I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
Passionsblomman. Det kanske är läge för svart toapapper som Fru E föreslog?
Näää, det tar nog inte bort oron. *Suck* önskar att jag kunde göra något.
Passionsblomman. Det kanske är läge för svart toapapper som Fru E föreslog?
Näää, det tar nog inte bort oron. *Suck* önskar att jag kunde göra något.
Tack dfk! *mums, mums*
Jag vet inte riktigt hur likt det är mellan indianer, eskimåer och samer, men de flesta urbefolkningar som har levt nära naturen har ju ett speciellt förhållande till den. Det är nog helt enkelt så att när man verkligen inser vilken del man är av naturen så har man en annan respekt för den.
Samernas gudar var med överallt i naturen. På vissa speciella platser hade man en seite (en sten med ovanlig form) där man kunde offra. Massor av sådana seitar blev vandaliserade eller förstörda, bl a av missionärer.
Heloise! Det är inte ditt fel!
En sådan fruktansvärd ovisshet ni lever i just nu, kramar i miljoner till både dig och Panzer.
Det hörs ju att du vet vad som är bäst för Elise, närhet till mamma och pappa, inte en massa klämmande och petande!
Om de ändå inte kan säga något så finns det väl ingen mening med det?
Att få vara så mycket som möjligt med er och ha så mycket hudkontakt som det går är det allra bästa för henne. Du mår ju också mycket bättre när du får vara där så det är det bästa för dig också!
Bra att ni kommer ut lite och får andas, det är fantastiskt att ni orkar, och viktigt. Var inte rädd för tårarna, de behöver komma ut.
All positiv kraft som svävar omkring skickas härmed till Elise med familj.↔♥
Oj Ingis, skulle inte du jobba i helgen också.
Duktiga Puerto som ligger som hon ska!
Lanovia, men oj! Hur gick det där till? Det ser inte ut att finnas någon väg in knappt!
Bravo Ninnis! Nu måste du ju ha lite B&J för att kompensera.
Snygg Blomman!
Men Villemoa då, är du lite disträ?
Det kan man väl kalla "understatement", du ska ju föda barn!
Jippie lilla Puerto är på väg! Kramar om och skickar med en sval handduk att lägga på pannan.
Flamman, du gjorde helt rätt tycker jag också. Barnen vet ju att något är fel och det känns nog betydligt tryggare för dem att det finns medicin och läkare inblandade på något sätt än att det "bara" är bråk.
Oj Villemoa! Fantastiskt!
Och som sagt, det borde vi ha räknat ut att Puerto skulle välja en alldeles egen dag.
Blomman, vilken drummel! (Bra ord - hör du din drummel, vad gör du på vår tomt?)
Daa, bra att du ringde, hellre en gång för mycket.
Kram Ninnis! Hoppas verkligen att det bara är ett brustet blodkärl.
Grattis till Villemoa med familj!
Välkommen lilla Puerto! ♥♥♥
Heloise, jättefina texter båda två!
Flamman, det låter ju som att det går framåt, hoppas att han klarar av att behärska sig.
Skönt för dig att få komma ut lite också.
Här vimsas det runt för fullt, brer mackor, fixar matlåda, lägger fram ungarnas kläder. Imorgon börjar jag jobba! Det är så länge sedan nu så jag har nästan glömt bort hur man gör.
Fru E, klart du ska fynda. Vilken vecka du har haft! Kram.
Hoppas du hittar något fint du med Fru Sy. Det brukar alltid gå att hitta saker där.
Ninnis, jag instämmer med Ingis!
Mums vad gott det lätt Blomman!
Här kommer lite musik som åtminstone gör mig jätteglad!
">
Lanovia, grattis! Vad kul med en egen fest!
Jag har varit föräldraledig och sedan sökt jobb och även utbildat mig lite (chocolatier) men nu har jag fått ett vikariat på drygt ett år som dök upp. Inte samma som innan.
Just det Daa, så var det ju! Massor med kuddar, en under magen, en bakom ryggen, en mellan benen, en under huvudet, har jag glömt någon?
Lanovia, en chocolatier kan med gott samvete ha minst tio kilo choklad i skafferiet.
Villemoa, vad fort man åker hem nu för tiden! Fast det kanske är skönt det också att få mysa med familjen.
Jag ser gärna på underverket också.
dfk, det var värst vad han hade bråttom upp farsdag.
Jag kom inte på det förrän vi hade stigit upp båda två, ungarna hade redan begärt mackor av pappa i ottan och han hade gått och lagt sig igen. Resten av dagen fick han städa huset medan jag åkte runt och skjutsade barnen. Tur att han blev glad för presenten åtminstone, stackarn!
Krya på dig Hvidis!
Flamman, vad gulliga tjejerna är!
Blomman, eldade de hushållssopor?! Det låter inte som det bästa för en vedpanna, nej. Hoppas ni får varmt och gott nu!
Och EU+Jordbruksverket måste ha för lite att göra hele enkelt! Det är ju sjukt!!! Varför ska fröer till köksträdgårdar behöva regleras i EU??? Suck, det värsta är att alla andra länder kiter i att följa alla idiotiska förordningar...utom...Sverige (känns det som).
Fru Sy, bra att du kunde få ner det lite, du ska verkligen inte göra ett heltidsjobb på halva tiden.
Jobbet gick bra, men det snurrar i huvudet av all information. Det blir ju lite korvstoppning så här i början.
Jag hann till och med med tåget på mårgonen!
Ingis, jo det var roligt på jobbet.
Bra idé med familjefoto! Inser att vi knappt har några heller.
Underbart julpysseltips med peparkaksflarn i ugnen och sedan äta pepparkaksdegen, det är ju den man vill ha egentligen!
Julklappar, hjääälp redan! Vi brukar inte ge till syskon och så utan bara till barnen och varandra, men vad???
Flamman, jag känner igen stressen! De där katalogerna är lite jobbiga. Varför vill de dessutom alltid ha de dyraste prylarna?
Muggles, Ada och Beda! Håller också tummarna inför måndag.
Blomman, vilket struntprat! Negativ i alla trådar? Du är den mest välformulerade och kloka personen av oss alla skulle jag tro. Jag tyckte att din kommentar var ganska snäll med tanke på "melodin" jag vågade inte skriva vad jag tyckte...
Jag har minsann gjort ett peparkakshus från scratch en gång. Det var när jag var 18 år och var utbytesstudent i Australien. Det skulle visas upp svenska traditioner. Jättefint blev det och det höll i exakt två dagar innan det kollapsade i värmen och luftfuktigheten. Lussekatter blev det också, men de bredde de smör på till min förfäran.
Villemoa, skönt att höra att det går så bra!
Min stora tjej var också jätterar mot sin lillasyster. Om hon tyckte att hon blev utanför eller att vi höll på för mycket med bebisen så slog hon mig och var arg. Att ge sig på lillasyster fanns aldrig i hennes fantasi.