• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • ingenjörsbruden

Norrskensflamman skrev 2010-09-07 08:26:30 följande:
    Leksi: Krya på er!! Jättejobbigt att vara sjuk när man har en liten att ta hand omHvidis: Men VAD är det för kokko-personal?! Vaddå, ska ni säga åt E att "nä nu får du ge dig och inte vara så envis på dagis" när hon kommer hem från dagis? Man måste ju ta sånt här och nu i det ögonblick det händer med såna små. Det betyder att personalen får ta dusterna när hon är på dagis och ni får ta det när hon är hemma. Jösses, har aldrig hört på maken!Extraknäcka som tolk... På mitt förra jobb så jobbade jag ju som tolk titt som tätt vid studiebesök, filminspelningar, föreläsningar. Men jag är inte så bevandrad i medicinsk ryska. Men börjar ju bli faktiskt, med tanke på alla olyckshändelser och sjukdomar som vi råkar ut för i vår familj. Faktum är att de brukar ringa till mig ibland från kyrkan och bensinmackar och be om hjälp att tolka ibland. Och till maken ringer de från Volvo när det kommer ryska långtradarchaffisar vars bilar havererat och dyl. Men vi gör ju förstås detta gratis...Ingis: Marimekko-skål, låter jättefint Jag skulle bli skitglad!Igår fick maken åka runt mellan sjukhus, vårdcentral, akut och hjälpa våra bekanta att få nödvändiga dokument för försäkringsbolaget, samt att fixa en liten rullstol åt tösen.Gissa om det var superbra träning för honom att använda svenskan. Annars litar han på mig och "tvingar" mig prata. Nu jobbade jag igår och han var hemma, så han hade inget val Och det gick alldeles utmärkt. Flickan fick sin rullstol och de fick sina papper. Att sen ryska försäkringsbolaget är ena riktiga rövhål... det är en annan historia. Försöker på alla sätt slippa betala, förhalar allt, ljuger, säger att det instruerat sin svenska agent att boka assistans på flyget osv, men när vi ringer och kollar med svenska agenten har de inte fått några sådana instruktioner, de har inte ens fått våra telefonnummer för att kontakta oss!! Kort och gott, försäkringsbolaget där borta har inte för avsikt att hjälpa till Och här handlar det om små barn. Jag är bedrövad.

GRRRR så förbannad jag blir....hur lönt är det då att betala in t försäkringen....morrr.
    De svenska försäkringsbolagen är inga änglar de heller.....men de vågar nog inte ljuga...hoppas jag!

Jag har ont i halsen, tjockt o svårt att svälja...röd som tusan.......näsan rinner lite grann....är nog förkyld....vill INTE....kan iofs vara irriterad i halsen pga att jag snarkar som en tok när maken inte sover i samma säng....han puttar på mig så jag ändrar sovställning.......bläääää.
    Knaprar bafucin....

• Ninnnis

passionsblomman skrev 2010-09-06 15:49:57 följande:
      Och ge tusan i att hoppa studsmatta Ninnis!

Åååhh, typiskt!

• Ninnnis

Villemoa skrev 2010-09-06 23:02:42 följande:
    Ninnis: härligt att åka till Kreta, vart nånstans? Älskar Kreta

*Inboxar*

• Ninnnis

ingenjörsbruden skrev 2010-09-07 07:22:02 följande:
      Ninnis: Så härligt med höstsemester! Ska vovven på pensionat eller?

Han skulle egentligen ha varit hos svärfar, men eftersom hans älskade dagis även har pensionatverksamhet så kommer han att vara där istället. Svärfar har katter som tydligen hade fått loppor, så han har det nog bättre på dagis/pensionatet

• Ninnnis

Ingis, jobbigt med förkylning och hål i gatan!

Hvidis, vad skönt att det kändes bra på jobbet. Men vilken konstig kommentar av dagistjejen...

Leksi, hoppas ni kryar på er snart båda två!

Flamman, skönt att de ordnade sig till slut.

Aleta, hoppas lilltjejen går med på balansträning och att det ger resultat.

Blommis, har du fått hem killarna?

Daa, hur är det idag? 

• Ninnnis

Norrskensflamman skrev 2010-09-06 15:03:13 följande:
    Då firar du min födelsedag där då Glöm inte ta med dig reseförsäkringen!Kan inte nog poängtera detta efter den senaste tidens bravader...Krama gosvovven från tant Flamman

Vi brukar ha ganska bra koll på försäkringspapprena, men jag lovar att titta en extra gång.

Vovven kramas tillbaks

• Heloise

Hej svejs!

Hvidis: va f-n är det för fel på personalen?

Ingis: marimekko skål låter jättefint!

Ninnis: underbart med semester, jag hade ju siktat in mig på en grek-resa men så fick ju Panzer jobb, och jag vet inte om Jullan skulle vilja flyga och vara i hetta just nu

• Heloise

¨Flamman: stackars familj, men bra att mannen får anv svenskan Klart att sjukhuset var glada över att du var där och kunde tolka!

Ingis: hoppas att du blir bättre, jäkla skitförkylningar som går runt!

Idag blev jag väkt av sotaren, jag sov så himla djupt att jag nästan öppnade naken och dessutom fattade jag itne vart Panzer var, han ahde tydligen gett mig en puss och sagt hejdå och åkt till jobbet, det missade jag TOTALT!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans