• Soldemor

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Ninnnis skrev 2010-10-18 11:57:34 följande:
    Soldemor, vad tråkigt med din kompis Hoppas det visar sig vara så lite allvarligt som bara möjligt.

Ja, jag hoppas och ber för henne!

• Soldemor

Fru sy skrev 2010-10-20 12:17:13 följande:
    Det är farligt för plånboken att sitta hemma vid datorn och inte kunna göra så mycket annat. Jag har i huvudet sytt och planerat massor inför julmarknaden, men det skall ju göras på riktigt oxå. (Planerna är fortfarande att jag skall kunna vara med på en julmarknad första advent... hoppas mkt på det)Men nu har jag suttit och köpt massa tyger och bra ha saker till syrummet här istället eftersom det orkar jag. Räknade igenom företagsekonomin här igår och då låg jag några tusen plus, de har jag bränt nu. Vet inte om jag skall göra såhär eller såhär

Helt klart så här: !

• Soldemor

passionsblomman skrev 2010-10-20 12:27:13 följande:
      Du, ta och vänj dig! Jag satt just och sa till min jobbcoach att "det är HELT osannolikt men alldeles underbart att man kan hitta människor somblir ens bundsförvanter i tillvaron genom att hänga på ett internetforum" Ni bidrar SÅ mycket i mitt liv!Fortfarande: om inte Ninnis och andra tjatat halvt hål i huvudet på mig, hade jag nog kanske aldrig ringt det där samtalet som ledde till inseminarierna och nu är det IVF-vilket jag verkligen aldrig tänkt ge mig in på. Inte för att det blivit som jag vill ändå hittills, men själva poängen är att saker i mitt liv faktiskt påverkas av att ni finns.Och en annan sak: om din svärmor bor 300 m ifrån er så är hon inte en liten del av ditt liv!!! Sådana faktorer kan ta sig oerhörda proportioner och bli energislukare man helt enkelt måste ta sig till botten med. Kolla Bruttans insmygande svärfar! Och din svärmor behöver uppenbart få lite bättre gränsuppfattning och perspektiv på rimligheten i sina krav och förväntningar. Jag kan säga att några 300 m för min del hade varit en total omöjlighet. Jag hade antagligen skallat svärmor vid det här laget då.Och blåsljud på hjärtat är ju en skitläskig sak! *ryser*Heloise och jag pratade om det här inatt, att man ibland känner att man inte ska komma med sina jättetraumatiska supergrejor och nocka hela tråden liksom. Som Heloise kände med sitt nattångestinlägg i förrgår. men vi VILL ju dela både stort pch smått, i vått och torrt.Och skillnaden på om allt bara blir ett evigt gnäll och malande från ens egen sida, tror jag ligger i att man märker ganska väl om någon verkligen bara sitter och ömkar och neggar JÄMT eller om det blandas lite av förtvivlan och tillförsikt i ens liv.

Tycker faktiskt att lilla Elise och Panzerfamiljen har blviit en del av våra liv - på något sätt. Känns såå viktigt att få veta hur det går för lilla superbebisen och hennes familj. Självklart får man ha sina ego-inlägg här, var annars? Alla är så stödjande och goa!

Det var mycket tack vare er som jag nu har min lilla bus-padda, att jag vågade stå på mig och hämta hem henne!

• Soldemor

Nu är det kris med vårt hus! Ingen av de tre tänkta spekulanterna ville köpa, så nu måste vi in i mäklarsvängen! Det också!

*känner den röda stressdjävulen som biter mig i nacken och sticker med sin gaffel*

På fredag åker vi på konfirmandläger (jo, maken skall med och hjälpa till) och söndag-tisdag minisemester i Falkenberg m besök i Gbg och Ullared. Sedan direkt hem till ny arbetsvecka! Jag får kramp inombords när jag tänker på allt som skall hinnas med och blir jättetrött bara av det! (inte mycket det fina tål, jag vet!)

Så, nu skall jag försöka ta ett djupt andetag, bli klar med dagens måsten på jobbet, sedan åka hem och försöka vara lite konstruktiv. (utan att soman i soffan). I morgon har jag typ sjuttiotusen saker att göra och samtal att ringa. Sovmorgon när man är ledig? Vad är det?
    ooh vad jag längtar tills flytten är klar och huset sålt och jag bara kan njuta i nya lägenheten. Hmm, börjar bli strutsläge på allvar...

• Soldemor

Villemoa skrev 2010-10-20 15:54:59 följande:
    Usch Solde, för att ha så där fullt upp att man inte vet vilken ände man ska börja i! Man vill bara gå och gömma sig under täcket tills det på nåt magiskt sätt blir gjort av sig självt! Förstår tills allt med flytten blir klart! Kraaam

Tack för kram, behövs nu! 

• Soldemor

passionsblomman skrev 2010-10-21 15:56:30 följande:
      Vad har hänt?

Nej, inget särskilt. Tänkte bara på Dig och Flamman och mig själv (som kanske snart sitter med två hyror och banklån att betala om vi inte får sålt snart). Det är vid sådana här tillfällen som en trissvinst skulle vara som sänd från himlen. Hm, skall kanske köpa en när vi åker till Malmö senare i kväll...

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans