Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Alltså min lilla loppa har sovit i 2 h o 45 min nu....o jag har vikt tvätt o lagt in i garderober o vattnat blommor o skickat iväg maken för mat-inhandling.....men hon behöver nog nanna....om några timmar kommer kusinerna o myser med oss.....
    fastän lill-kusinen (11år) inte alls förstod varför hon inte kunde vara hemma om hon höll sig på ovanvåningen.....
    syrran har landat mer nu o blivit sjukskriven en månad till...provade att jobba i onsdags men hon bara grät o bröt ihop flera gånger.....hon har hållit tempot högt o därför inte landat förrän nu...så hon BEHÖVER verkligen vara barnledig lite o kunna få gråta när det faller sig så o inte behöva hålla masken för barnens skull....
    men detta fattar inte lillkusinen riktigt...den stora vet jag itne riktigt hur hon greppar....men hon tycker det är superroligt med Busan o är duktig med henne......
    Så jag ska försöka prata lite med tjejerna idag om tillfälle ges.....

• ingenjörsbruden

Med maken går det jättebra....fast vi var nära i går att bli osams...trötta som bara småbarnsföräldrar kan bli....o så klart så pratade vi förbi varandra....men båda tog ett djupt andetag o sa förlåt....så det känns väldigt väldig väldigt jättebra!

Nu ska jag gå o fixa med disken eller städa badrummen.....

Massa till er alla!

Till lilla M o Bruttan: *rullar runt på rygg o visar magen o viftar på rumpan samtidigt.*

• ingenjörsbruden

solde: Bläää för dålig domare!

Heloise: Massa till dig o Panzer för att ni är så underbara till varandra o gulliga o orkar delar med er av er själva! O så klart en MASSA till Lilla Elise för visst är hon en vecka nu? Eller är det 1 v o en dag?! Herregud va snurrig jag är!
    Nåja massa till lilla loppan!

Blommis: Usch för ditt ryggonda! Tycker def herr Blommis får ställa upp när han har orsakat det hela! *masserar försiktigt*

Ninnis: Håller tummarna så de blir Blåååååååå! Massa t dig osså!

Bruttan o Flamman: Massa kramar till er osså!

Aleta: har inte glömt dig.....fixar det i dag!

Hvidis: Håller tumme för att dagisfröken får sina fiskar varma! Håller tumme för dig o batman så att ni går lätt vinnande ur denna diskussionen! O puss på lilla magen som redan vuxit sig så stor!
    Berättat för familjen än?

Daa: Hehehehe ja FINNS det olika sätt att tolka saker så gör ju jag så klart det!
    Hoppas du bjöd på den!

Fru Sy o Villemoa skulle jag osså skriva ngt till......men det får bli :ar för hela slanten!

Fru E får osså ! Hur har det gått med ugnbeställningen/monteringen? På plats?

• ingenjörsbruden

Helgen har varit mysig med guddöttrarna....men blev lite väl mkt stök med både hemmagjord chokladmousse o pizza....köket såg ut som.....ett bombnedslag...men gott var det! Pizzadegen jag gjorde blev kladdig....eget recept fr bok...värdelöst....men roligt hade vi!

Maken o jag hann med att prata lite o umgås bara vi lite osså.....välbehövligt.....fast igår var det nära att vi blev osams igen...men då tog vi båda ett djupt andetag o så försökte vi förstå varandra...o det gick jättebra! Så jag är jätteglad!

Idag var det vinterjackan på...bara 2,5 grader när jag gick till bussen.....*brrr*

Kommer ha fullt ös på jobbet nu ett par veckor framåt.....men jag kommer att kika o läsa o skriva så gott jag kan o hinner! Massa till er alla!

• ingenjörsbruden

Heloise skrev 2010-10-11 08:32:15 följande:
    Tittar in som snabbast och skickar varmakramar till Ninnis! Helt rätt ingis idag är Skvätten 1 vecka Igår natt hade jag så ont i magen, pratade med en annan mamma igår och hon var så förtvivlad att jag fick ont i magen för hennes bebis med. Sen fick jag dåligt "samvete" för att vi har en så pass frisk bebis medan de har en så sjuk bebis, och sen mådde jag dåligt över att jag ens tänkte tanken att vi har det bra, för tänk om ödet straffar oss nu? Ja alltså snart är det fan dags för nå form av lugnande för mig annars kommer jag att bli helt sjuk i huvudet! Mitt upp i allt måste vi få tag i FK, det har vi inte tänkt på alls. Kram till er

• ingenjörsbruden

passionsblomman skrev 2010-10-11 15:08:35 följande:
    Okej, nu ringde de från min gyn och berättade att de pratat med CvL och att de vill byta preparat för äggstimuleringen nu när det blir dags. Jag har haft Puregon och de vill byta till Menopur. Det är för att de haft ett möte där man konstaterat att man nu har underlag för att säga att det är bättre resultat -alltså fler graviditeter-med menopur än med Puregon. OCH detsamma gäller långa vs korta metoden. Man kommer alltså på CvL att styra över all behandling mot Menopur samt den långa metoden nu. Så, när de frågade om det var OK med mig att byta preparat, vad tror ni jag svarade då?"nej, jag vill behålla det enklare sättet (pennan) och ha sämtre chanser..."Sa jag inte.

Men doooh vilken fråga! Hahahahaha men visst...frågan är ju fri!

• ingenjörsbruden

passionsblomman skrev 2010-10-11 15:02:53 följande:
    Åh nu sms:ade Ninnis! det har gått bra men hon är öm och beordrad sängläge och vila med vovven och värmedyna. hon kikar in sen. och ELVA fina ägg hörni! Hurra!

HURRA!

• ingenjörsbruden

Hvidbrud skrev 2010-10-11 13:21:30 följande:
    Hej! Batman klarade saken fantastiskt! Det visade sig att hela episoden med fröken och mamman hade utlöst samtal med rektor och hela karusellen. Hon hade inte dragit i e's arm utan bara lyft henne. De har nya rutiner för att förhindra extrem stress och hon försäkrade på liv och fosterland att hon inte ville komma till handgripligheter... Tja, e kastar sig om halsen på henne på morgonen och hon är lugn och trygg. Det får vi också vara. Vi har deras ord på att något sådant inte kommer hända och bryter de det så då jävlar. Men vi får ta det som det är. Det har hänt grejer sedan e började så jag får hålla mig lugn. Tack för er omtanke gulletjejer!

Va skönt!

• ingenjörsbruden

Massa till er alla!

Andbeyond: Hoppas RUL gav fina bilder!

Fru E: Spännande med kök...tro det är "kattguld" i den graniten som det glimmar lite guldaktigt i...kan bli ruskigt snyggt! *tjuvläser i andra snacketråden ibland...men försöker hålla mig till att skriva i en....för att inte förvirra mig själv totalt*

Fru Bygg: Hoppas lilla E mår bättre nu. Härligt att kalaset gick bra! O ja....det tär på en när ens barn är sjukt.....man vill hjälpa o underlätta så mkt....

Så mkt på gång med äggplockningar o sprayande.....tur ni är snälla o skriver när det är dags att hålla hand med er!

Nu bär det snart av hemmåt!

till alla

• ingenjörsbruden

passionsblomman skrev 2010-10-11 15:24:31 följande:
      Förresten så är det nog på våren de ska klippas, de som klippas skall!

....finns även höstvarianter...tror jag....

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans