• Soldemor

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Undrar i all stillhet varför en del har sådant bry med andras amning? Det är väl upp till  förälrdar och barn vad som fungerar bäst för dem och vad de trivs med. Jag ammade bara i tre månader och det fick jag höra i alla öron. Suck!

• Soldemor

passionsblomman skrev 2010-09-29 17:10:56 följande:
      Vänta nu lite här.....har du BARN Solde?  Och varför vet inte vi det isåfall? Eller visste alla det utom jag?Nu får du allt ta bladet från munnen!

Jag inboxar dig om det...

• Soldemor

Nej, jag försvann inte av känsliga skäl, mer "tvätt-i-maskinen-som ville-bli-upphängd-skäl" samt en avhandling som skall läsas. Att jag sedan somnade gott i soffan när jag sett Vem vet mest är en helt annan sak. '

Idag är det jobbigt veterinärbesök och jättetspännande lägenetsvisning! Och däremellan dammsugning och sådant kreativt som jag ÄLSKAR SŨMYCKET! 

• Soldemor

Kram, Flamman!

Nu åter till den roliga dammsugaren!

Är det verkligen städa man skall göra när man har lediga dagar? Vill hellre gå ut med snuttar och börja härja på vinden (ifall vi tar lägenheten)  och ¨då måste vi kontakta mäklare och då måste här städas på riktigt och...nej, nu går jag och gör lite nytta! Snart dags att gå till läskiga vettisen med Loppetroll!

• Soldemor

Varit hos veterinären: Loppan gått ner ett halvt kilo sedan i juni! Nu väger hon bara 2,3 kg, inte bra.
    Ultraljudet visade inget så nu skall vi prova med p-piller och se om det hjälper, annars skulle de provocera fram en ägglossning (men inte för att jag riktigt hängde med varför). Funkar pillren så skall vi kastrera henne när hon tagit sin ch-titel och blivit lite större. Amarettos uppfödare tipsade om en sorts bebis-mat som skall finnas i en djuraffär i stan. Skall åka dit efter visningen. Och ja, just det: Den kostar inte flera miljoner i hyra, utan bara 9 400,-! Hm, skall jag fortsätta städa eller börja packa direkt?
    Fast det hänger lite på det här med pakeringsmöjligheter också. Centrala Lund är vä inte känt som det mest bilvänliga i världen. Men det är späääännade!

• Soldemor

Börjar med att krama om Daa för puckade människor på FK. Verkar som de rätt ofta sätter sig på tvären, oavsett om man har ett läkarintyg som bevis för hur dåligt man mår på olika sätt. Skit!

Vilken våning vi såg på igår! Den ligger på 4 och 5 vån med utsikt över Lunds takåsar i väster och Allhelgonakyrkan på andra sidan. Helkaklat badrum och toalett på övervåningen, stavparkett nästan över allt. Nytt kök sedan förra året, med keramikspis och diskmaskin. Odh MASSA garderober och skåp. Jag har redan utsett rummet som skall bli min "gå-in-garbderob". Fötuom att ha garderober längs väggarna, får jag plats med strykbrädan vid fönstret och ett bord i mitten där jag kan sortera och lägga tvätt. I stora rummet finns en spiraltrappa upp till övervåningen som är ett enda stor ljust rum åt väster. Det är högt i tak, så man kan ha en golv-till-tak-klös där och en smutt som kan vara läshörna eller arbetsrum. Där kan man också gå direkt ut till sitt vindskontor.
    Ja, just det, vi skall bara få den också, tydligen var det ett par till som hade sett på den. Blir en låååång helg att vänta på besked. Vill ha den! Kommer att ta fem minuter att gå till träningen därifrån, istället för att köra en och en halv mil.

Loppan var duktig att ta sin p-pilla igår, nu är det bara att fortsätta med dem och avvakta.

• Soldemor

*Sitter och möblerar lägenhet och shoppar på Ikea istället för att förbereda för begravning och gudstjänster*

• Soldemor

Nu har vi tackat ja till lägenheten, om vi får den! Hu! Har vi gjort rätt? Fast det är ju så mycket mer på +-sidan än på - -sidan.

Nu blir det en lång helg av väntan, fast inget hindrar att jag börjar sortera lite på vinden.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans