• Soldemor

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Nu skall jag iväg och smitta ner församlingen på en skördegudstjänst och i morgon skall Amaretto följa med på besök på mitt jobb

• Soldemor

ingenjörsbruden skrev 2010-10-15 11:41:16 följande:
    Alltså...Bruttan...du får dra lite till i filten.....där måste vara rester kvar i min skalle....guuuuu så seg jag är.....ögonen går i kors nästan.....Men inte många timmar kvar....sen ska jag hem o mysa med maken o döttra min!Nästa helg ska vi bjuda ut svärisarna på middag....tanken var från början att även makens bror o hans familj skulle följa med....men han (makens bror) har sådana jäkla problem.....psykiskt alltså.....nä han vill inte åka ut på restaurang med dottern....för tänk OM hon skulle bli smittad med någon bacill....herregud....barnet går ju på DAGIS!!!! Snacka om att ha fått en allvarlig knäpp när man inte ens kan gå på restaurang som tack till sina föräldrar för att de slitit o byggt hus till oss...Så till min fråga....någon som har tips på trevlig restaurang runt eller i Malmö-Lund som har god mat?Gärna något exklusivt....för det är svärisarna värda!

Lundia brukar ha jättegod mat!

• Soldemor

Fjällbruttan skrev 2010-10-15 12:32:39 följande:
      Komsikomsikomsi lilla fuuuuuula filten!! Kom får feta tanten hoppa dig Kooooom då.. JAMEN KOM HIT NU FÖR H-VETE!!Jag har inte tid med det här tjafset, jag ska stampa ihjäl dig!!Sluta gnäll!!

• Soldemor

Jag bor i en filtfabrik känns det som. Förkylningsbacilluskerna har helt tagit över mig. Mycket lämpligt när jag måste påbörja flyttbestyr.
    Maken kom med den eminenta idén idag, att anlita flyttbolag. Det betyder att jag kan ta med mitt älskade piano! Och slipper bära massa kartonger öch möbler fyra våningar utan hiss. Yaowza! (eller hur nu Clabbe stavar det!)

*snorar*

• Soldemor

*skriver boklistor och snorar bland tangenterna*

*...och såklart, tittar på Söt-Rickard*

• Soldemor

ingenjörsbruden skrev 2010-10-16 10:45:31 följande:
    Det helt superstrålande väder här o gullungen har precis somnat så jag ska tassa ut o titta på kissekottens gravplats. Han har fått vila i svärisarnas trädgård medand vi fixat trädgården. Så nu är allt bra för tissen är hemma! Helt galet vad man kan sakna sin lilla hårboll.*
    Jo, men det gör man! Det är samma sorgeprocess och lika jobbig oftast!
  • Soldemor

Idag hzr det varit mini-tantträff hos fru E. Otacksamma jag upptäckte att de kartongerna vi skulle få inte funkar när man skall ha flyttkarlar! Men vi blev bjudna på himmelskt goda scones och en mycket trevlig pratstund. Fru E fick inviga sin ugn minsann!

Tack Fru E med make!"

• Soldemor

kramar t alla, spec t blommis, fru sy, brutan och ninnis.

Har varit och fikat hos en kompis idag, som berättade att hon har cancer i ena njuren. Vad finns det att säga? Blir så svårt när det är kompisar!

Och trots allt går livet vidare i rasande takt, en månad t flytt nu! Gaaah! Jättestressad! Var skall jag ta tag nu? Tror jag skriver vidare på boklistorna, skall in t Lund sedan och fortsätta parkeringsrekninbgen-

Hätr är ett stort fång kramar till alla! Och choklad!

• Soldemor

Oh, här glömmer jag ju det viktigaste i mitt småsnoriga och förvirrade tillstånd:

STÖRSTA KRAMEN EVER trill Panzerfamiljen och stlåltjejen Elise! 

• Soldemor

.Solde; så trist med kompisen. Fy vad hemskt, finns det något att göra

Hon får besked i morgon hur allvarligt det är...

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans