Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Flamman, nä det är rätt. men du SKA få en dvd till skorna. Den ingår! Fråga på affär´n!

• passionsblomman

Aleta, hihi, jag kan hitta saker åt dig med! Jag har tex redan hittat den här GALEN takkronan som definitivt behöver ditt hem isället för mitt: 1991221 är varunumret, och sajten som sagt Lauritz.com...

Daa, vadfalls, har ni tjyvar och banditer runt knutarna? USCH!

Bruttan, min sambo såg fånigt oskyldig ut med ett flin som gick runt HELA huvudet när jag undrade om han möjligtvis trodde att någon annan kvinna i tråden kanske kände igen sig i ditt inlägg.

Ninnis, min fina vän, jag undrar hur er morgon är idag. Tänker så på er. Det är svårt att ta farväl. Men det kan vara så fint också. (Om ni andra inte vet, så nej, det kommer inte att bli bättre med mormor.) STORA kramar!

Nu ska jag åka till stan och se om det är nå´ drag bland valstugorna, om det finns fina bollkryss och annt vackert hos torghandlarn och om det är öppet på ljusfabrikens försäljning. -Det går åt hiskeliga mängder stearinljus här, så när jag hörde att det finns fabriksförsäljning med lågpris så måste det ju kollas upp...

• passionsblomman

Aleta skrev 2010-09-18 14:06:17 följande:
    Äsch, det funkade inte, hur lägger ni in bilder?  

Du måste först lägga bilden i ditt galleri, sedan kan du kopiera in den i ett inlägg.

• passionsblomman

Jag ska hälsa tråden med kramar tillbaka från Ninnis. Hon har suttit och hållit sin mormor i handen medan hon somnade in igårkväll. Nu ska de till mormors lägenhet och sedan ska hon köra hem ikväll. Jag har sagt att hon måste ta det jättelugnt i trafiken. man är i ett så himla speciellt känsloläge sådana här gånger.
    Hon får berätta själv om allt när hon kikar in igen, men jag vet ju att nu undrar hur allt är.

Kram igen Ninnis!

• passionsblomman

Just så Flamman!

Och jag är så TACKSAM över de kvinnor och män som före mig stridit och betalat ett högt pris för attt förändra världen-och vårt Sverige, så att jag som är kvinna också får gå och lägga en hel och lika viktig röst.

Dessutom är jag stolt över både den här tråden och den andra, där det tänks och tycks till i alla möljiga riktningar.

Jag tycker det är högtidligt att gå och rösta. På samma gång är det kanske så att det är ett kvitto på att vi har demokrati och fred att det inte blir jordens drag ute på stan-för vi vet vad vi har och att vi lever i ett samhälle där man får säga sin mening högt, det tar vi för givet. Man borde faktiskt få ta en sådan sak för givet. Eller hur? 

Men jag tänker alltid på alla dem som inte kan det, när jag ska välja. Jag blir så himla rörd jämt när de intervjuar invandrare som ska rösta här för första gången. Det bara lyser stolthet om dem och att de kan och får vara med.

Om jag hade haft en flagga att hissa hade jag gjort det idag, men vi har ingen flaggstång här.

Så, jag höjer min kaffekopp för vårt land och hälsar er en härlig dag tillbaka, här nerifrån södra ostkusten.

• passionsblomman

Flamman, ja det är flaggdag! Klart du ska hissa! Sjung "Du gamla du fria" också. Förresten får man faktiskt hissa flaggan när man vill.

Daa, usch vad trist med förkylninge som stoppar dig! *krya på dig kramar*

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans