• Soldemor

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Fjällbruttan skrev 2010-09-22 15:00:35 följande:
    Andbeyond, usch och fy vad jobbigt för dig!Jag förstår precis din malande oroskänsla, blödde ju också en del från början men det gick över sen. Klen tröst kanske, men min kusin har blött genom 3 grav och alla gick bra. Kramar om extra.Ninnis, kramar extra till dig med, tycker du är otrolig som ens orkar vara in hit!Men jag blir glad varje gång jag ser snobben Soldemor, zoombin kan komma och umgås med Grodan Hon är mest ett lallande fån just nu.  

Jaa, så mysigt det hade varit, jag och Grodan. Men istället skall jag umgås med 14 andra zombier (läs: Konfirmander) i två timmar. Hade tänkt att åka på step ikväll, men håller på och omvärderar det just nu, trött så det snurrar och det är typ 4 mil till Lund härifrån och sedan dryga milen hem efteråt. Finns det inte bilar med autopilot, så man kan säga vart den skall köra och sedan fälla sätet bakåt och sooomna...

• Soldemor

Fjällbruttan skrev 2010-09-22 16:52:34 följande:
    Eftersom jag har haft lite lugnt idag har jag lagt in nya bilder, dels på vanliga sidan, och så finns en flik som heter Signe´s dop.De är bara de i min adressbok som ska kunna se dem så har jag missat nån så förlåt, och säg till så lägger jag till er Kram

Det var roligt att se!

• Soldemor

passionsblomman skrev 2010-09-23 12:03:24 följande:
    Ninnis, jag tror inte Det Stora Företagets chefer har den blekaste aning. Jag vet att hennes eget företgas chefer köpt hennes snack rakt av-trots gemensamma brev från de anställda för ngot år sedan.Jag har ju inga som helst belägg för att hon gjort något. men min magkänsla säger mig sanningar om den kvinnan som jag efter min livserfarenhet hittills gör mig böjd att tro på. Den kvinnan har inga som helst skrupler. Det vet jag.Att slippa henne var liksom 80% av grejen med det här jobbet.Hoppas någon som fått jobb ångrar sig och det blir en ledig plats. Snabbt!

Magkänslor brukar stämma! På gott och ont!

• Soldemor

Fjällbruttan skrev 2010-09-23 13:51:34 följande:
    Men jag ska inte bara gnälla för idag har han faktiskt dammtorkat i köket och skurat golvet där, medans jag och Grodan sov och lilla Vild kollade på Disney.Fast å andra sidan morrade jag ju rätt bra igår och det hällregnar ute så det kan ha med saken att göra..

!

• Soldemor

Villemoa skrev 2010-09-24 09:10:44 följande:
    Igår ramlade jag och Moa på bussen när chauffören tvärbromsade! Det var bara vi kvar. Jag skulle precis lyfta upp Moa för att sätta henne i vagnen när han bromsar in för att släppa fram en mötande bil, tre meter från hållplatsen. Moa ramlar på magen, jag håller henne i handen och "flyger" sidledes men jag klarar att hålla mig på benen. Det enda chaffisen säger är "förlåt" men han kliver inte ner från stolen för att kolla hur det gått för oss. När vi kliver ut känner jag hur himla ont det gör att gå! I vanliga fall gör det ju ont för mig att stödja på höger ben pga foglossningen men nu var det omöjligt! Det tog oss 10 min att gå hem, en strecka som vanligtvis tar 2-3 minuter. När vi kommer till uppfarten kan jag inte hålla mig längre utan börjar tokgrina för jag inte vet vad jag ska ta mig till. Ringer C och ber honom komma hem eftersom jag inte kan gå och inte kan ta hand om Moa. Jag hade så ont så jag inte visste vad jag skulle ta mig till!  Det var fixarkväll igår på dagis också och jag gick dit iaf, det var nog väldigt bra att jag rörde på mig för det onda släppte. Hade jag varit kvar hemma hade jag inte kunnat röra mig än på ett tag!Så, det var mitt ego för idag. Nu ska jag läsa vad ni andra skrivit.

Har mött en kollega till "din" chaufför. Han gjorde också en tokbromsning precis när jag rest mig och tagit en resväska jag hade med mig. Jag föll baklänges och skog ryggen i en trappa. Det gjorde så ont och han bara fånstirrade på mig. Inte ens ett förlåt. Det är sådana ägg som gör skit för duktiga och serviceminded chaufförer! Blä!

• Soldemor

Snart tänker den här tanten hålla fredag. Jag skall hämta maken i Sjöbo för vidare färd till Tomelilla. Där ligger en trevlig klädaffär där maken har lagt undan en kavaj jag skall få i födelsedagspresent. Sedan hem och stryka burklädslar och packa utställningsväska. I morgon typ 047.30 el så åker vi till  Karlshamn med tjejerna och utställning där. Solde är headhuntad - det finns inga fler långhåriga huskatter med, så hon kan gå till panel om hon sköter sig, dvs inte är sur och förnäm dam, utan söt och trevlig. Och sår i öronen lär vi ha, för hon kommer tala om för oss hela vägen upp och ner hur hemskt hon tyckter det är att åka bil, att vi genast borde vända hem igen och lämna henne, att hon faktiskt inte alls vill åka längre och hur hemskt det är att det lilla spräckliga möget är i samma bil som hon. Och allt detta sagt med hög och klar stämma - halv fem på morgonen.

Ja, det var väl mitt egoinlägg det.

Heloise: när  tänker ni åka till Köpenhamn? Passerar ni Malmö på något vis? Bor ju inte jättelångt därifrån!

• Soldemor

dfk skrev 2010-09-24 15:52:32 följande:
    Hej på er tjejer!! Vad kul att hitta alla samlade igen! Hoppas att allt är bra med er, jag har inte läst bakåt i tråden. Ikväll ska jag o maken äta indiskt inne i Stockholm. Har ingen aning om vad som är gott, har aldrig provat förut, så det ska bli spännande! Tittar ni på Idol? Jag har hängt med lite men inte så intensivt som förra säsongen. Puss o kram på er alla!

Drick guavajuice till maten, den gör att det inte känns så starkt!

• Soldemor

Aleta skrev 2010-09-24 18:11:57 följande:
    Vi har lite special här med förvaringen, en familjegrav typ. Tydligen så får jag hämta ut askan själv, så då skulle man ju ha kunnat ordna någon annan förvaring själv. Kyrkan kan säkert hjälpa till annars, eller vad tror du Soldemor? Han hade inte överlevt till förlossning, de inre organen blir undanträngda och kan inte utvecklas när det blir ett sådant här stopp. T ex finns det ingen plats för lungor. Tack för kramen.

Nu skulle jag kunna vara riktigt  hemsk och mocrbid och säga att du måste skynda dig och dö, men det säger jag ju naturligtivs inte! Usch! Men urnan måste, om jag inte har helt fel för mig, gravsättas inom ett år. Rätta mig om jag har fel, men tror att det är så. Men har ni famlijegrav får ju den lille vila där, i väntan på er andra.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans