Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Ninnnis skrev 2010-10-04 14:41:49 följande:
    Hej och tack för välkomstkramar! Vi har haft det helt underbart. Solat, badat, sovit, strosat i bergsbyar, ätit och umgåtts. Jag har verkligen laddat batterierna.I morse var jag och gjorde VUL och enligt läkaren ser det ut som det ska. Jag hade 9 stora äggblåsor plus några mindre. Nytt VUL på torsdag och preliminärt äggplock på måndag. *nervos*Fru E och Blommis, har det hänt något mer för er? *sträcker fram handen för handhållning*

Va härligt att höra postivia nyheter från både Ninnis o Blommis! *blir glaaaaad*

• ingenjörsbruden

Norrskensflamman skrev 2010-10-04 14:34:27 följande:
    Fru E, roligt att se dig här Härligt att flytten gått bra och att ni har installerat er i nya huset. Fjällbruttan! Så du går an, hinner du alls vila Jag blir nästan orolig. Men du har ju verkligen duktiga töser som hjälper dig. Hoppas mina blir lika duktiga. Igår var min T på så dåligt humör och hon är så EMOT mig och det jag säger hela tiden, precis som en tonåring, men när maken tar ett snack med henne så går det bra. Igår kväll när jag frågar henne varför hon blir så arg och bråkig, om det är nåt jag gör eller säger eller om det är något annat som trycker henne, så sa hon att hon inte vet själv. ATt hon vill dö, att hon ändå inte vara ett sånt barn som jag vill (?!) och att hon är olycklig, det känns tomt i hjärtat och att hon har inga kompisar.Jag blev helt förskräckt  ! Det är inte första gången hon säger att hon vill dö.. Vet ni hur dålig man känner sig som mamma...Kompisar har hon, men kanske inte så många riktigt nära. Hon sa bl a att "jag har bara en familj och inget mer". Som att det är så lite jag börjar självklart rannsaka mig själv; ställer jag för höga krav på henne, är det därför? Jag vet ärligt talat inte vad jag ska göra. Lilla K hade inte riktigt somnat när vi hade vårt snack och helt plötsligt säger hon: "T, när du säger så där blir jag ledsen. Det känns som att jag inte är nån bra lillasyster" Lilla pluttungen ♥.

Alltså....den där åldern ÄR APJOBBIG! Jag skulle ALDRIG vilja gå igenom den igen....*ryser* 

Dels att gå igenom tonåren o dels att vara nära nån som går igenom den. Det värsta är väl att det hon känner inte är något ovanligt att känna i den åldern.
    Systerdottern kände ju precis likadant....snackade tom om självmord osv....*brrrr*......men hon ville INTE prata med sin mamma om det....det har ju varit lite kaotiskt där...hrmmm.....så jag tycker det är KANON att hon berättade det för dig....

Idagens samhälle så är ju nästan "allt" fasad....o frågar någon hur vi mår så är ju allt bra....kanske lite trötta eller så...men inte berättar vi hur vi verkligen mår.....
    så det är ju inte så konstigt att dessa tonåringar känner sig dåliga....för de MÅR ju dåligt....o tror att de är helt ensamma om att må så.....

Super att ni pratat bara o kanske kommer hon att känna sig lite bättre

Det är ju en fas som vi alla går igenom.....o det BLIR bättre....men den funkar nog inte på alla tönåringar (för de är rätt "tönna")

• ingenjörsbruden

Norrskensflamman skrev 2010-10-04 14:47:26 följande:
    Jo, jag gör så gott jag kan. Jag öser verkligen kärlek över både T o K samtidigt som jag kräver endel av dem också. Hyft, ton, respekt, att inte vara egoistiska osv, ja sånt som vi alla försöker lära barnen. .Förbereder dem så gott det går inför vuxenlivet.Men man undrar ju varifrån dessa tankar kommer. Jag var själv alltid på kollisionskurs medmin mor, tyckte hon var alldeles för sträng. Men framför allt var hon sällan närvarande och gjorde nåt med mig. Pga sina sjukdomar. Men jag tycker verkligen att jag är närvarande med mina barn och ägnar mig åt dem och lyssnar på dem. Men kanske DE inte tycker det  

Tycker du verkar vara en superjättebra mamma.

Men du kan ju alltid ta upp frågan med dem.....hur tycker de om familjeupplägget? Vad skulle de vilja göra mer av? Mindre av?
    Kanske känslan att de kan vara med o bestämma o påverka vore något?

Vi hade familjemöten någon gång i veckan vid fikadags....då fick alla säga vad de tyckte o så tog vi ett gemensamt beslut. Alla sätt är ju bra utom de dåliga!

• ingenjörsbruden

Norrskensflamman skrev 2010-10-04 15:27:48 följande:
      Jag uttryckte mig nog otydligt. Problemet är att hon är inte en tonåring, hon BETER sig som en. Hon är bara 7½

o jag läste nog lite väl snabbt.....

men "lilla tonåren" är väl vid 6-7 eller?..... Ska visst påminna väldigt mkt om varandra....dock lite olika intensitetsnivåer......

Förlåt att jag rörde ihop åldrarna på töserna......

• ingenjörsbruden
    Fjällbruttan skrev 2010-10-05 04:51:27 följande:
    Tårarna rinner här...Vet knappt vad jag ska skriva!Lilla lilla älskade Elise, du är ju hela trådens lilla Jullan!Fortsätter att be till alla makter som bara finns att allt ska gå bra!Skickar all styrka och ork som bara går genom skyar och rymder till lilla familjen.Heloise och Panzer, ni är fantastiska som orkar dela detta med oss, tack för det förtroendet!Kramar om er oändligt

Tårarna sprutar här osså......

Välkommen till världen, Elise. Nu ser du till o kämpar järnet o vissar att du är en fighter, dina föräldrar upp i dagen.

Skickar mina innerligaste o varmaste tankar, styrka o kramar till Heloise o Panzer.

• ingenjörsbruden

Nu har jag försökt skriva något i flera minuter men det går bara inte.....

Är osså jätteorolig o hoppas att allt är bra med hela lilla nyblivna familjen.

Många underbara fina ord som skrivits, kämpigt att läsa när man sitter på jobbet i öppet landskap. Tänk så många fina människor som finns o som visar att de bryr sig! *rörd in till märgen*

Stora kramar till Flammis o till Lanovia osså.......hoppas att allt går bra o att det känns bättre ikväll för er båda!

Fru E: asch....bara att träffas gör ju att vi inte ser något som helst annat!

• ingenjörsbruden

Melondoft: såg att du skrev om barnstorlekar i den andra tråden....försöker hålla mig i denna tråden även om jag smygläser lite i den andra mellan varven......
    Låter som att din lille klimp är en stor rackare....precis som min lilla klimp.....hon fick strl 86 när hon var 8 månader...långt i ärmar o så men precis som du skrev....räckte inte till i längden på byxorna... o strl 86 har hon haft nu ett halvår.....o använder man tröjor så kan hon lätt ha 86 ett tag till.....men bodysar som man knäpper i grenen börjar bli för korta........ så ung när de är runt året så börjar det ta liiiite längre tid mellan strl hoppen....

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans