Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Jag är lite snuvig....men halsonda har gått över rätt mkt...beror nog på att jag snarkar på nätterna.....värre när jag är snuvig.....
    Busan har fått för sig att vakna mitt i natten.....så nu har jag gått in o hämtat henne 2 nätter i rad så har hon fått ligga i dubbelsängen med mig....verkar sova mkt bättre där....tror nog hon osså tankar mammanärhet.....plus att maken blir frustrerad när hon inte vill sova....så då är det ju bättre hos mamma......hoppas vi inte lär henne ngt dumt bara.......vaknade 5 min innan klockan skulle ringa....gick då o la tillbaka stumpan i sin spjälsäng....hoppas hon sover ett par timmar till efter det bara.

Känner mig därför rätt trött o sliten....men ska vara ledig i morgon på Busans födelsedag o BARA MYSA o göra cheesecake....o handla present t busan....vad ska man ge henne??? Leksaker får hon säkert i drivor av släkten....vill ju att det ska vara lite finare o ett minne från oss....några tips?

• ingenjörsbruden

Ninnnis skrev 2010-09-09 08:37:02 följande:
    Mäh! Jag glömde ju det viktigaste:Hipp hipp hurra för finaste Daa! HURRA HURRA HURRAAAAAAAAAAA!

Hurra Hurra Hurrrrrrrraaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

• ingenjörsbruden

Flamman: Suck...därför jag inte orkar med politiker.....merparten säger dumma saker!

Heloise: Jag misstänker att Busan sover sämre nu när pappa kör nattpassen för att han INTE snarka lika mkt som jag! Stackars barn! Hoppas bara hon inte börjar snarka själv osså.....
    Låter ljuvligt med systrar av hjärta på besök!
    Hahahaha ja mucka inte med en gravid kvinna......kul att du fick en rolig hyrbil o inte något tröskverk!
    Lycka till hos BM!

Fru Bygg: I morgon ska jag def göra den cheesecaken! *dreglar*

Ninnis: Glömde kommentera innan....va mysigt med långhelg i smögen m kompisar o vovvisen i flytväst! Hoppas ni får kanonväder!
    Fnissade över synen i min skalle när du kör bil, äter ur plastbunken o rattar med knäna o klappar på vovven i capen samtidigt! Märks det att jag är övertygad om att du kan o klarar ALLT?!

Nu måste jag jubbe vidare....fastän jag mer än säkert skulle däcka på tangentbordet direkt!

• ingenjörsbruden

Heloise skrev 2010-09-14 00:37:04 följande:
    Det var skruv på den som Bm visade oss, hon ville helst inte berätta för oss HUR man satte fast, men en pappa tjatade. Det blir nog inte ett stort borrhål, för det var ju en jättetunn som sprial, men den ska in under huden. Så att det sitter säkert Men Bm sa att bebisen nog hade fullt upp med att klämmas ut genom bäckenet för att reagera på ett litet stick i huvudet

Syns bara en pyttepytte prick i huden efteråt...så skalpelektroden är nemas problemas....MEN den ska inte kombineras med TENS-apparat!
    Det glömde min bm...suck! Så de var nerviga innan de kom på att TENSen påverkade skalpelektroden.....Busan mådde finfint!

Partiet ni startar låter superduper!

Morrar på knäppa lärare, dumma gäster o dumma kommentarer!

Ladies: Alla era magar är SUPERFINA! Enrummare som tvårummare! Efter syrrans 1a graviditet så är allas magar supernätta.....syrran är 1,5 m lång o hade VÄLDIGT mkt fostervatten.....boll på tandpetare kan man säga...

Hvidis: Var rädd om dig! Skönt du fick gå hem tidigare o mysa lite innan E ville sova.... Underbart söta risgryn lilla E har! Tack för söndagsmyset!

Lanovia: Tack för söndagsmyset! Hoppas färden hem gick bra! Lilla E är ett riktigt litet charmtroll o alldeles underbart söt!

• ingenjörsbruden

Finns massor jag skulle vilja kommentera o skriva....men jag hinner o orkar faktiskt inte......

Hemma är allt superduper...Ballan fick vacc igår o vägdes o mättes...men jag glömde kolla i boken hur mkt det var.....Kalas i helgen så det blir lite att fixa tills dess.

Det är inte lika positivt hos min syster.....hennes make slog henne igen i fredags....hon visste själv inte riktigt hur hon skulle göra så jag ringde kvinnofridsjouren o frågade om råd o så.......så i lördags var jag med henne o fick blåmärkena dokumenterade.....han ska flytta....men när är frågan.....svårt att få lgh när man inte har fast jobb....men ja....det SKA gå o det kommer att bli BÄTTRE....hon får det 1000 ggr bättre utan honom.....

Så jag hoppas att ni förstår att jag bara orkar hänga i kulisserna nu ett tag.....

Massa till er alla!

• ingenjörsbruden

Fru sy skrev 2010-09-14 09:06:34 följande:
    Hej tjejer. Som ni kanske förstått på min frånvaro mår jag inget vidare, självklart är jag (vi) glada, eller rättare sagt överlyckliga över att jag är gravid men det är jobbigt just nu. Hoppas så att det snart blir bättre.Tyckte att det började bli lite bättre i helgen, men nu har det gott mer åt andra hållet igen de senaste dagarna. Igår skulle jag varit på akupunktur men jag fick ringa och anboka för jag kände att jag inte fixade att köra de 6 milen själv. Blev sittande på badrumsmattan med balsam i håret för att jag inte klarade att vara kvar i duschen och fixa det... så klarar man inte duscha ska man nog inte sätta sig i bilen och köra massa mil.Vågen pekar neråt, än så länge funkar det men borde nog inte gå ner mycket under 60 kg och dit är det inte långt nu. Tycker att magen putar även fast jag tappat kilon, men det är väl inte möjligt att det syns ännu? När brukar det börja synas? Nu ska jag försöka få i mig en kopp fruktsoppa, det är vad jag brukar få i mig under dagen. Sen på kvällen kanske jag får i mig en halv portion mat, om jag har tur.Tänker på er och läser vad ni skriver men orkar inte i dagsläget kommentera. Många kramar från mig.

*KRAMAR om jätteförsiktigt*

• ingenjörsbruden

Hej flickor.....en liten snabbis hinner jag med....

Massa o kramar till er alla! Hoppas ni känner att jag sitter på era axlar o skrattar eller gråter tillsammans med er, klappar, pussar o hjälper er att banka på dummisar!

Syrrans skiljsmässopapper är påskrivna..*YES*..nu ska bara gubben ut...o han får fan lösa det hur han vill...han har halvsyskon så bara åk liksom (han har nog inte vågat berätta ngt)...Syrran är stark, har fixat samtalskontakt till döttrarna o fixar o donar o kollar upp grejor....hon är UBER-stark! O glad faktiskt!
    Så hon påverkar mig osså positivt!

Har massor att göra på jobbet...kul men ja....lagom är bäst! Kalas för Busan i helgen! Så vi har att pyssla med!

Ninnis: Tänker massor på dig o din mormor!

• ingenjörsbruden

Andbeyond: tycker det verkar väldigt läskigt med blödning för så lite.....skönt att allt är ok inne i magen!

Fru Bygg: Klart det är ok med cheesecake!

Sovkvällar är ett måste tycker jag!

BT-träff i fjollträsk låter mysigt....om än lite farligt....det smittar inte med fjoll-baciller va? ...*hihihihi*

Heloise: Var rädd om dig! Plommonkräm låter gott! Jobbigt när kalsas blir ett måste....

Nu hinner jag inte mer.....f----------n!!!

• ingenjörsbruden

Fru Bygg skrev 2010-09-16 15:53:10 följande:
    *vinkar tillbaka till Ingis!*Hur går det på jobb?

STRÅLANDE!!! Alldeles för mkt att göra.....hoppas det visar sig på löneöversynen om ett par månader.....ska gå lite kurser nu är det tänkt....entreprenadjuridik, ska bli KA o BAS-P nästa år är det tänkt!
    Känns superkul....hoppas bara att jag inte känner att jag itne hinner med busan bara.....*lite orolig*
    Men maken har alltid sagt att jag ska göra karriär o han va hemma!
    Nåja....måste kuta.....

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans