• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Ninnnis

Jag ÄLSKAR Roslund & Hellströms böcker! Jag läste dem ungefär samtidigt som Stieg Larsens böcker, och jag tyckte R&H var mycket bättre. Jag fattade inte riktigt Millenniumhajpen, om jag ska vara helt ärlig. Däremot ligger "Tre Sekunder" fortfarande här oläst, eftersom jag vill plöja igenom alla Rebus i rad först. Men jag blir sugen varje gång jag ser den, så jag får nog snart göra en Rebuspaus

• passionsblomman

Men HERREGUD Ninnis!
    Detta har farit mig helt förbi...
    om du inte sagt något så hade jag ju MISSAT matchen!

Tack för DEN påminnelsen!

Först kroppkakor, sedan kräftor och sedan chips. Och fotboll och film.

• Fru sy

Heloise skrev 2010-09-03 19:34:49 följande:
      Åh isterband mmmmmmm, du borde prova isterband ala Charlotte( min mamma) snitta dem på mitten och lägg dem i en form, fyll snittet( mer täck över 2 sammanhängande halvor) med en mix av hackad rödlök, hackade rödbetor och hackad smörgårsgurka/ äpple. In  i ugnen typ 20 min på 200grader tills de ser klara ut. Helt ljuvligt!

Smörgåsgurka har tydligen akktid mannens familj haft i sina isterband. Men vi köpte Lammhults isterband och de är tydligen syrade så då slipper man tillsätta det själv... gott va de iaf igår när vi åt det.

Vi ska äta bakad potatis med krätor i ikväll. Blev så sugen på kräftor när du pratade om det blomman, men mannen tyckte det va för kladdigt att så det blir kräftor på burk ist. Men det går bra oxå, själv är det saltet i dem jag vill komma åt...

• Heloise
    passionsblomman skrev 2010-09-03 19:37:13 följande:
    Hörru, det tror jag baske mig jag ska göra. Imorgon. Jag har hört dig lovprisa dem förr, och tänkt att detta ju måste testas. vad käkar man till dem då´rå?
    Dillstuvad potatis äter vi till, mmm oj vad sugen jag blev på isterband

Panzer är på EM-kvalet och ringde nyss för att höra om jag skulle se, njaaa jag vet inte jag kanske kikar en stund men är de usla så byter jag till nått roligare fotboll avnjutes helst tillsammans med mannen i det här hushållet

• lanovia 08

Mäh
    Ni kan ju inte skriva så himlans mycket, jag har ju knappt en sportslig att läsa ikapp.

• lanovia 08

Passa på att sätta mig här i fotbollspausen. Här är det samma som hos er Heloise. har inget emot att se Sveriges landskampar när maken är med men skulle inte få för mig att göra det själv.

Idag är det 5 år sedan vi träffades. Det har vi firat med god mat och öl. Snart väntar godisskålen och rosé. Rosé brukar vi aldrig dricka men var ett infall när vi var på systemet.

Är så mysigt i år, verkar som att maken faktiskt tycker att det är en årsdag att bry sig om annars brukar han bara säga att bröllopsdagen är den stora. Och ivårat fall är det ju så då dagarna bara kommer med 3dagars mellanrum. Blir ju bara att man firar den ena då.

• passionsblomman

Jag avnjuter lika gärna fotbollen ensam-min sambo förvandlas till en såndäringa expertkommentator varje gång. Helt oombedd. Det s t ö r min matchupplevelse...

Annars är det föralldel trevligt med sällskapet.
    Nu är kräftorna slut och 2:a halvlek börjar väl nu också.
    Fram med chipsen!
    tooodiloo!

• lanovia 08

Trevligt av kompisarna.
    Låter som att ni alla tre får en trevlig helg. Kul att sonen får träffa gamla bästisen.

Hehe verkar inte så.

passionsblomman skrev 2010-09-03 11:31:38 följande:
    Lanovia;sambon fyller 40 nästa helg och hans kompisar firar honom i helgen med att ta med honom på segeltur som på den gamla goda tiden, då de alltid gjrode en höstsegling. Mycket gulligt och roligt initiativ från dem tycker jag.Sonens bästis fårån gamla hemorten fyller också han år. Idag faktiskt. Han hade frågat om inte hans bästis kunde okomma på hans kalas. Det blev lite snärjigt, men däremot kunde han ju faktiskt haka på sin far och därmed hälsa på hos polaren i helgen, medan pappa seglar."men mamma, vad ska vi göra om pappa dör när han seglar" frågade han innan de åkte! Han tycker visst inte att det där med segling framstår som vidare safe tt syssla med....

• lanovia 08

Aleta skall försöka tänka som du säger vad gäller amning. Ninnis tyckte innan att 6 mån var lagom att amma men väl uppe idet ville jag itne sluta vid 6. Men nu börjar det så sakta räcka, men jag tycker helt plötsligt att ALLA (som kan) bara fortsätter o fortsätter amma. Hör de som ammat i 10 mån och de som planerar hålla på i 1år. och när jag hör dessa får jag en känsla av att jag är dålig som funderar på att dra ner ytterligare på det. Precis som jag får dåligt samvete för att jag ger mitt barn burkmat och inte hemmalagad.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans