• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Ninnnis

Norrskensflamman skrev 2010-09-06 12:00:36 följande:
     Ninnis: Ajjjjjje, gör det inte ont att tjoffa in sprutan där?

Nja, det känns litegrann men inte så farligt. Efter två sprutor om dagen i 5-6 veckor så kommer jag att tjoffa sprutor som en annan junkie Befarar dock att jag kommer att se ut som en nåldyna på Kreta, jag borde kanske investera i en baddräkt. Eller burkini, kanske...

• passionsblomman

Heloise jag instämmer till fullo och å det bestämdaste!

Det är dessutom inte alls säkert att antalet uttagna dagar faktisskt speglar hur mycket tid man är med sina barn. Småföretagare i hantverksbranschen kan ofta tex styra sitt jobb så de får mycket tid med familjen, medan regelrätt föräldraledighet är en omöjlighet. Det är ofta män vi talar om då.

Om de nu ksa ha det till att det bästa för barnen är delad tid. Jo, men faktisk tid och faktiskt ansvar. inte nödvändigtvis uttagna dagar från f-kassan.

När det kommer till arebetsmarknaden, så tror jag faktiskt inte på att det är barnen som håller nere våra löner, utan andra mönster-sådant vi själva också är med och låter hända.
    Och förändringen där kommer isåfall  snarare i att vi börjar se barn som en tillgång och förutsättningen för vår framtid och tom en merit. I mins ambos bransh är det positivt att var man och förälder-då är man mogen, påltlig och seriös och stannar inte hemma för att man är bakis. 

• Heloise
    Ninnnis skrev 2010-09-06 13:24:01 följande:
      Nja, det känns litegrann men inte så farligt. Efter två sprutor om dagen i 5-6 veckor så kommer jag att tjoffa sprutor som en annan junkie Befarar dock att jag kommer att se ut som en nåldyna på Kreta, jag borde kanske investera i en baddräkt. Eller burkini, kanske...
    ojojoj, vad du är duktig, är det i höften?

Äsch du kommer bara att se ut som att du rullar med innegänget

Hur löser du det på Kreta, flyger sprutorna med?

Första föräldraträffen idag, trevlig, jag var näst äldst, med sist bf datum och den enda utan man med sig BM pratade mest om sådant som jag redan visste, det var mest trevligt att fika med de andra blivande mammorna här i området, och en tjej som var med har jag faktiskt "pratat" med på FL ,-)

• passionsblomman

Ninnnis skrev 2010-09-06 13:24:01 följande:

Varför ska du spruta så länge? Vad är det du tar? Puregon?

• Ninnnis

Jag ska skaffa ett intyg så att jag kan ta kanylerna i handbagaget. Vågar inte riskera att de hamnar i Nepal

• Ninnnis

passionsblomman skrev 2010-09-06 13:32:53 följande:
      Varför ska du spruta så länge? Vad är det du tar? Puregon?

Nu Suprefact, sen Menopur. Suprefacten förlängs ca en vecka i samband med resan vecka 39. Så jag räknar med att spruta fram till vecka 41, någonting.

• Heloise

Grattis Ankan!

Försäkringskassan ringde precis upp för jag hade tabbat mig Kryssat i fel ruta och glömt mitt banknummer *jag= miffo*

Ännu fler turer runt SGI och nya bud, tjejen på jobbet kommer att få frispel

Nåja alla frågetecken utredda och snart får jag gå hem Funderar över om jag ska vara självisk och ta ut min semester och sen fylla på med 1/4 x7dg föräldradag under hp och sen ta föräldradagar? Lockande att gå hem om typ 4 veckor Fast bättre för Jullan om jag tar semesterpengarna under hp tiden, hmmm

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans