• Leksi

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Vilken fin trådstart Blomman! Bra initiativ! Ja vilken tur att det inte var någon farlig knöl, men det låter riktigt läbbigt det du beskriver. Hur känner du själv inför att skaffa hund? Är det något som skulle kunna vara aktuellt eller är det helt otänkbart? Vet du hur dina katter går ihop med hundar?

Sonja, håller tummarna för att din man blir friskförklarad imorgon. Och hoppas du också mår bättre snart!

Vad roligt att få säga de magiska orden Fru Sy! Det blir liksom mera verkligt då! Även om det är tidigt så är det ändå roligt att få prata om det stora underbara som hänt med någon man litar på och tycker om. Och ni kommer ju att få barn nästan samtidigt! Kul!

Välkommen hem Ninnis! Härligt att se din glada snobben här igen!

• Leksi

Lanovia, Fru Bygg - Dopet gick bara fint i lördags! Alfred var SÅ duktig i kyrkan. Först var han alldeles lugn och bara tittade på allt nytt spännande och efter själva dopakten blev han lite kinkig, fick nappen och somnade! Så den sista kvarten eller så bara sov han. Jätteskönt. Var rätt nervös innan för att stå inför hela släkten i en halvtimme med en skrikande bebis men det slapp jag alltså göra. Dopet var så fint. Alfreds 19-åriga kusin sjöng så vackert att jag fick tårar i ögonen och det kändes som allt blev jättebra. Kalaset efteråt var så intensivt (vi hade 75 gäster) att det kändes som ett godståg passerade - SWOOOSH!!! - så var det över och bara städ och disk återstod. Vissa gäster hann jag inte ens prata med vilket kändes lite tråkigt men men, det blir ju så med en liten bebis som måste äta och sövas också.

På kvällen kändes det väldigt skönt att det var över och jag hade ont i hela kroppen. Jag kan säga att det sliter enormt på kroppen att bära runt på en 9-kilos! Ajaj i mina axlar och armar. Vet inte vem det var som frågade men Alfred är ungefär 3½ månad nu så ja, tiden går superfort!

Idag var vi iväg på vår första mamma-barn-aktivitet! *stort steg* Baby-massage på öppna förskolan. Det var jättekul! Dels massagen kändes supermysig och sen var det väldigt givande att träffa en massa andra mammor med lika gamla barn. Kände mig helt upplyft när jag åkte bussen hem!

• Leksi

Självklart ska ni glädjas Fru Sy!! Det är klart det kan hända saker på vägen, men här och nu har ett litet embryo fäst i din livmoder och det är ett mirakel att glädjas åt!

Sov så gott!

• Leksi

Tackar som frågar Fru Bygg - det är bra! Men lite tid att sitta här tyvärr. Hinner mest bara läsa ikapp och sen när det är dags att skriva kommentarer är det någon som pockar på uppmärksamhet...

Vad kul att du nu berättat för dina föräldrar Fru Sy! Vi berättade också tidigt för våra föräldrar och sedan väntade vi till v.12-14 någonting innan vi berättade för släkt, vänner och på jobbet. Håller så klart tummarna för VUL på onsdag!

Blommis - man upphör aldrig att förvånas över hur knäppa människor det finns!! Men polisen måste ju avskriva det där fortare än kvickt tycker man? Vad skulle motivet vara t.ex.? Nä man får hoppas att de är vettiga åtminstone och gör processen kort.

Grattis Esther till både 1-årsdag och första tanden! Shit vad tiden går fort! Skönt att det gått så bra med dagisstarten!

Trespråkiga barn, wow! Jag har två familjer i min kompiskrets där barnen pratar engelska & svenska, det har jag varit imponerad av!

• Leksi

Heloise - Hoppas ni hade en trevlig kväll på IKEA och att ni hittade allt ni behövde. (Det brukar ju ALLTID vara något som är slut på lagret!) Vi skulle också behöva åka till IKEA men jag kom på att det ju är lönehelg så bara därför skjuter vi nog på det några veckor tror jag. Och grattis till beviljad HP förresten!

• Leksi

Hvidbrud skrev 2010-08-26 22:47:31 följande:
    Ser ni dokumentären på kunskapskanalen?

Den som precis är slut? Vad handlade den om?

• Leksi

Nej nu är det bäst jag går och lägger mig så jag orkar gå upp med lilleman imorgonbitti.
    Natti natti!

• Leksi

Norrskensflamman skrev 2010-08-27 10:35:48 följande:
    Jag sitter här och vet varken ut eller in. Vi har massor på jobbet (jag har ju vabbat av och till hela veckan, så det har samlats på hög), augusti skall avslutas 2 september och 30 o 31 augusti har vi utbildning på nya affärssystemet. Då sitter vi inlåsta hela dagen. Inget jobb blir gjort.Igår e.m. fick jag tillsänt mig en bibba papper, handledning i de avsnitt vi ska gå igenom på utbildningen och vi måste läsa igenom detta innan måndag. Eeeeeeh?! Idag är det fredag och jag har MASSOR att göra. När f-n ska jag hinna läsa. Jag sa det åt hon som tror hon är min chef och hon sa "ja vi kan ju inte göra mer än vi hinner". Men det känns ju rätt så slöseri med tid att ta hit konsulter som kostare multum och de ska köra utbildning och vi har inte ens läst igenom materialet så vi vet vad vi ska fråga om, vad vi ska kolla extra mycket på osv. Jag skulle kunna, eventuellt, försöka skumma igenom detta under helgen, hemma. Men jag vill ju f-n ha betalt för det då. Övertid tycker jag det borde gå som. Så det så. Men ska jag förseslå det för "chefen" eller...? Men helgen blir ju förstörd såklart.

Åh tycker synd om dig! Hela planeringen suger ju! Varför lägger de en sådan utbildning precis i ett månadsskifte?! Speciellt som ni bara har två dagar på er att avsluta augusti! Då vill och behöver man ju oftast ägna de sista dagarna i månaden åt att förbereda allt som bara förberedas kan, VAB eller ej. Sedan kunde ni ju fått handledningen mycket tidigare! *arg gubbe*

• Leksi

Hur gick polisförhöret för din man idag Blommis? Man är ju onekligen nyfiken på att höra hur de ser på saken!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans