• Pepona

Hur många gäster har ni bjudit?

Lokalen vi ska hyra har maxgräns på 100 personer. Då vi har mycket släkt och vänner på gott och ont blir det runt 105 om vi skulle bjuda alla. Detta gör att vi har ett litet dilemma.
    Hur många tror ni rent hypotetiskt tackar nej?
    Hur många har tackat nej när ni skickat inbjudan?
    Ska man våga skicka inbjudningar till alla och "hoppas" på att några inte kan komma?

Hjälp! Hur skulle ni gjort? Blir galen sååå svårt sånt här!

• Svar på tråden Hur många gäster har ni bjudit?
  • Zia 20090618

Vi sätter ingen åldersgräns men bland de släktingar som har barn i 1-5 års åldern är vi nästan säkra på kommer ordna barnvakt till dem. Räknar med att det ev. blir 1 barn i 3 års åldern då de kommer resa långt för bröllopet och alla andra släktingar här är ju på bröllopet ;) Sedan blir det 2 stycken 8 åringar (mina bröder) och en handfull tonåringar mellan ca 15-18

• mattiasFästmö

Ang. barn så har vi inte heller någon åldergräns. Men däremot har vi märkt att de som har mindre barn har valt att lämna dom hemma. Jag tror inte det är roligt för varken föräldrarna att ha med barnen, eller barnen i sig med vigsel och mat och tal och allt vad det är

• Sara och Micke 2010

Hej,

Vi har bjudit 77 personer och ALLA har tackat ja! :D

S

• sassysissy81

Vi gifter oss i oktober och har osa 12 september, så jag vet inte ännu hur många som kommer. Vi har bjudit 138 personer, men jag vet att alla inte kommer. - Nio stycken av mina släktingar som bor utomlands kommer inte - har en kompis som bor utomlands så hon och hennes man kommer inte. (2 stycken) - har en släkting som bor långt borta som är gravid och ska föda i september, så hon och hennes man kommer inte (2 stycken) - har två kompisar som inte bor i samma stad som vi som är gravida och ska föda i oktober, båda har sagt att de troligtvis inte kommer (4 stycken totalt med deras män) - sen har jag en kompis och en släkting som bor utomlands och jag tror inte att de kommer ( 2 stycken) Så totalt väntar jag på svar från 119 personer. Det rymms ca 110- 120 personer i salen, så vi borde rymmas väl. Det är klart att vi skulle ha kunnat bjuda färre personer, men det här är släkt och vänner som vi hela livet har umgåtts med. Vi är båda väldigt sociala och familjekära personer, så det är svårt att dra gränsen någonstans.

• S2011

nu har vi iofs inte skickat ut några inbjudningar, men på gästlistan står iallafall 34 personer. vi tycker det är okej med barn under vigseln men kommer att fira bröllopsmiddagen i enbart vuxet sällskap (och troligen få höra en del gnäll).

jag tror att det är svårt att sia om hur många som tackar nej - det är nog väldigt olika från krets till krets. jag tror dock inte att du behöver oroa dig över lokalen.

• Arosa

Vi bjöd 110 st tror jag. Ca 95 tackade ja och på själva dagen föll ytterligare tre bortm pga sjukdom. Det är svårt att uppskatta hur många som inte kommer såklart, de av våra som tackade nej bodde antingen i usa eller så var de tvungna att resa från göteborg till luleå. Hade alla 110 bott nära så tror jag att fler hade kommit. Men vi var väldigt nöjda med alla som kom.

• Sebastiána

Man kan ju aldrig veta, men om man bjuder 105 personer är jag i alla fall ganska säker på att åtminstone 5 tackar nej eller blir sjuka.

Vi bjuder bara 50. Vi hoppas att alla kommer. Vi har i alla fall ränkat på att vi ska klara både ekonomi och plats i lokalen OM alla kommer. För säkerhets skull.

• Vickymb
    Pepona skrev 2010-08-12 21:31:38 följande:
      Usch å fyyy..... Låter verkligen irriterande. Föstår att du är trött på din släkt. Kan tänka mig att mina släktingar oxå kan göra lite likadant. Jag tror till och med att många kanske inte ens svarar inom utsatt datum om de svarar alls.... Men men jag ska inte måla fan på väggen. Jag kanske får mig en positiv överraskning.Om dina släktingar inte kan fixa så de kan komma på ditt bröllop trots din goda framförhållning har du nog ändå roligare utan dom du får försöka tänka så istället för att slösa massa energi på dom. Du får se till att bröllopet blir ett dunder kalas så de ångrar sig bittert sen haha....
    Ja man blir lite trött på dom och alla säger skit i det tänk på er själva men personligen har jag svårt att koppla av. Men jag tror att när dagen kommer så får vi en fantastisk dag =)

Vi hade en barngräns på 15 år. Vi ville inte ha småbarn som springer runt och leker utan vuxna barn. Min självklart får ammande barn komma. Men de där mellan 1-14 som springer runt och leker och lever rövare och inte kan sitta stilla får gärna stanna hemme. Ja det blev lite sura miner men jag sa som det var vi vill ha en vuxenfest punkt slut så det är bara att acceptera eller tacka nej. Vi var benhårda på den punkten. Också för att min blivandes kusiner har 14 småbarn tillsammans...dvs ett helt dagis NEJ TACK inte på våran dag!

• Brud20100820

Vi räknade med bortfall, men nej så blev det inte... Så vi får se hur det går med 52 gäster i vårat radhus :)

• Sebastiána
    Brud20100820 skrev 2010-08-13 10:03:27 följande:
    Vi räknade med bortfall, men nej så blev det inte... Så vi får se hur det går med 52 gäster i vårat radhus :)
Svar på tråden Hur många gäster har ni bjudit?