Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Alltså...Bruttan...du får dra lite till i filten.....där måste vara rester kvar i min skalle....guuuuu så seg jag är.....ögonen går i kors nästan.....

Men inte många timmar kvar....sen ska jag hem o mysa med maken o döttra min!

Nästa helg ska vi bjuda ut svärisarna på middag....
    tanken var från början att även makens bror o hans familj skulle följa med....

men han (makens bror) har sådana jäkla problem.....psykiskt alltså.....nä han vill inte åka ut på restaurang med dottern....

för tänk OM hon skulle bli smittad med någon bacill....herregud....barnet går ju på DAGIS!!!!

Snacka om att ha fått en allvarlig knäpp när man inte ens kan gå på restaurang som tack till sina föräldrar för att de slitit o byggt hus till oss...

Så till min fråga....någon som har tips på trevlig restaurang runt eller i Malmö-Lund som har god mat?
    Gärna något exklusivt....för det är svärisarna värda!

• ingenjörsbruden

Fjällbruttan skrev 2010-10-15 12:32:39 följande:
      Komsikomsikomsi lilla fuuuuuula filten!! Kom får feta tanten hoppa dig Kooooom då.. JAMEN KOM HIT NU FÖR H-VETE!!Jag har inte tid med det här tjafset, jag ska stampa ihjäl dig!!Sluta gnäll!!

• ingenjörsbruden

Fjällbruttan skrev 2010-10-15 12:36:44 följande:
      Och igen,.. alltså, om barnet går på dagis... VAD är det då man kan smittas av på restaurang??Obotligt krav på svindyr mat eller?På dagis/skola har vi hittills kunnat plocka på oss:SvinkopporSpringmaskLössSnorHostaVattkopporHalsflussÖgoninflammationSkrapsår som varatBlånaglar som sen tappats (ser så äckligt ut!)På vår skolresa i gymnasiet fick vi dessutom salmonella hela klassen...Hmmm.. tror jag måte behålla barnen hemma för all framtid!

Nä det är bara han som är knäpp....visst han blev säkert svinrädd när deras dotter fick hög feber o inte ville äta o så....men de hade fått dålig info o gav dottern bara febernedsättare när den blev för hög....alltså inte för att hålla den nere så att hon kom igång o började äta igen......o han har själv sagt att han vet att han har problem....
    JA MEN TA TAG I DET DÅ!!! det är ju synd om deras dotter!!!

Vi har i jämförelse rena vind för våg uppfostran här....

Visst...många sjukdomar kanska är lite onödiga...men DET GÅR INTE att alltid stanna hemma...

Ursäkta mitt avkräkande om svågern o svägerskan (för hon gnäller om hur han e...men varför jönsar hon med o sätter inte emot sig hans jävla olater????? Man måste ju hjälpas åt så att det blir lagom nivå på....ALLT!

O jättemkt alldeles alldeles för mkt kärlek, pussar o kramar!

• ingenjörsbruden

Det helt superstrålande väder här o gullungen har precis somnat så jag ska tassa ut o titta på kissekottens gravplats. Han har fått vila i svärisarnas trädgård medand vi fixat trädgården. Så nu är allt bra för tissen är hemma! Helt galet vad man kan sakna sin lilla hårboll.

*kramar Blommis jättehårt o masserar axlarna (ryggen jobbar ju Aleta på)...lägger en chokladansiktsmask på oss alla....lite i kakhålen osså... ......tänder rummet fullt med levande ljus o rökelse.....masserar in en härligt doftande hårinpackning o sveper varma handdukar om våra huvuden.....häller upp lite gott i glas o skålar med alla mina underbara väninnor*

på er alla! Jag är så tacksam och lycklig för att jag har er!

• ingenjörsbruden

Norrskensflamman skrev 2010-10-17 21:34:52 följande:
    Jag jobbar heltid och är dessutom den som flänger runt med kidsen på aktiviteter, hjälper med läxor, fixar med kläderna, oftast lagar middag och städar undan. Men jag behöver inte vila. Idag kändes det som att jag skulle kvävas. Tredje veckan inomhus, förra helgen var ju jag o ch T sjuka och nu K. Min väninna kom och räddade mig. Drog ut mig på rask promenad 40 min, sa helt sonika åt maken: Nu är du hemma med K så Flamman får komma ut och få frisk luft. Tack! Såna väninnor är guld värda Här finns fina hårsmycken, tycker ni inte www.tiaror.se/Bildgalleri/bildgalleri.htm  

Jättefina!

• ingenjörsbruden

Massa kramar till Blommis, Flamman o Bruttan....vilka karlar vi har.....

Maken åkte på en hejdundrandes utskällning (delvis orsakad av PMS) då han än en gång tillbringat hela lördagen på egen hand....iofs fixat med vår mur....men ändå....lovade ju förra helgen att  vi skulle prioritera familjemys......

Men sen redde vi upp det....känns väldigt bra....för vi har blivit mkt bättre på att lyssna på varandra...utbrott får vi ändå...men ja...sams blir vi fortare nu iallafall!

Jäkligt glad att maken inte jagar!

Lanovia: Hääääärligt med tv-soffa! Blääää för folk som inte lyssnar o visar hänsyn!
    Busan har ofta sovit knasigt efter att vi varit i väg på ngt...dvs mkt nya intryck.....hoppas lilla E sover bättre i natt!

Hoppas allt är bra med Ninnis!

Daa: Har du tagit det lugnt i helgen? Axel o Fälga snälla o goa?

Hvidis:

• ingenjörsbruden

Heloise: Va härligt att höra att det verkar bättre med lilla Elise! Kan tänka mig att det är stor skillnad på personalen.
    Gud va psykiskt påfrestande att höra o se dessa ledsna föräldrar. Hoppas att det går bra med ditt sår idag så att du slipper mer knivar o ytterligare mer mediciner!
    *KRAMAR MASSOR*

• ingenjörsbruden

Kjell Präst skrev 2010-10-18 09:55:58 följande:
    Det här är ju inte precis "min" tråd, men jag tycker ändå att jag måste kliva in och göra ett klargörande apropå diskussionerna om diverse mäns märkliga beteende: Skälet till att det är så svårt att som kvinna förstå tankarna i mannens huvud är att det bara undantagsvis finns några där!

Amen på det!

• ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2010-10-20 12:04:07 följande:
    Fru Bygg, nej du har inte ett ägg implanterat eller en nyfödd dotter som föddes för tidigt. Men dina problem är för mig lika viktiga som Ninnis, Fru E, Blommis eller Heloises, bara av en helt annan art.Det var mycket skit på en gång. Jobbigt med gubben som tatt över och svärmor som "bråkar" med er. Dessa svärmödrar är inte lätta.Vad skönt att det inte var någon fara med Es hjärta.

Instämmer verkligen!
    Fru Bygg, du är viktig! Bara så du vet!

Vi borde kanske skicka jobbiga gubbar o svÅrmödrar till samma planet....för ett tag kanske?!

Heloise: Massa kramar till hela er familj!

Ninnis o fru E: Massa kramar till er osså! *klappar på magarna o håller tummen*

Den som ska till stockholm önskar jag en lycklig o härlig resa.

Syster Bosse gjorde en insats....skönt det gick bra hos läkaren med maken. O barnen. Grattis till Signe!

Sen ville jag kommentera en himla massa mer...men hjärnkapacieteten räcker inte till....

alltså...jag har så sjukt mkt att göra....o jag HINNER inte göra allt jag behöver...så ja....ni vet var jag finns....o jag ska försöka smygläsa lite...men tror inte det hinns heller... *snyft*

Massa kramar till er alla

• ingenjörsbruden

Ninnnis skrev 2010-10-24 10:22:23 följande:
    Alltså...Jag hade ett CB liggande hemma så jag smygtestade imorse. Det var ett plus...Jag vet inte om det är tillförlitligt eftersom vissa menar att ägglossningsprutan kan sitta i upp till 14 dagar och ge falskt plus. Det känns helt overkligt. Vi vågar inte riktigt tro på det utan inväntar tesdagen imorgon, men det var helt underbart att se ett plus för första gången i mitt 33-åriga liv...

Åhhhhhh! *TOKHÅLLER TUMME*

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans