• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Hvidbrud

Godmorgon daa! Här är vi också uppe tidigt, men utan utsikter till att sova lite till... Idag ska vi över sundet och gå på zoologisk have! E är kanske liiite liten, men jag tror att hon kommer gilla det iallafall fall. Bara där är hundar....

• Heloise

Härligt med en tur till zoologiska Hvidis!

Jag är om möjligt ännu mer förkyld idag än igår, och har jätteont i halsen, men måste åka till jobbet iaf. Fattar inte hur jag ska orka imorgon när jag jobbar 10.5h, men det som inte dödar härdar, och jag kommer inte att jobba på måndag. Då får de lösa det hur de vill. Jag hatar verkligen att inte"kunna" vara hemma när jag vill när jag är sjuk, men det är så när man jobbar på en butik där det enbart finns personal så att det räcker till de pass som finns. Men det finns ju fördelar, ex jag har helt själv valt mina arbetstider, mina chefer har snällt lagt mitt schema så att jag kan plugga obehindrat i 5 årstid, det är ganska mkt värt det med. Men inte just idag

Enough gnällande, ha en härlig lördag

Kramkram

• Aleta

Heloise, jag var både i Kairo och Agadir när jag var gravid första gången och stor som en flodhäst blir jag på en gång, så det syntes. Folk var så glada och trevliga, barnafödande är viktigt i de där länderna. När jag skulle hem från Marocko så ville de först inte låta mig flyga hem eftersom jag var så stor. De kunde inte tro att jag inte hade flygförbud. (De gock att övertala och de var inte otrevliga, snarare oroliga för min hälsa. )

Passionsblomman, underbart att bara handla egosaker till sig själv, eller hur? Man behöver inte tänka på att det ska passa ihop eller vara nyttigt. Bara vissla obekymrat när kassörskan slår in den något märkliga kombinationen av varor.
    Och angående den dansande pojken så tyckte de att om han nu kunde dansa så bra så borde han vara pottränad!?

Fru Sy, Lammhults Isterband är bäst! 

Lanovia, jag ammade i drygt två år och ändå tycker jag att du gör rätt som lyssnar på dig själv. Jag älskade att amma och det blev att vi slutade tillsammans gemensamt barnen och jag. Jag drog ner och drog ner, så tillslut var det bara en gång om dagen och knappt det, sedan var jag borta en helg eller så och då ville de inte längre. För oss var det perfekt, men om du inte trivs med amningen längre så ska du inte plåga dig. Ditt barn mår bättre av en lycklig mamma än av en skvätt mjölk. Helamning rekommenderas väl ändå bara i 6 månader? Det har du ju klarat av redan!
    Jämför dig som sagt istället med resten av världen och sträck på dig! 
    Alla kan inte göra allting på samma sätt, det blir bra ändå, jag lovar! 
    Vi ska åka till Marrakech som ligger mitt i Marocko. Jag upptäckte av en slump att Norwegian öppnade en ny lågprislinje dit.

Daa, vilket roligt ultraljud ni hade! Busungar ♥

Vink, vink Soldemor!

• Heloise

Villemoa: du har mail

Nu är jag hemma och jag slipper jobba imorgon, svärmor jobbar för mig, så jag och jullan kan kurera oss!

Kram

• Villemoa

Heloise: och mailet är besvarat
    Skönt att du slipper jobba imorgon!

Skulle ju kommentera en massa men jag har redan hunnit glömma bort vad jag skulle säga typ så jag skickar alla en massa kramar!

• Daa

Hej, Soldemor! *noterar förkylningstipset, med tillägget att inte göra det på maken (han skulle nog misstänka att jag försöker ta ihjäl honom om jag lägger en katt på hans bröst...)*

Heloise: Skönt att du får stanna hemma från jobbet imorgon. Det lät verkligen outhärdligt. *skickar krya-på-dig-kramar i massor*

*ställer mig i vägen för en av Villemoas kramar*

• Villemoa

Själv har jag hittills haft en lugn och behaglig helg. Mina föräldrar är här och hälsar på, kom igår åker imorgon, så Moa tankar mormor & morfar-tid och leker som bara den! Det var en trött liten tjej som stupade i säng ikväll
    Idag har vi också varit och köpt lite höstblommor; prydnadskål, ljung, höstastrar mm så så fort jag orkar ska det ner i krukor och rabatter.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans