• Fru sy

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Daa: Håller med Blomman om att du ska ringa och tjata och stå på dig. Lycka till vännen! Hur kan de vara så knäppa att det tar 6 veckor, kunde de inte läsa i papperna och se att det är mer bråskande än så...

• Fru sy

Härligt med uppdatering från dig Heloise, och att snyggdoktorn inte hittat något på er lilla flicka!

Hvidis: ÅÅhh har du känt fladder, så mysigt!

• Fru sy

Jag är faktiskt lite orolig idag. Har under de senaste dagarna haft ont i ryggslutet, lite som mensvärk. Det kommer och går och har inte ökat i styrka men endå. Det är likadant nere i "tjej-magen", inte alls i mitten utan det växlar lite från sida till sida. Inte jätteont men det känns liksom... ibland går det ner i från beckenbenet ner i benet.

Jag blöder ingenting, och har inte gjort det alls och illamåendet är ju kvar. Men kan liksom inte släppa rädslan över missfall. Trodde jag skulle lugna mig efetr v.12, går ju in i v.15 idag. Om en vecka skall vi in och lyssna på hjärtljuden men funderar om jag skall ringa och prata med bm idag iaf. 

Mannen jobbar hemifrån idag, skönt med sällskap och någon som är igång och eldar innan jag ens gått upp. Vi eldar även i vedugnen i köket idag så det är faktiskt lite varm här. 

• Fru sy

Villemoa: Vilken envis liten tjej du har i magen. Men som du säger är det ju viktigast att hon mår bra.

• Fru sy

Villemoa skrev 2010-10-22 10:11:19 följande:
    Fru sy: det låter som att det är fogarna som bråkar med dig. Då kan det kännas i ryggen och ner i benet. Så har det gjort för mig. Om du känner dig lite orolig så ring bm, bättre att fråga och få svar än att undra och oroa sig! Kram

Tack Villemoa. Funderar på att ringa till bm i eftermiddag, samtidigt känner jag mig lite dum att ringa och fråga känns liksom inte som de kan svara så mycket. Hoppas att det bara är molvärk eller som du säger fogarna.

Här snöar det för fullt nu, det är vitt på marken men inte 1 dm precis. Är ju mysigt att sitta inne och kolla på det och det blir ljust och fint. Men känns lite konstigt med julkänslorna som kommer redan. Jag hoppas verkligen inte det blir så mkt snö iår som det var förra vinterna för jag tycker det var jobbigt med all skottning för att ta sig till och från jobbet, ner och elda ect. Men lite mysigt är det allt.

Nu känns det rätt beslut ang julmarknaden oxå, då kanske jag kommer ha ork till pepparkaks-, lussekattsbak och sy julgardiner när det är aktuellt. Sen kanske man kan börja sy till vårt egna lilla pyre efter RUL. Kan ju lägga det i en "säljahög" men vänta med att sälja det

• Fru sy

Villemoa skrev 2010-10-22 10:18:51 följande:
    Inatt har det snöat massor här!! Vi har säkert en decimeter snö utanför fönstret, känns ju lite som i tidigaste laget. Men Moa är glad iaf Fick igår ett meddelande om att en kompis åkt in till bb, hon väntar tvillingar och så sent som imorse hade inget mer hänt mer än att de ligger och väntar. De har en dotter också som är 1½ år så de kommer verkligen få fullt upp!

Vad ska ni hitta på idag då Villemoa, ut och leka i snön? Hoppas det kommer gå bra för kompisen på förlossningen. Ja det blir nog fullt ös hemma hos dem sen med två små och en på 1 ½ år.

• Fru sy

Fru Bygg skrev 2010-10-22 10:35:19 följande:
    Jag blir så irriterad på vissa människor ibland. Varför är det alltid så mkt snack om när man ska ha barn? Vi var iväg på jobbfest igår (20 pers) och folk som jag aldrig träffat frågade ut mig om det inte var dags för barn nummer två snart. Nu hade jag och min make tur att det gick så snabbt med första barnet, men det är ju inte säkert att det gör med nästa. Och vad vet de om det? Vi kanske kunde haft jättesvårt att få bra. Kan man inte vara lite finkänslig?

Ja visst blir man irriterad på att folk är på och frågar hela tiden. Att de bara tar det förgivet att barnen blir till när man vill. Men tror inte att jag själv tänkte så mkt på det innan vi hamnade i "barnverkstan", det har blivit så mkt mer uppenbart att man inte beställer barnen. Vi lät t.o.m bli att åka hem och hälsa på släkten under det året vi höll på för släkten var på och frågade någon förskräckligt, även om jag drack vin. Ibland rakt ut till oss och andra gånger mer finkänsligt till våra föräldrar. 

När mina föräldrar har berättat för sina kompisar att de ska bli mormor och morfar har de flesta svarat "det var på tiden" eller "jag har väntat på att du skulle säga det". Så trist att folk inte bara kan gratta och vara glada.

• Fru sy

Ninnis: Jag tycker du låter så smart och stark. Att du orkar ta dig i kragen och styra över din känslor är så starkt! Men visst hoppas vi på att det är ett guldägg du har i magen.

• Fru sy

Nu har jag pratat med bm, hon tyckte precis det lät som foglossning och/eller ligamenten som töjer sig. Så hon tyckte inte att jag skulle oroa mig. Så nu ska jag försöka göra son Ninnis och styra över mina tankar och inte oroa mig!

BM tyckte att jag skulle ta det lugnt, inte springa för mkt i trappor och tänka på hur jag sitter. Så det ska jag oxå göra.

I eftermiddag skall vi köra på fredags utflykt. Det är inte så avanserat, jag sätter mig i bilen, mannen kör någonstan som vi bestämt, kanske ett kort besök ngnstans sen kör vi hem igen. Inte så jobbigt utan jag klarar det bra och det betyder mkt att få komma ut lite.

Idag tror jag vi ska köra till Burger King. jag har ju inte varit sugen på sån snabbmat men kanske att just Burger King kan locka lite. Det är 6 mil dit Men mannen tyckte det var helt okej...

• Fru sy

Villemoa: Låter som ni har det mysigt där i soffan tillsammans du och dotter.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans