Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Heloise skrev 2010-11-04 22:53:42 följande:
    Ja visst hon flyttar till Panzers lillasyster på landet, där hon får 4 kattkompisar och har mkt skog och mark att springa på. Väldigt jobbigt, men dels så är både jag och Panzer semi-allergiska mot katterna, sen så är de gamla och lite krassliga, och så kommer Elise att vara väldigt känslig mot precis allt. Jag vill inte att hon ska utveckla allergi mot djur. Hennes lungor kommer att vara superkänsliga och jag har inte råd att ha en städerska 24/7. Perserna ärväldigt präglade av mig och kräver mkt omvårdnad/ vetrinärvård pga sin ålder. Jag anser att det är rättvisare mot dem att de får vandra vidare än att leta nya ägare som kan/vill/ har råd att ta hand om dem på det sätt som de behöver, dessutom är de som sagt var "endast" mina katter. De skiter i alla andra, det är bara jag som gäller. Vilket även det försvårar en omplacering. Det är inte ett lätt eller roligt val, men Elise måste gå i första hand och nu är hon förtidigt född och jättekänslig då måste vi anpassa oss efter det.

Hade gjort samma beslut som ni, ingen tvekan om saken! Sen är ju saken även den att du kommer inte att ha lika mkt tid med katterna heller.....det led vår katt väldigt av....jag tror han led så mkt av det så att han slutade äta...

Men det är så UNDERBART att höra att det är så bra med Elise så hon bara behöver syrgasmasken o du får pilla på henne utan att fråga om lov. Gläds så med dig....o ja....va man blir förälskad i sin unge.....hjärtat bara växer o växer i en så man ibland tror att det ska spricka!

• ingenjörsbruden

Fru E skrev 2010-11-05 09:02:45 följande:
    *Gäsp*     *gnuggar sanden ur ögonen*     *hämtade maken vid tåget igår sen så är lagom pigg*     *antar*     *att*   *ni*   *vill*   *veta*   *hur*   *det*   *blev*   USCH       VAD     NERVIGT     SKA     ALDRIG     MER       TESTA     . . . . . . . . .         yfrog.com/5kouthkj

YEEEEES!!! GRATTIS!!!!! Fru o Herr E!!!

• ingenjörsbruden

Blommis: nädå.... *tittar mig väldigt förvånat omkring o skrapar lite på foten o har händerna på ryggen....hmmm hmmm hmmmm....* Funkar inte att citera....suck

• ingenjörsbruden

passionsblomman skrev 2010-11-05 10:28:35 följande:
    Jag sa till svärmor, "jag fattar att alla andra undrar över mat och hur länge vi stannar. Själv sitter jag dock här med telefonen (viftar med telefonen) och väntar på att få veta om allt gått åt helvete och vi gjort allt det här helt förgäves, och det vi behöver veta NU är ifall vi ska till Uppsala till kl 14 eller om vi ska bryta ihop och åka hem. Vi har ingen aning och mer exakt än att om vi får åka, så kommer vi att äta 40-årsmiddag hos Kalle, kan du inte få veta nu. Du behöver inte tänka på middag åt oss hur som helst."Bara det att när jag kommit till delen "bryta ihop oh åka hem" så går svärmor sin väg med ett "jajajajjaja". Eftersom det obehagligaste hon vet är när man pratar om något riktigt känsligt. Så den sista delen hörde hon nog aldrig. isåfall hörde hon den ute i köket. Hon får därmed skylla sig själv om informationen om att vi inte vill ha middag inte kom fram.Jag AVSKYR när folk GÅR medan man pratar med dem! Min sambo gör ofta (surprise) exakt likadant. Han har börjat fatta att det är ett misstag ifall man vill att det ska sluta väl.

Hatar osså när folk går mitt i ett samtal.....eller när man blir avbruten mitt i.....MOORRRRRRRRRR!!!!

• ingenjörsbruden

passionsblomman skrev 2010-11-05 10:38:40 följande:
      Det är klart vi ska tippa samma dag! Det är ju rätt dag!

Då tippar jag den 17:e om ingen annan har tagit den....

• ingenjörsbruden

Flammis: Men åååååååååååååååh så JÄVLA irriterande med din make......blir så arg.....*stampar o hötter med näve...tar plyschsoffan o kör över din makes fot ett par gånger.....man blir ju inte så allvarligt skadad av att bli överkörd av en soffa.....men det gör ONT..... för det är jag som kör....vrooooom vroooooom....brmmmmmmmmmmmmmmm....sätter på mig skinnhjälmen o vindstruten o virar halsduken runt halsen o kör mot flammis stuga......broooooommmm*

• ingenjörsbruden

Fjällbruttan skrev 2010-11-05 10:43:21 följande:
    YES YES YES YESPLUS++++++++++JAAAAAAAAAAAAAAAAHEJA FRU E!!!SÅ GLAD FÖR ER SKULL!!Ursäkta om det blir lite skakigt i världen för nu ska jag dansa can-can en stund!!

* joinar bruttan i can-candansen....ståendes i plyschsoffbilen*

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans