• Leksi

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Under tiden vi väntar på besked kan jag ju berätta helt världsliga saker som att A fyllde fem månader igår och fick sin andra omgång med vaccinationssprutor. Usch! Det gick dock mycket bättre än första gången så jag hade oroat mig lite i onödan. Han skrek bara litegrann och lät sig tröstas på bara någon minut. Underbart skönt! Sen fick han ont igår på kvällen men då fick han alvedon och somnade så snart det börjat verka (fast långa 30 minuter att vänta!).
    Nu väger han 9.630 gram och är 69 cm lång. Han kan vända från rygg till mage obehindrat nu och så har han lärt sig att man kan plaska när man badar! Gullhjärtat!

• Leksi

Åh åh åh det bara stockar sig i halsen... lilla Elise... Tack Blomman för rapporten.
    Av allt du skrev är det ett ord som dröjer sig kvar - giftbad. Tack gud för att de tog ut henne när de gjorde och att omständigheterna gjorde att hon föddes på Akademiska. Så mycket jag vill skriva men orden vill inte komma just nu. Är helt tagen, vilken chock för dem allihop. Men så klart är hon finast i världen!!!

• Leksi

Åh så liiiiten hon är Elise! Men helt perfekt, det är verkligen ett mirakel varje gång ett barn kommer till världen och extra mycket efter sådan dramatik som för Heloise och Panzer. Hoppas nu H kryar på sig snart så hon kan sitta med Elise i famnen hela dagarna.

Stort lycka till imorgon Ninnis!! Kommer tänka på er hela dagen & hålla tummarna!

• Leksi

Är lite deppig.  Min allra bästa kompis väntar sitt andra barn och de var på RUL idag. Där upptäcktes en vit prick på hjärtat och så var tarmarna lite större än normalt, båda dessa saker är tecken på Downs syndrom... Risken var bara 1 på 200 och de kommer göra fler tester men fy, inte alls det besked man vill ha. Tycker så synd om dem även om hon själv sa att det var ok. De tackade nej till fostervattensprov för de kunde inte tänka sig något annat än att behålla barnet oavsett vad det visade och då är det ju bara meningslöst att riskera ett missfall.

Lycka till imorgon Bruttan! Jag är jätteimponerad av att du orkar kämpa så! Heja heja!

Grattis Ninnis till alla äggen! Nu håller vi tummarna för att de ska dela sig så fint så fint, och sedan fästa så fint så fint...

Skönt att du känner dig bättre ikväll Flamman och det är nog bara bra att du blir hemma imorgon också så du hinner bli ordentligt frisk!

Hej Fru Sy! Fortfarande lika illamående? Stackars dig, det är verkligen avskyvärt att må illa. Skönt att du blev sjukskriven några veckor till så får vi hoppas att det gått över till november. Hur mår era får och lamm förresten?

Ingis, du är helt knäpp!

Heloise & Panzer - ni är urstarka! Tack för att ni delar med er. Hoppas allt fortsätter gå bra och att  ni snart får komma hem till Gävle igen.

• Leksi

Nej over and out för mig. Bäst att gå och sussa så jag orkar upp när A vaknar imorgon bitti...

Natti natti tråden!

• Leksi

Åh shit Ninnis, nu är det verkligen på riktigt!! Er långa resa har tagit er ända hit och måtte nu det här perfekta lilla 8-celliga embryot hitta en fin plats i livmodern att fästa på. Åh, så innerligt jag hoppas på ett plus för er den 25 oktober. Och tummarna hålls för 6 eskimåer till frysen!

Stor styrkekram inför imorgon, hoppas det blir vackert och värdigt och inte alldeles för tungt. KRAM

• Leksi

Norrskensflamman skrev 2010-10-14 20:23:16 följande:
    *vinkar till Fru Sy och stryker försiktigt på magen*

Har den börjat synas än Fru Sy? Det kan ju vara något att glädjas åt mitt i all tristess och illamående. Kram till dig också!

Har du hunnit prata med din väninna om förlossningen? Lät ju som en himlans lång sådan...

• Leksi

På lördag ska jag åka och hälsa på lite släkt i Gävle. Önskar jag på något sätt kunde ta med mig hela Heloise-familjen! (Bor ju dessutom bara 3 mil från Akademiska.) Hur har det gått för er? Hoppas verkligen allt är bra med lilla Elise och att det snart finns en plats för er på neo i Gävle. Tänker på er varje dag och tycker ni är så starka! Så otroligt onödigt mitt i allt detta traumatiska att behöva tjafsa med läkarna, hoppas det löst sig å det bästa! Stora kramar!

• Leksi

Men ååååhhhh!!!!! Vilka underbara, ljuvliga, fantastiska nyheter Ninnis!!!!!

GRATTIS!!! GRATTIS!!! GRATTIS!!! GRATTIS!!! GRATTIS!!! GRATTIS!!!

Är så otroligt glad för er skull. Lyckos detta barn som får växa upp hos så fina föräldrar. ♥

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans