• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Norrskensflamman

Hej, hej!

Här kommer rapport från Familjen Extrem.

Gästerna kom på fredagkväll. Mycket trevlig kväll, men sen, hade vi igår. Idag har vi varit ute på shoppingrunda och till kompisar i en stugaoch grillat korv.
    KOm hem, skulle börja fixa middag... ungarna sprang ut och började hoppa studsmatta medan fädrerna riggade igång rökeriet. Plötsligt ett skrik. Barnagråt, av den sorten som inte går över. Våra gästers flicka 3,5 år har j-igt ont ibenet ! Mamman har en tvåmånaders bebis, min man går på kryckor. Jag, flickan och pappan åker till akuten. Jag får vara tolk. Efter fyra timmar på akuten, massor med röntgenbilder så får vi beskedet: fraktur på underbenet, nedanför knät. De lade gips baktill ända upp till ljumsken/rumpan och lindade hela benet. På måndag ska de försöka fixa en liten rullstol. På fredag måste de komma till baka (de semestrar i Finska lappland, 28 mil härifrån) och lägga nytt gips, sk cirkulärgips (tror jag det hette).

Hur mamman ska kunna flyga hem den 13/9 med en tvåmånaders bebis och en 3,5 åring med gips, det vete katten.

Pappan i familjen var den som var med min make och spelade fotboll i sommar när han slet av hälsenan och följde honom till akuten. Idag var det tydligen "Pay back time". Så jag är ganska slut i hjärnan av att översätta och lösa praktiska frågor, nu har jag lämnat över till maken att hjälpa dem med försäkringsbolag och dylikt.

*sveper ett vinglas*

Hoppas ni andra fått den fridfulla helg ni så väl förtjänar

• Norrskensflamman

Vill bara påminna alla: Ta alltid med er försäkringspappren när ni är på resa....

Lilla flickan sover nu, men det har varit mycket hjärtskärande gråt ikväll

• Fjällbruttan

Hej!!

Jag har saknat er!!!
    Men inte orkat...
    När vi kom hem från semestern blev hela huset ett sjukläger, alla spydde utom jag och Signe...
    Sen har det varit skolstart, jag har mått skit psykiskt för att jag är så trött och psykiskt för at jag är så trött.. sak samma alltså, flimmer för ögonen, huvudvärk, magkatarr osv.. och hela skiten toppas med att gubben har varit helt ego så det bara visslar om det! Funderade faktiskt ett tag på om det inte skulle vara skönare att leva ensam, då VET jag att jag ska göra ALLT.. Tycker man att man är helt jävla fantastisk bara för att man lyckas ta sig tid att plocka kantareller en dag med familjen är det lite snett...

Allt har rett upp sig men jag är fortfarande rätt mör..
    Men jag har roat mig också, bakat en fyravånings bröllopstårta som levererades igår och brudparet var mycket nöjda

Hoppas allt är bra med er, ska försöka återvända till världen i veckan, är ensam då eftersom gubben är borta och jagar, ska bli skönt, jag och stora tjejerna ska se på film varje kväll

Sorry för megaegoinlägg...
    Kram

• Aleta

Kram Fjällbruttan och välkommen tillbaka!

Jag tänkte prata medeltidskläder med dig, du hade ju sådana eller hur? 
    Själv köpte jag en enkel klänning på förra årets medeltidsfestival så jag var lite nyfiken på vad du hade.

Heloise förresten! Går det bra med bostongurka i isterbandsreceptet?

• Heloise

Ojojoj Flamman, stackars lilla flicka det måste vara hemskt att vara så liten och få gips.

Vilket tumult och panik det blir för er, vart är din lugna helg när du blir uppassa? Sätt dig på tåget till Gävle så ska jag passa upp på dig en hel helg

Hejhej bruttan: låter som du har haft fullt upp du med, hopas alla kryar på sig och att du får andas ett litet tag!

Jag har som mål idag att inte byta om ifrån morgonrock till andra plagg. Blev serverad frulle på sängen av Panzer som snodde åt sig ett helg gäng med bonus poäng på den lilla manövern. Gråtit en skvätt över att jag har en så fin man, gråtit en skvätt över att pappa var lugn, sansad och samarbetsvillig när Panzer ringde, gråtit över att min svärmor är fantastisk och gråtit en till skvätt över att jag har sådan tur att jag har en bebis i magen...

• lanovia 08

Bruttan jag funderade just på var du höll hus. *kramar om*
    Skönt att det verkar bättre.

• lanovia 08

Med amningen är jag nog mest rädd att jag helt plöstligt har slutat amma och då inte har samma närhet med Ellen. Samtidigt som jag ju känner för att sluta amma snart. Snevridet ja jag vet.
    har verkligen älskat att amma men tycker itne det är riktigt samma sak längre nu när hon är större och spralligare.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans