• Fru sy

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Förresten så pratade mannen precis med en kompis som vi började misstänka hade problem med att få barn. De gifte sig några månader innan oss, och tjejen hade pratat om barn länge. När hon skrev till mig på fb och grattade gjorde jag en liten, liten antydan att vi fått hjälp på traven. Vi har ju varit öppna med det inför våra kompisar så tänkte att de kan ta det som de vill... Och visst är det så att de sitter i samma sits som vi gjorde för några månader sedan och funderar på om de ska söka hjälp eller inte. Mannen berättade att killen var i stort behov att prata av sig för de han inte berättat det för någon annan än. Han var nyfiken på hur det var för oss och så. Kändes som jag gjorde rätt med att jag antydde att vi fått hjälp för nu vet de att vi finns här om de vill prata. Själv hade jag mått så otroligt mkt sämre om jag inte haft mina kompisar som var i samma situation som oss att prata med. Och er såklart. Tack för att ni finns tjejer!! (Förresten så var vi ju tre tjejer som "höll ihop med samma problem", alla är nu gravida. Eller en av dem var det tills inatt då de fick sina fina lilla dotter) Mannen fick jobba över idag, så han kommer hem om ca 1 timme. Ska sätta mig och kolla på Bonde söker fru nu som jag spelade in igår.

• Fru sy

passionsblomman skrev 2010-10-14 19:30:44 följande:
      Jooo föratt...föratt...Jo föratt jag måste ha levt lite mer så det finns något att skriva tänkte jag.Jag vet så lite här i världen än.

Om du börjar nu lan du ju skriva flera böcker Blomman!

• Fru sy

Norrskensflamman skrev 2010-10-14 20:23:16 följande:
    *vinkar till Fru Sy och stryker försiktigt på magen*

*Vinkar tillbaka, och ger dig en stor kram* Häligt att mannen är på bättre humör ikväll 

• Fru sy

Leksi skrev 2010-10-14 22:07:04 följande:
      Har den börjat synas än Fru Sy? Det kan ju vara något att glädjas åt mitt i all tristess och illamående. Kram till dig också!Har du hunnit prata med din väninna om förlossningen? Lät ju som en himlans lång sådan...

Kanske att magen börjar att synas lite, men är svårt att veta om det är gravidmage eller fettmage.

Har bara skrivit lite sms med kompisen och tydligen hade förlossningen tagit 60 timmar. Jag har ju ingen koll på hur lång en "normal förlossning" är men tycker att 60 timmar är riktigt långt.

• Fru sy

passionsblomman skrev 2010-10-14 22:59:55 följande:
    Hallååååååååå!Sms från Heloise:"Elise är mkt bättre! Ute ur respiratorn och pigg! Sprid på BT"*sprider för fullt*

Åhh vad härligt att de hade en bra dag igår!!! Fortsätt åt det hållet lilla gumman...

• Fru sy

Hvidbrud skrev 2010-10-15 07:25:55 följande:
    Vaknade inatt av att jag hade forsande näsblod. Gick upp och tvättade mig, men var tvungen att lägga mig på golvet för att det pep i öronen och susade i hela hjärnan... Känner mig lite skakis idag, men det är väl inget farligt?

Jag har oxå haft en del näsblod Hvidis. Inte så att det forstat men är alltid blodigt när jag snyter mig. Och täppt har jag börjat bli oxå. Jag ser till att ligger högt under nätterna så hjälper det lite. Läste runt lite om det och tydligen kan det ha att göra med den "vinterluften" som kommit nu.

• Fru sy

En stor kram till dig Blomman!! Hoppas att det känns lite bättre idag.

kan ju säga att vi oxå hade en eftermiddag/kväll då vi skrek och grät åt varandra. Eller rättare sagt jag skrek och grät åt mannen och han var tyst, som vanligt. Men jag tycker faktiskt även nu i efterhand att jag hade rätt att göra det.
    Ego så läs bara om du har lust... behövde skriva av mig igen

Efter en hel vecka då han varit ute massa i skogen och jagat älg, och sedan jobbat jättemycket har vi träffats max 2 timmar varje kväll. Han hade lovat mig att vi skulle göra en liten utflykt på eftermiddagen/kvällen så att jag kom iväg lite. Precis när vi ska köra ringer en kille från jaktlaget och berättar att han skjutit en älgtjur och en kalv och då bara blåser han av våra planer för han MÅSTE åka och hjälpa till. Kan ju säga att jag blev vansinnig då jag längtat efter "min tid med min man" rätt länge. Att han bara ställer in utan att ens fråga mig gjorde mig ännu mer vansinnig. Hade han jobbat hade han liksom inte åkt iväg... Tillslut kom vi fram till att vi åker dit och tittar, mannen som är jaktledare är där när veterinären kommer och hjälper till lite. Sen åker vi mot IKEA. Tänkte att vi skulle åka dit och bara äta lite. Men är såklart där 5 minuter för sent så de har plockat undan maten... kan säga att det var svårt att hålla tillbaka tårarna. Istället blev det mat på hemvägen. Köpte pommes och en hamburgare som jag tänkte försöka pilla i mig (har ju inte ätiti kött på väldigt länge nu.) Såklart hade de ju inte gjort hamburgaren som jag ville ha den och pommes var kalla. Då satt jag där i bilen och grät igen. Vi åker tillbaka och får ny mat. Lyckas pilla i mig lite mat... sen somnar vi båda i soffan och sover där halva natten.  

• Fru sy

*Vinkar till Ingis* Förstå att du saknar din lilla hårboll, skönt att han är hemma igen även fast han inte kan ligga hos dig i knät. *Kram*

• Fru sy

Jobbigt Flamman med huvudvärken. Och stackars lilla K som oxå har åkt på feber. Ni får ha en lugn dag inne tillsammans idag och bara mysa och krya på er. * Skickar många stora kryapåerkramar*

• Fru sy

Norrskensflamman skrev 2010-10-16 22:13:30 följande:
    Huvudvärken har släppt, men lilla K är krasslig. Nu stiger tempen igen mot kvällen. Jag gav henne febernedsättande idag så att hon skulle orka äta. Då vart hon piggare och tempen sjönk till 39,5. Nu är den uppe i 40.1 igen.  

Stackars lilla K, hur är det med henne idag?

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans