Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Välkomna hem, Lanovia o Altea! Låter som ni haft det ljuvligt båda två!

Igår däckade jag kl 20.30 med Busan i sängen.....skulle bara mysa lite o sen lägga henne i hennes säng.....det gick så där....vaknade kl 23 av att huset var tyst o mörkt.
    Antar att detta händer/har hänt fler....

Idag ska jag på återbesök på KK, ska göra VUL o kolla så allt är ok.

Sen är det körövning för första gången i kväll....ska blir roligt men lite ångest över att lämna loppan ytterligare timmar....men men....började extra tidigt idag så att jag kommer hem hyfsat tidigt innan kören.
    Igår så gick Busan hur fint som helst med sin lära-gå-vagn utan vikter(strippade makens ena hantel o la vikterna i hennes vagn i början).....men sen blev hon nog lite nervös o satte sig ner....nåja...ett par vändor blev det.

Har bara problem med att hon dricker så mkt o kissar blöjan totalt full på natten....så det har läckt på morgonen....någon som provat nattblöjor?
    Tror att hon dricker lite för det är tröst...har ju haft nappflaska sen hon kom hem från BB....

• ingenjörsbruden

Andbeyond: grattis till alla vuxenpoängen! Nu måste jag lägga på ett kol här.... till er alla Just det...Fru E: hur gick det igår???

• ingenjörsbruden

Hej hopp i lingoskogen

Kören var jättekul! En låt var sjukt avancerad...o den började vi med....då kände jag lite att det var lite väl mkt vatten över huvudet...men kul som tusan.

Busan slök en hel port gröt kl 20.30 o tog sen en slurk (HELA flaskan) välling vid 21....verkar som hon har sovit jättebra...men har inte hört med maken....för han blev sur igår....suck....

Hvidis: GRATTIS till jobbet!!! Härligt! Är mkt nyfiken på vad lotten kan bringa denna speciella vecka!

Lanovia: Jepp! Busan fyller år den 10e! Stora tjejen! Vi ska fira henne helgen efter har vi tänkt..... för den 11e så är vi bjudan på stor fest i grannhålan....makens kompisar....så vi ska gå dit utan barn o sen sova hemma hos svärisarna....spännande! De ska passa Busan o få henne t att sova....jisses va jag kommer att ha nerverna utanpå!
    Kul med Lundabesök! Tid för en fika kanske?

Blommis: Määäääh va fasen har sotaren pysslat med? Ska det inte bli RENT o fritt blås skorstenen när de varit o sotat? Hoppas du fick ordning på det!
    Tänker massor på dig o hoppas det går bra idag!

Har inte hunnit läsa en bråkdel av allt.....ska försöka hinna under dagen!

• ingenjörsbruden

Ninnnis skrev 2010-08-31 12:52:35 följande:
    Jag pratade precis med maken och det hade gått jättebra på dagis  *stolt*Plutten hade blivit polare med en beagle som han har lekt järnet med. Sedan somnade han hos en av tjejerna när hon pysslade i hans box

Naaaaaw *hjärtar lilla Plutten*

• ingenjörsbruden

*vinkar till Ankan*
    Skönt att ni fick hjälp så snabbt! Det där med urinvägsinfektion det har jag funderat på en o annan gång, barnen sitter ju mkt på golvet... Skönt att det är bra med B nu!

• ingenjörsbruden

Norrskensflamman skrev 2010-09-01 09:33:00 följande:
    Good morning!Har så mycket att göra på jobbet att jag har ont i magen.Vill ändå dela med mig av ett litet fniss:Fröken på dagis berättade imorse att lilla K stått för "Dagens asgarv" igår:Någon hade frågat vem som bestämmer på dagis. Fröknarna hade börjat förklara så gott det går, att i gruppen så bestämmer ju fröknarna och så finns det ju en rektor. Och så kommunen. Och föräldrar som betalar skatt så att de ska kunna köpa in böcker, pussel, pyssel och leksaker osv, osv. Lilla K hade suttit tyst och lyssnat och betraktat alla. Till slut säger hon:"Äh, nog vet jag hur det här fungerar, jag vet vem som bestämmer. Det är ju JESUS!!! Det är ju han som har tänkt ut allt det här *slog ut med händerna och tittade sig omkring*" Fröknarna tror nog att vi har sektliknande tältmöten hemma eller nåt...

Underbara lilla K!!!

• ingenjörsbruden

Jag lever...men har hur mkt som helst att göra på jobbet.....även om jobbmoralen är rätt låg...det tar vi en annan gång.....men jag mår bra....det går bra på jobbet! Jätteroligt att sitta i landskap......snacka om att de andra två drog en nitlott när de hamnade med mig.....snacksalig innan o sen ett års föräldraledighet på det.....snacka om att munlädret går! Försöker inte snacka sår i öronen på dem....kollegorna måste ju hålla läääääänge! * blablbablablabla*
    Har börjat en ny tjej på jobbet, jämnårig med mig....har två pojkar....o den yngste som är två...han har samma klädstorlek som Busan har nu!!! Busan är stooooor o pojken liiiiiiten! Hade varit intressant att se dem tillsammans!

Hemma går det bra....Busan äter numera gröt kl 20 o får sen välling efter det.....så hon har sovit mkt bra de senaste nätterna...utom i natt när hon vaknade vid 4 o var nerkissad....byta blöja, pyjamas o bädda om sängen....tur vi är två föräldrar!
    Sen fick hon ligga hos oss o låg då o klappade oss båda i ansiktet samtidigt! Snacka om att man smälte!!! Tur de är så ljuvliga...annars hade man varit rätt knäckt!

I helgen är det kalas hos svägerskan....så där roligt....kanske ska ta tag i o köpa presenten till busan...så det blir avklarat....annars står det nog husfix på schemat.

Ursäkta egoinlägg

• ingenjörsbruden

Fru E skrev 2010-09-03 13:25:36 följande:
    Hvidis-det är därför som jag köper gardiner

Me to.... men "sell jorrt ei velljorrt om allri si gallet"!

• ingenjörsbruden

Blommis: Åhh va jag håller tummen för din sambo nästa onsdag!

Sen skulle kommentera ngt mer....men ja....det har jag helt tappat bort....

Nästa helg tänkte jag åka in till Malmö o försöka träffa Lanovia, fler som kan o vill?
    Jag kan bäst sönd lunch........

MAAAASSA t er alla

• ingenjörsbruden

Håller med Lanovia....Määäh va ni skriver....hinner alls inte med.

Lanovia: Hörredudu.....du ska vara GLAD att du kunnat amma så länge....Busan vägrade ta tutten när hon var 3 månader!!!! O som så många redan skrivit....DU måste känna att det känns rätt....allt annat spelar ingen som helst roll...basta!

Flammis: Jisses sicken helg! Får man ju kalla pay-back.

Bruttan: Du är rädd om dig va?! Bläää för ego-karlar!

Daa: Vilka busungar du har!! Jag trodde att Busunge1 sa "Bhuu" när den dök upp på skärmen!

Ninnis: *highfivar på trädgårdsarbete* Måste nyttja fina dagar i trädgården! Vi har avjämnat jordmassorna....ska förhoppningsvis lägga gräs om 3 v! Är osså nyfiken på var man tar sprutan....i magen som man gör med insulin kanske?

Fru E: suck vilken tradig uppkörningsgubbe! Har han koll på att man på mc har mkt kortare bromsträcka än med lastbil?  

Kalas hos svägerskan i helgen.....Busan fick krypa på gräsmattan....VÄGRADE komma upp...svinsur när jag lyfte upp henne! Lilla hjärtat! Tycker synd om henne att vi inte har haft gräsmatta till henne....men nåja....snart nog så!
    Blev helt tossig när det var dags för princesstårta....satt som tur var i pappas knä så han fick snabba sig för att få smaka själv på tårtan.
    Går som en hejare med sin läragåvagn....har TVÅ kindtänder på väg....en framme o en nästan....på ena stället så blöder det med jämna mellanrum...stackars liten...tur att flytande alvedon dämpar i munnen när jag stryker på....
    Stökar som tusan på natten...är nog tänderna....kl 00 så gick jag in o hämtade henne...då hade hon vaknat i flera omgångar o hade nog ont...gav henne alvedon o så fick hon sova hos mig 2,5 h innan jag vaknade o gick tillbaka m henne.....

Blommis: Låter som du laddat för en riktigt härlig helg! Gulliga blompojken som ringer o kollar mammsen!

Hvidis: Lilla loppan! Blev hon sönderpussad av mamman? Hur hade det gått på dagis? Fler bissingar? Hur ska du nu jobba framöver?

Nu måååååste jag jobba lite osså...

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans