• Aleta

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Norrskensflamman skrev 2010-09-24 19:55:02 följande:
    Gör du brasiliansk själv eller på salong? Vax?
    Första gången på salong, de andra gångerna själv med vax som är avsett för ändamålet. (Finns på Lindex.) Maken har hjälpt till någon gång annars har jag gjort det själv, fast det tar väldigt lång tid när jag gör det själv, för jag fegar hela tiden.

Ja, avgjutningarna, men det kanske inte behövdes. Det är ju inte jättemycket hår i mitten.
    Man skulle ställa ut sådant där mera, tror att jag såg en plansch en gång på en sexmässa. Den borde finnas på ungdomsmottagningar så att tjejer får se vilken variation det finns. Måste vara som fingeravtryck ungefär.

• Aleta

Tack alla gulliga!

Nu ska jag och maken strax iväg för kvällen. Ungarna är lagda och mamma ska vara barnvakt. Vi är bjudna på blueskväll vilket ska bli jättekul!
    Fast i annat fall hade jag nog kunnat somna jag med nu...småbarnsföräldrar!

Passionsblomman, vilket fantastiskt svampställe! svart trumpetsvamp skall väl vara en riktig delikatess?

• Aleta

Blomman, vad bra att tränaren satte ner foten så tydligt. Ju tidigare de får veta var gränserna går desto bättre.

Solde, grattis till certifikat och BIS!

Hvidis, hoppas du får ihop logisitken, kram!

Daa, du måste inte göra något alls, du gör ju något hela tiden! Din kropp jobbar som besatt med att husera småbusar och se till att de växer. Soffan är en utmärkt plats.

Ja, varför ringer de aldrig från postkoden?

Nu är det i alla fall bestämt att jag börjar jobba den 15:e november. Det blir ett mycket välkommet bidrag till hushållskassan.

Bruttan förresten, när vi var på väg in till läkaren i torsdags för att få alla svar så började jag tänka så. "Tänk om hon säger att allt var ett misstag, det var inga fel, ultraljudet visade fel" osv. osv. då vet jag inte vad jag hade gjort!

Nu var ju allt så dåligt som det var, inga nyheter utom downs.

• Aleta

Hurra hurra HURRA!! För Flamman idag! ♥
    Det är säkert jättegoda bakverk!

Är det inte någon mer som fyller år i dagarna? Har för mig att det diskuterades för ett tag sedan:

Bruttan, underbar hästhistoria, men aj! Gjorde det inte ont?
    Kul att I ville testa också, när man väl har fått in snitsen är det otroligt praktiskt. Att simma t ex var ju inga problem längre trots mens.

dfk. neeeeej inte lika mycket snö igen, snälla! Här blåser det och stormar, så ut vill man inte gå, brrrrrr.

Hvidis, vad skönt att få sova igen ändå. Visst är det lyx med en och annan natt i gästrummet som omväxling!

• Aleta

Heloise, en sak anående menskoppen bara. Du ska inte använda den till avslaget efter förlossningen. Man ska vänta i minst 6 veckor. 

Daa, men du är ju inte alls inne här hela dagarna! Vilken fräck och lat arbetskamrat. Grrr!

• Aleta

Passionsblomman - Kattskrälle! Dina fina gardiner! Det finns väl någon spray som man kan spraya på gardinen, om den funkar eller ej är an annan femma. Katter följer inte alltid förväntade mönster...

Bruttan, klart ni måste låsa dörren, fy vad jobbigt! Vi måste alltid ha låst här, dels för turister och annat löst folk som kantar in annars och dels för att jag inte vågar låta ungarna gå ut ensamma. (Djupt, strömt vatten och bilväg.)

Ingis , vad fint med ny gräsmatta, är den stor så kan jag rekommendera självgående gräsklippare, den bästa investering som har gjorts till trädgården på det här stället.
    Jag förstår också din oro för din syster, båda behöver stöd och det är lätt att fastna i något man inte är mogen för. 

Lanovia, otroligt vad ni gör mycket! Jag blir matt bara av att läsa!

Heloise, jag ska prova FemCap och utvärdera, jag lovar. Maken är mycket entusiastisk (det är han alltid när det gäller sex ) och kan knappt vänta tills den kommer med posten.
    Det är ju väldigt miljövänligt åtminstone, jag råkade läsa alla utsläpp som blir av p-piller. Tydligen så går  t ex levonorgestrel (syntetiskt progesteron) ut i vattnet (trots reningsverk) och påverkar fiskarnas fortplantningsförmåga. Man börjar till och med misstänka att det kommer tillbaka i våra livsmedel och att allt tidigare utveckling av bröst och tidigare menstruation hos flickor + även tidigare utveckling av pojkarna kan bero delvis på detta.

• Aleta

Jag har varit och hämtat askan idag. Nu ska jag försöka hitta någon lämplig urna. Jag vill inte ha en "riktig" utan en liten. Får se vad jag kan hitta på. 
    På torsdag eller fredag ska vi försöka få till en gravsättning.

Det kändes lite konstigt för jag fick askan i en stor kartong, som för en vuxen (det är en urna ritad på) men det var för att de inte hade något mindre och de ville inte lämna ut askan på något ovärdigt sätt.
    Nu när jag kom hem så började jag fundera, kostar det något? Inte tänkte jag på att fråga det. 

Vad konstig man kan bli i sådana stunder. Jag tyckte att jag var samlad och lugn, men jag var uppenbarligen stressad. Jag tyckte att det stor Berit "Efternamn" med tryckbokstäver på kartongen + datum och något med sjukhus. Väl hemma så tittade jag äntligen på riktigt på den. Det stod givetvis Barnet "Efternamn".
    Förutom att jag inte kunde se vad det stod så ifrågasatte jag inte heller vem denna Berit kunde vara. Varken hjärna eller ögon fungerade som de skulle. Man kan verkligen förstå att det går att utnyttja någon när man sörjer. Det skulle inte vara så svårt att lura till sig underskrifter och annat som man sedan inte alls skulle minnas något av.

• Aleta

Flamman, jag glömde. Välj en som rymmer mycket om du brukar blöda mycket. De största rymmer 30 ml.

• Aleta

Hoppas att det går bra hos BM Daa, klokt att inte stressa till jobbet först!

Bruttan, vi hade gärna argumenterat och ätit tårta!
    Jag är jätteimponerad av dina döttrar! Mina vaknar inte ens om väckarklockan står på i trekvart.

Flamman, vad härligt med varm och go jacka! Det skulle inte vara så dumt. Jag håller emd dig om pälsen. Om den redan finns så är ju skadan skedd. Jag har en kort minkcape som var min farmors, den är nog 80-90 år gammal. så den är också preskriberad.

Läste förresten i tidningen i morse om en fräck kupp. Det var en man som insåg att SD antagligen skulle få fler mandat i kommunfullmäktige än namnen de hade på sin lista. Han skrev helt enkelt dit sitt eget namn och röstade på sig själv. Nu har han kommit med i fullmäktige och har alltså jobb i fyra år framåt. Fast han har inget med SD att göra. "Jag såg min chans." Lär han ha sagt.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans