I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
Förresten så pratade mannen precis med en kompis som vi började misstänka hade problem med att få barn. De gifte sig några månader innan oss, och tjejen hade pratat om barn länge. När hon skrev till mig på fb och grattade gjorde jag en liten, liten antydan att vi fått hjälp på traven. Vi har ju varit öppna med det inför våra kompisar så tänkte att de kan ta det som de vill... Och visst är det så att de sitter i samma sits som vi gjorde för några månader sedan och funderar på om de ska söka hjälp eller inte. Mannen berättade att killen var i stort behov att prata av sig för de han inte berättat det för någon annan än. Han var nyfiken på hur det var för oss och så. Kändes som jag gjorde rätt med att jag antydde att vi fått hjälp för nu vet de att vi finns här om de vill prata. Själv hade jag mått så otroligt mkt sämre om jag inte haft mina kompisar som var i samma situation som oss att prata med. Och er såklart. Tack för att ni finns tjejer!! (Förresten så var vi ju tre tjejer som "höll ihop med samma problem", alla är nu gravida. Eller en av dem var det tills inatt då de fick sina fina lilla dotter) Mannen fick jobba över idag, så han kommer hem om ca 1 timme. Ska sätta mig och kolla på Bonde söker fru nu som jag spelade in igår.