• Aleta

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Jajjemän! Marrakech ska göras osäkert!

• Aleta

Kram till Soldemor, hoppas ni hittar rätt köpare snart så att ni kan koppla av i nya lägenheten!

Här ligger det snö!
    Jag har varit ute och lekt med lillan, vi gjorde spår över hela gräsmattan. Det ligger nog inte kvar tills imorgon, men det är väldigt vackert eftersom alla löv inte har fallit ännu.

• Aleta

Snön här är inte genomskinlig, men blöt, det kan jag intyga som lyckades halka och sätta mig på rumpan. Blött ända in på skinnet på nolltid!

• Aleta

Oj dfk, SGI är förvirrande saker tycker jag.

Om du har möjlighet så lyssna på din kropp, den säger ifrån vad den behöver för att kunna låta två små pyren växa och frodas och är det vila så är det vila, är det choklad så är det choklad.

• Aleta
    Aleta skrev 2010-10-20 19:35:34 följande:
    Oj dfk, SGI är förvirrande saker tycker jag. Om du har möjlighet så lyssna på din kropp, den säger ifrån vad den behöver för att kunna låta två små pyren växa och frodas och är det vila så är det vila, är det choklad så är det choklad.
    Daa, jag menar Daa, ingen annan! *Vimsig av snön*
  • Aleta

Flamman, du är verkligen fantastisk som orkar med att vara pedagogisk i allt detta. Att bara våga släppa kontrollen så att han ska få lära sig!
    Jag håller tummarna att ni får riktigt bra betalt för bilen också.

• Aleta

I morse fick jag en privat visning av ett litet bildspel som läraren i förskoleklassen hade gjort. Så himla gulligt och omtänksamt att tänka på att vi inte var med på föräldramötet förra veckan. Bildspelet var så idylliskt så man som mor fick tårar i ögonen (det där gråtmilda som enligt Passionsblomman aldrig går över ). 

• Aleta

Passionsblomman, vad kämpigt med värmepanna också! Jag tycker att det kunde vara nog med diskmaskinen, den pajade helt nu alltså?

Och misslyckade är ni sannerligen inte någon av er! Så många gånger som jag berättar alla bra saker ni har sagt och gjort för min omgivning av den enkla anledningen att jag beundrar er och tycker att ni gör världen till en bättre plats! 

Fru Sy, klokt att du tog beslutet att inte vara med. Det är som du säger svårt att göra något halvhjärtat. 

Daa, sex veckor!? Hmmm, man börjar ju misstänka att de förhalar så att du får ditt beslut lagom till bf eller så. Grrrr.

Villemoa, skönt att värdena mår bra, men vad envis hon är! *Till magen* Vänd på dig nu!

Hvidis! Vad mysigt med lite flax!

• Aleta

Fullspäckat men kul lät det som Flamman!

• Aleta

Vad härligt med nya körkillen! Jag har själv aldrig sjungit i kör, men spelat i orkestrar och det är ju jättekul det med.

Just nu sitter maken och jag och lyssnar på lite bebop, vad skönt det är med musik.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans