• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Aleta

Lavonia, det är jätteläskigt när något sådant händer, men det brukar gå bra. Det som brukar få den värsta törnen är föräldrasamvetet.

Daa, är verkligen surströmming gott? Jag har ett vagt minne att jag smakat en surströmmingsklämma en gång, men det var även en del sprit inblandat som säkert dämpade smaken.

Solde, vad bra att ni hittat något ni gillar båda två, skynda dig att  ringa.

Ninnis, härligt med äppelpaj! Föresten, tar du sprutorna själv?

• Ninnnis

Aleta skrev 2010-09-05 15:02:26 följande:
    Ninnis, härligt med äppelpaj! Föresten, tar du sprutorna själv?

Äppelpajen var både uppskattad och god

Ja, jag tar sprutorna själv. Den första tog jag imorse klockan 06.20, något sömndrucken... Har du blivit inboxad, förresten?   *förvirrad*

• Daa

*Sjunger småfalskt* "Kaffetåren den bästa är, av alla jordiska drycker." *slurppp*

Ninnis: klart bra prioritering, god äppelpaj istället för städning.
    Maken kommer hem ikväll. Känns märkligt att det är ett sådant stort tomrum, för han har bara varit borta en natt. Kanske är det för att jag inte riktigt har haft ork att engagera mig i att hitta på något. Ska snart iväg och vara lite social.

Aleta: surströmmingsklämma är något jag inte kan tala om utan att snålvattnet börjar rinna till. Så har det inte alltid varit. Många år avskräcktes jag, förståeligt, av lukten. Sedan fick jag öva lite innan det klickade. Det är salt och så har det den speciella smaken som bara kan benämnas "surströmming". Någon gång om året brukar det bli av att äta det. Det är väl inte heller lämplig gravidmat, men enligt livsmedelsverket går det bra att äta 1-2 gånger.

Solde: kul med bostadsområdet!

Heloise: mysigt att gosa in sig med katterna sådär. Fast det lät mindre kul med kattslagsmål under täcket.

• Ninnnis

Aleta skrev 2010-09-05 15:11:12 följande:
    Nix, inget inboxat.

Nu är du inboxad!

• Ninnnis

Daa, skönt att Skäggmannen kommer hem ikväll

Blommis, kommer dina killar också hem ikväll?

Det blev trädgårdsarbete istället för städning. Vi var rörande överens om att det var viktigare just idag, så nu har vi en fin trädgård men ett ostädat hus

• Norrskensflamman

Hallihallå!

Surströmming... mmmm... har inte ätit ännu i år. Nästa helg blir det förhoppningsvis av hos föräldrarna. Längtar...

Solde: Så skönt att ni äntligen hittat ett ställe där ni båda vill bo! Lycka till

Ninnis: Lycka till med sprutorna. VAr tar man dem, i magen eller rumpan eller var *förvirrad*

Nu vill lilla Dasha bajsa, så nu ska jag hjälpa mamman, som bär henne, att snirkla av pyjamasbyxorna... vänta...

Sådär ja! Uppdrag Bajsa Med Gips avslutat

Ja jösses vilken helg. På akuten är de inte så glada åt studsmattor. SÅ många barn som kommer in med riktigt, riktigt svåra skador från studsmattor. Svåra ben och armbrott, hjärnskakningar, inre blödningar och skadade inre organ ! Och studsmattan som är våra flickors kärase "leksak"... Självklart har vi nät och så, och jag brukar övervaka dem och kolla så att de inte hoppar för nära varandra eller hoppar över varandra, för nära kanten osv. Men det är ju verkligen ett ögonblicksverk... Enligt egen utsago så krockade flickan inte med någon, ingen som hoppade på henne. Mera att benet vek sig under henne. Jag misstänker att en annan flicka, som är större och tyngre, som var på mattan samtidigt som lilla Dasha, hoppade samtidigt som dasha landade och det blev en sån där motstuds.

• lanovia 08

Jag har testat surströmming och jag kan bara säga: spring så fort bena håller ifall någon bjuder er på det.
    Tvi, smakar ju rutten fisk!

• Norrskensflamman

Och så har jag snusat bebbe hela helgen. Så underbart ljuvligt de luktar

Lilla Orena är så snäll och glad och pluttig, så man blir nästan sugen att skaffa en tilll

Men bara nästan! Men maken skulle inte tveka ett ögonblick

• Norrskensflamman
    lanovia 08 skrev 2010-09-05 22:54:02 följande:
    Jag har testat surströmming och jag kan bara säga: spring så fort bena håller ifall någon bjuder er på det.Tvi, smakar ju rutten fisk!
    Du hädar Lanovia. Surströmming är en delikatess

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans