Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Själv har jag just insett att det inte alls är konstigt att jag inte blöder än-jo för man ska ju äta hela tablettkuren först...Jahaaaaaaaa, men bra att någon sa det då.
    Det här tidsutdragandet innebär ju att vi inte hinner någon ivf vare sig i september eller oktober, utan det blir PRECIS som jag inte ville: en sen hösthistoria, med risk för halka när vi ska åka och noll och inget av lite vackert Stockholmsbesök i kombo, och så ruvning och medföljande känslopaket precis innan man sedan ska samla ihop sig för julfirande och gamman.
    Men, ingen idé att sura över det. Det går ju inte att göra något som helst åt saken.

• passionsblomman

Ninnnis skrev 2010-09-08 14:20:13 följande:
    Jag hade dille på Marimekkos Unikko ett tag. Jag har bla. en klänning i rött, vaxduk (som ett tag fungerade som fondvägg) i beige/brun och badrumshanddukar i svart. Lyckan var att köpa på plats i Helsingfors när jag jobbade som flygvärdinna, men en del är köpt i USA.

Läste jättefel; Jag läste att du hade en röd klänning i vaxduk som fungerade som fondvägg. Vad konstigt det blev i mitt huvud när jag såg det framför mig. Stor klänning liksom.

• passionsblomman

Jamåduleva, jamåduleva JA MÅ du leva uti hundrade åååååår!
    *gastar fördelsedagssången rakt ut*

GRATTIS DAAAAAAAAAAAAAA!!!!!

• passionsblomman

Villemoa, min sons favvomat är också Sushi.
    Det enda negativa med det, är att det är dyrare än MC Donalds och pizza.

Lakrits? gimme gimme!
    Piratpengar
    Djungelvrål
    Lakritsbåtar
    Lakritspipor
    Lakritssnören
    Haribo "pluttar"
    Salta pingviner
    Saltakatt
    Söt finsk lakrits
    Haribo "skruvar"
    Salta fiskar
    Skolkritor
    Malaco rullar
    Salta döskallar
    Salta nappar
    Häxvrål-stänger
    Salta dragster
    Salt&Blandat
    Gott&Blandats lakritsar

-det är inte så himla kinkigt när jag tänker efter.

• passionsblomman

Aleta skrev 2010-09-09 16:15:35 följande:
    PB: Vaxduksklänning! Ååh vad härligt att ni haft det så bra och att nya mattan var populär!Vad är en råsaftscentrifug?Inga sniglar?Skit också med behandlingen, kan du redan nu lägga ut en del på andra så att du inte får så hemskt mycket att göra till jul?

Du skulle gilla saftcentrifugen tror jag. Mn kör allsköns frukt, bär eller grönsaker i den och pessar helt enkelt ut merparten av all vätska ur dessa. Sedan dricker man juicen. Och vill man kan man koka upp det hela så det får bättre hållbarhet. Det förljer med en hel dvd-instruktion om apparatens förträfflighet. Den ska jag titta på sedan.

Inga sniglar. Det var för många bebisar och matlagning och pratning för att hinna bry sig om dem. Dessutom är det fint väder, då gömmer de sig.

• passionsblomman

Idag är det en mellandag. Igår åkte alla trådisarna och imrogon kommer alla släktingarna. Så idag sitter jag mest här än så länge och funderar på om man borde baka tårtan nu eller imorgon....Kanske bakar jag den ena botten idag och den andra imorgon, det ska bli den där med rulltårtesmet/maräng i långpanna.
    ja så får det nog bli.

Grattis till lilla Busan på födelsedagen!

• passionsblomman

Heloise skrev 2010-09-10 12:25:25 följande:
    Vad ni verkar ha haft det underbart på trådträffen En mellandag kan väl vara skönt, en mellandag bara för blomman och blompojkarna.  

Det hade vi! När kommer ni andra!?!

• passionsblomman

Aleta, haha, det var så länge sedan jag deltog i debatterna att jag kände att jag kunde kosta på mig en liten utläggning. *ringrostig*

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans