• Fru Bygg

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Villemoa, jobbigt med bebis i säte. Men än kan hon ju vända sig. Låter som du har en bra inställning till snitt annars. det viktigaste är ju att ni får er lilla tjej och att ni alla får må bra!

• Fru Bygg

Fru sy skrev 2010-10-22 10:43:01 följande:
      Ja visst blir man irriterad på att folk är på och frågar hela tiden. Att de bara tar det förgivet att barnen blir till när man vill. Men tror inte att jag själv tänkte så mkt på det innan vi hamnade i "barnverkstan", det har blivit så mkt mer uppenbart att man inte beställer barnen. Vi lät t.o.m bli att åka hem och hälsa på släkten under det året vi höll på för släkten var på och frågade någon förskräckligt, även om jag drack vin. Ibland rakt ut till oss och andra gånger mer finkänsligt till våra föräldrar. När mina föräldrar har berättat för sina kompisar att de ska bli mormor och morfar har de flesta svarat "det var på tiden" eller "jag har väntat på att du skulle säga det". Så trist att folk inte bara kan gratta och vara glada.

Visst är det konstigt att de kommenterar det så.

• Fru Bygg

Fru E skrev 2010-10-22 10:42:04 följande:
    Fru Bygg-hörde av min kollega i veckan att det är kollegor på andra avdelningar som börjar undra om inte jag ska ha barn snart eftersom en kollega i min ålder ska ha det jaha vad ska man svara då?

Ja, jag funderade igår hur man skulle svara på ett bra sätt. Nu är ju vi inte i samma sits som er, men jag ogillar frågan ändå. Det är ju inget som är säkert på att det kommer gå smidigt för oss igen när det är dags.

Förstår att frågan måste vara extra jobbig för er. Men nu ska det ju komma världens största plusvåg!!!!!! Håller alla tummarna för dig, Ninnnis och blommis!!

• Fru Bygg

Ditt inlägg var alldeles solklart! (för mig iallafall!)

Ninnnis skrev 2010-10-22 11:03:30 följande:
    Om mitt inlägg ovan är helförvirrat och oförståeligt så skyller jag på att jag är lite snurrig efter en halvtimmes massage...
  • Fru Bygg

lanovia 08 skrev 2010-10-22 22:46:17 följande:
    Idag har en kompis hjälpt oss med e lite bar guld värt o vi fick litr gjort. Maken verkar bättre. Imorgon kommer svärisarna o hjälper oss. Fru bygg tack för rådet att ta hjãlp av andra. Det hjälpte mig att veta hur va skulle handskas med situationen.

Varsågod gumman! Jag har varit i samma sits och fick då samma råd. Hoppas ni får ordning nu så ni mår bättre! Många kramar till er alla!

• Fru Bygg

Åh, underbara arga Elise! Tack för att ni delar med er av era upplevelse. Håller alla tummar för att Elise inte får vattkoppor och att hon blir starkare och starkare.

• Fru Bygg

Ninnnis, ett plus! Så underbart! Håller fortfarande tummarna hårt så att plusset håller i sig!

• Fru Bygg

Vinkar tillbaka till fru SY. E och jag har inga större planer nu på dagen. Tänkte faktiskt passa på att sova när E sover middag. Är så trött just nu!

Sen i eftermiddag ska vi hämta E:s pojkvän på dagis (han är lika gammal som E) och sen ska jag bara titta på när de busar rundor.

Ikväll ska jag iväg och träna flickor födda 01 i gymnastik. Andra gången för mig och det är så roligt!

Hur ser din dag ut fru Sy?

• Fru Bygg

Oj, det var snabbt svarat. Då håller vi tummarna tills ikväll!
    Men jag känner på mig att detta är starten på plusvågen i tråden!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans