• Soldemor

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Jösses!
    Här är man inte uppkopplad på två dagar och då utbryter världens dramatik! Lilla Jullan då! Skrämma slag på oss alla så där! Och jag stämmer in i kören här: GÅ HEM, HELOISE och bli hemma och ta det lugnt. Du får nog vara i farten tids nog! Man behöver inte arbeta tills krystvärkarna sätter in,

Dagens lilla ego: Här går jag och väntar på besked om lägenhenten. Skall damma lite och börja skriva boklistor (ja, alltså¨vilka böcker som står i vilka bokhyllor och i vilken ordning. Blir så mycket lättare att sätta in dem sen igen, efter flytt. Härjade lite på vinden i helgen och lämnade fem kassar m kläder till loppisen på katthemmet som Solde kommer ifrån. 'De blev förresten väldigt glada och stolta när jag berättade om damens framgångar i Karlshamn.
    Idag börjar förberedelserna för nästa utställning, Hässlehom på lördag. Det blir Soldans säsongsavslutning och Lill-loppan ka ta sin championtitel.

• Soldemor

Det anrdra paret som hade tittat på¨lägenheten skulle lämna besked senast idag - och det är ju ett ganska långt tidsperspektiv, suck! Har precis kollat mailen och inte ett livstecken från fastighetsförvaltaren. Så jag skrev och undrade vad som händer. Vi får väl se.

Blommis: Usch ja, vad seriös jag är! Eller iaf systemfreak. Vill ha det på samma sätt som det är nu, tycker att det är ett system som fungerar. Kommer då också att hitta böcker som jag kan ta till jobbet, där de gör mer nytta än här.

Nu måste jag kolla om jag fått svar på mitt mail. (visst är två min en rimlig tid att svara på! )

• Soldemor

Nej, inget svar ännu. Får väl äta lite lunch och kolla igen sen...segt när man väntar!

• Soldemor

Rapport om lägenhet:
    Han som visade lägenheten skall ha möte med fastighetsägaren i morgon. Antagligen har även det andra paret tackat ja, så ägaren får bestämma vem de vill ha. Misstänker att de blir de andra då, vi har ju snuttisarna. Tror ztt måänga generaliserar när det gäller katter, att de springer hur som helst, klöser på tapeter m m. Även om jag skrivit  att de går i koppel oc har klösmöbler. Vi får se, snuttarna är iaf viktigare för mig än en lägenhet, det finns fler.

Nu kan jag koppla bort den biten ett tag, nu skall jag fortsätta min förböner för Jullan och hennes familj!

• Soldemor

Ber till Gud att bära både lilla Elise och Heloise och Pantzerpappan i allt det som är svårt och fullt av oro, och ge dem den styrka som behövs just nu.

• Soldemor

Kramar tillbaks. Är mer eller mindre ett nervvrak nu, för allt jag oroar mig för. Känns som det enda jag gör, är att gå in här och kolla om något nytt har hänt med lilla Gävle-familjen och sedan kollar jag min privata mail för besked om lägenheten. Jobba? vaffördåför?

• Soldemor

VI FICK LÄGENHETEN! En sak mindre att skava upp magsåret med! Nu börjar flyttcirkusen!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans