Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Ninnnis skrev 2010-10-07 14:06:49 följande:
    Ingis, var maken på bättre humör igår? Eller har du redan skrivit det?

Nä...kom faktiskt själv på det för bara en kort stund sen.....

Ja jo....vi satte oss o pratade....tillfället kunde varit bättre valt för Busan ville ha min totala uppmärksamhet o var lita lätt gnällig......
    Men vi pratade igenom allt jag skrivit o maken inser o förstår nu att han måste prioritera MIG nu...busan kan han ju rimligtsvis inte prioritera mer än han redan gör.....

Han höll så klart inte med mig i allt....tyckte inte det var roligt att få ett mastodont mail med grej på grej där han kände att jag "anklagade" honom....(suck) fastän jag mer än en gång tryckte på att jag mkt väl hade skrivit "jag känner att"  "jag blir ledsen"
    O verkligen försökt inte skuldbelägga som det är så lätt att göra.....

Men vi pratade igenom o jag erkände (ojojoj) att jag osså bidragit en del till situationen då maken mer eller mindre fått dra ur mig svar o så....dvs knappt svarat på tilltal.
    Ni som har träffat mig o känt mig ett tag vet ju...ehhh att jag pratar mer än gärna. (underdrift eller? )
    Pluss att hela situationen med syrran har varit jobbig o krävt en hel del energi o tid....

Men då maken har reagerat som han gjort o inte lyssnat "riktigt"/förstått vad jag menat utan blivit sur då han förutsatt att jag var sur för att han slet på huset men istället var ledsen...........jag unvek diskussioner/samtalsämnen för att jag visste vart det skulle landa o jag inte orkade gråta mer......
    o vi inte har pratat ordentligt på väldigt länge....prata om vad som ska göras till helgen o mat o Bella osv....DET har vi gjort....men känslolivet o det där lilla extra som iallafall JAG behöver.....DET har vi inte hunnit med sen sommaren innan Busans födelse o husbyggets start..... o det är rätt länge nu...

Men ja....jag tror o känner det som att vi har kommit ytterligare en bit på vägen tillbaka till varandra o det känns bra. :-9

• ingenjörsbruden

passionsblomman skrev 2010-10-07 14:21:29 följande:
    Och på tisdagen borde de ju bara hunnit se vad ni fått befruktat? Sedan tar det ett dygn till att se hur de delar sig och växer. Det borde vara onsdag som gäller även förr er tänker jag. Men vad vet jag, det verkar gå lite olika till på olika kliniker också.

Det är VÄLDIGT förvirrande faktiskt....för det verkar verkligen som att alla klinikerna gör olika....kanske FÖR ATT förvirra....nåja då har de lyckats med mig iallafall

• ingenjörsbruden

Soldemor skrev 2010-10-07 14:14:41 följande:
      Låter som att det är dags för det, ja!

*poackpoack....pickar med näsan på tangentbordet o sprätter lite med foten*

Jag är trött som ett ösregn....för Busan lekte ångvält mellan maken o mig i natt....o jag kan inte i skrivande stund komma på något som är mer irriterande än en skitunge som kör 360 graders snurrar var 5 minut!
    *zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz*

• ingenjörsbruden

passionsblomman skrev 2010-10-07 14:35:39 följande:
    *sjunger för Ingis*Det var en kyckling som hette Gullefjunsom skulle gå på promenaaad.......och solen lyste på lilla Gullefjunoch alla hönsen sa kaka kakaaaaa!Eller hur den är.

*kakkka kakkkaaaaa....skrållar för full hals*

• ingenjörsbruden

Ninnnis skrev 2010-10-07 14:41:50 följande:
    Ingis, vad skönt att ni verkar närma er varandra i alla fall. Steg i rätt riktning åtminstone.

• ingenjörsbruden

passionsblomman skrev 2010-10-07 14:43:49 följande:
    -Fy vad kallt och ruggigt det är! Eftersom det formligen SPÖregnar ute, så blir det ruskigt även inne. Alltås borde jag elda i pannan. Det är lättare sagt än upptänt när man för att tända måste sitta på huk vid pannan en trappa ner.Huk är en dålig ställning för närvarande.Och min stackars pojk kom hem helt dränkt alldeles nyss. De har haft heldag UTE åk 3-6 idag. Trots vettiga kläder såg han ut som om han badat. Jag måste ta och fixa det där hukandet, för han är ju helt frusen stackarn. Och brasa i öppna spisen måste det bli också. Och varm choklad.

Åhh lilla blompojken, stackaren! *kommer med en varm vattenflaska att ha vid fötterna*

• ingenjörsbruden

Fjällbruttan skrev 2010-10-07 14:35:40 följande:
    Ingis Tröttsamt är också när de gormar i sömnen och man inte får tyst på dem....Kan lika gärna vara maken som barnen som gör det...

Ja preciiiiiis! Speciellt när de är arga o slår på en....alltså busan.....maken gör INTE det....har liiiite svårt att hålla mig för skratt när hon fajtas i sömnen!

• ingenjörsbruden

Fjällbruttan skrev 2010-10-07 14:40:03 följande:
    Ingis, skönt att ni fått prata lite i alla fall...är så jobbigt, helst om den man vänder sig till går in i offerroll och bara känner sig anklagad... Det jobbar vi jättemycket med här.Mitt mantra i det håller på vara:-Jag säger inte att det ÄR så men min upplevelse är att......Är faktiskt riktigt bra att reda ut en del hos familjeterapeuten, för hon är förbaskat bra på att översätta vad jag säger och vise värsa istället för att vi ska traggla..Men det är låååååååång väg att gå än..Men vi går i alla fall åt samma håll

Preciiiiiis! Jag känner mig som en hackig skiva för jag säger precis så.....jag säger inte att det ÄR så....bara att jag upplever det.....suck!

Ja jag har verkligen allvarligt tänkt ringa till en familjeterapeut....o det blir nästa steg....för jag VET att vi kan kommunicera......vi ska bara hitta tillbaka....o gör vi inte det tämligen snart....så ska jag ringa terapeuten!

Hur hemskt det än låter...så är det så skönt att höra att fler inte har "felfri kommunikation"
    Har en kanon bok hemma...."håll kärleken levande"...häfte på ca 100 sidor....lagom med bilder i osså!
    O där skriver författaren i början lite om varför vissa går på skilda håll osv.....o varför vissa förhållande håller.....o något som fastnade hos mig var:
    I de förhållanden söm höll så hade man inställningen ATT man skulle fortsätta tillsammans....no matter what. O den inställningen gjorde mkt!

• ingenjörsbruden

Ninnnis skrev 2010-10-07 14:46:27 följande:
    Min mamma kom osökt att tänka på Den Lilla Röda Hönan. Hon som med sina små kycklingar skulle så sina frön, vattna, gödsla, skörda, mala, baka och behövde hjälp från kompisarna som hade tusen olika ursäkter att slippa. T ex. Grisen, som aaabsoooluuut inte orkade!  Hon som sedan lagade pannkakor/bullar (?) och då ville alla vara med och dela! Men tji fick dom!Hon tillade att hon gärna ville vara med att så, vattna, tvätta, städa, mata, prata, handla, vad som helst. "Jag orkar aaabsoooluuut det mesta, om jag bara får vara med och dela glädjen i det goda reultatet"

Naaaaaaw va gullig hon är!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans