• Aleta

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

passionsblomman skrev 2010-10-19 12:07:09 följande:
    Men shit! Här kommer man hem från VUL och hittar jordens hemskaste ångestrop i tråden! Heloise vännen!Jag fick sms i bilen där det stod: "Har pratat ordentligt med läkaren. De är inte oroade för hjärnskada-utv.störning, utan i första hand muskelsjukdomar. Han tyckte även att hon var starkare idag och att hon protesterade med både kropp och röst."När jag läste det så hade jag ju alltså inte sett nattens inlägg. Alltså tyckte jag det var så positivt. Nu fattar jag ju vidden av alltihop på ett annat sätt.Om jag kunde hålla er alla tre, bära er en bit, göra något, hjälpa till, ta lite av all oro, skänka lite vila i allt....Men nej, det kan jag inte. *skickar ytterligare en kram i all minhjälplöshet*
    Det SMS:et låter ju lite hoppfullare! Bravo Elise! Protestera mera! Jag hoppas att alla våra önskningar på något sätt kan nå fram till dig. ♥

Hur gick det för dig Blomman?

Och här hålls tummar för fru E också.

Härliga Axel och Fälga (kan hon inte heta det som tredjenamn eller så ).

• Aleta
    muggles skrev 2010-10-19 15:25:22 följande:
    Jaha, och den var ju lätt (NOT)! Hur 17 kommer man ihåg den kombinationen?!
    Det finns ett lättare sätt.
    I raden precis ovanför svarsrutan så finns ett jättestort Ω, klicka på det så kommer det fram en ruta med specialtecken, där finns hjärtat med. ♥
  • Aleta

Bruttan, vilken underbar sköterska som fixade in er på en gång!

Kramar och tumhållningar till alla ruvare och blivande ruvare.

Sprutorna verkar läskiga så det räcker och blir över.

• Aleta

Ninnis, kraaaaam!
    Usch, det känns nästan onödigt att de måste meddela det just nu, kunde ni inte få vara ifred ett tag?

• Aleta
    Fru E skrev 2010-10-19 23:33:02 följande:
    Ninnis-jag har inte tränat på gym någon av ruvningarna men det beror på största delen på att jag var överstimulerad och fick inte men hade nog inte gjort det ändå. Denna gången är min plan att hålla mig till promenader om jag får för maken som helst vill låsa fast mig i soffan
    Han tänker väl mata dig med praliner och annat gott hoppas jag?
  • Aleta

Har Elise fått House! Jamen han löser väl allt.
    Många kramar till Heloise, det kan inte vara lätt att se sin älskling bli utsatt för alla undersökningar. ♥

dfk, så spännande! Vill gärna höra rapporter om hur det går och hur det känns.

Fru Sy, det kan kännas både här och där och ganska konstigt också och det mesta är normalt verkar det som. Det finns så mycket underliga "biverkningar" av graviditet så man upphör aldrig att förvånas!

• Aleta

Pyret - vänd på dig nu! *Tittar strängt*

Fru Bygg, som de andra säger, ös på, det lättar. Personer som inkräktar på den personliga sfären är oerhörda energitjuvar och nu hade du ju minst två. Gubben med huset och svärmor. Oro över blåsljud ovanpå det blir raskt alldeles för mycket.

Lanovia, ja stök tär på humöret mer än man inser i början. Tillslut blir man nästan galen!

Fru Sy, jag röstar på hoppas du hinner göra iordning en massa till julmarknaden och kan sitta där och sälja medan du stolt visar upp din mage.

Här är det regn, regn, regn och jag längtar efter min man. Nåja, han kommer hem imorgon.
    Jag blev invald som klassrepresentant medan vi var i Stockholm och nu fick jag veta att de hade ett möte i förrgår. Ingen fick den briljanta idén att meddela mig om att det var möte. Känns ju som en mindre bra start.

• Aleta

300 meter till svärmor?
    Min man har 0 meter, vi bor ju med mamma! 
    När man hör de två sätta igång så skulle man kunna svära på att de är ett gift gammalt par som gnabbas med varandra.

• Aleta
    lanovia 08 skrev 2010-10-20 13:16:51 följande:
    Aleta hur fungerar det att bo med sin mamma? Vi kollade först på en tomt som skulle legat 300 m från svärmor, jag tackar gudarna för att vi inte bor så nära.Aleta förresten hur mår du och mannen nu efter er tråkiga upplevelse?
    Det fungerar jättebra! Vi har olika TV-rum men gemensamt kök. Dessutom bor vi i ett jättestort hus, så man behöver inte vara på varandra hela tiden. 
    Maken veckopendlar dessutom, så han är bara här halva veckorna.

Jag kan faktiskt tänka mig att det skulle vara svårare att bo grannar än att bo ihop. Nu är vi ju en familj och även om det är skönt för mamma när vi åker bort och skönt för oss när hon åker bort så är det tomt också, så man blir glad när alla är tillsammans igen.

I övrigt så mår vi bra, det gör lite ont att tänka på det och det känns svårt att detta förmodligen var sista chansen, fast när man läser om Hvidis kollegor så kanske man inte ska ge upp hoppet. Om precis två veckor så far vi iväg på vår lilla minibröllopsresa, det ska bli underbart, bara vi två i tre dagar!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans