Norrskensflamman skrev 2010-09-07 08:26:30 följande:
Leksi: Krya på er!! Jättejobbigt att vara sjuk när man har en liten att ta hand omHvidis: Men VAD är det för kokko-personal?! Vaddå, ska ni säga åt E att "nä nu får du ge dig och inte vara så envis på dagis" när hon kommer hem från dagis? Man måste ju ta sånt här och nu i det ögonblick det händer med såna små. Det betyder att personalen får ta dusterna när hon är på dagis och ni får ta det när hon är hemma. Jösses, har aldrig hört på maken!Extraknäcka som tolk... På mitt förra jobb så jobbade jag ju som tolk titt som tätt vid studiebesök, filminspelningar, föreläsningar. Men jag är inte så bevandrad i medicinsk ryska. Men börjar ju bli faktiskt, med tanke på alla olyckshändelser och sjukdomar som vi råkar ut för i vår familj. Faktum är att de brukar ringa till mig ibland från kyrkan och bensinmackar och be om hjälp att tolka ibland. Och till maken ringer de från Volvo när det kommer ryska långtradarchaffisar vars bilar havererat och dyl. Men vi gör ju förstås detta gratis...Ingis: Marimekko-skål, låter jättefint Jag skulle bli skitglad!Igår fick maken åka runt mellan sjukhus, vårdcentral, akut och hjälpa våra bekanta att få nödvändiga dokument för försäkringsbolaget, samt att fixa en liten rullstol åt tösen.Gissa om det var superbra träning för honom att använda svenskan. Annars litar han på mig och "tvingar" mig prata. Nu jobbade jag igår och han var hemma, så han hade inget val Och det gick alldeles utmärkt. Flickan fick sin rullstol och de fick sina papper. Att sen ryska försäkringsbolaget är ena riktiga rövhål... det är en annan historia. Försöker på alla sätt slippa betala, förhalar allt, ljuger, säger att det instruerat sin svenska agent att boka assistans på flyget osv, men när vi ringer och kollar med svenska agenten har de inte fått några sådana instruktioner, de har inte ens fått våra telefonnummer för att kontakta oss!! Kort och gott, försäkringsbolaget där borta har inte för avsikt att hjälpa till Och här handlar det om små barn. Jag är bedrövad.
GRRRR så förbannad jag blir....hur lönt är det då att betala in t försäkringen....morrr.
De svenska försäkringsbolagen är inga änglar de heller.....men de vågar nog inte ljuga...hoppas jag!
Jag har ont i halsen, tjockt o svårt att svälja...röd som tusan.......näsan rinner lite grann....är nog förkyld....vill INTE....kan iofs vara irriterad i halsen pga att jag snarkar som en tok när maken inte sover i samma säng....han puttar på mig så jag ändrar sovställning.......bläääää.
Knaprar bafucin....