• Fru Bygg

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Fru E skrev 2010-10-20 09:49:14 följande:
    Fru Bygg-alla har vi problem som vi får skriva om här *hytter med fingret* så berätta nu för tråden

Jag vet att det är ok att skriva allt här i tråden, men ens egna problem känns så fjuttiga.

• Fru Bygg

Ok, vet inte riktigt var jag ska börja. Den stora anledningen till min dipp i humöret är nog att det varit för mkt utav allt. Vi har flyttat (men det har gått kanon och vi trivs så bra). Men gubben som köpte vårt gamla hus har varit så jobbig. Han har ringt ett flertal gånger och frågat en massa. Sen en dag (efter vi flyttat, men inte lämnat över huset) så åkte vi förbi för att fixa en lampa och då upptäckte vi att han varit och planterat sina egna träd i vår trädgård och sen flyttat/gjort sig av med några utav våra. Nu vet jag att detta spelar ingen roll (vi skulle inte ta med oss ngt) men kan man inte fråga först eller vänta en vecka tills det var hans? Detta och allt annat som han hittat på har tagit mkt på min energi.

Sen hör det till saken att jobbet är riktigt jobbigt just nu. Man får ta rätt så mkt skit av en "gubbe" på jobbet.  Han har nyss skiljts sig från sin fru, men det gör väl inte det ok att vara en surgubbe och hela tiden gnälla på oss andra?

Och sen har min svärmor retat gallfeber på mig. Som tur väl är så känner maken likadant. Det är så många småsaker som hon hela tiden kommenterar ang E. Hur vi klär henne, matar henne, lägger henne mm. Nu i helgen hade vi kalas och då var hon riktigt jobbig. Hon fick både mig (mest mig) och maken att känna oss som världens sämsta föräldrar (för att E fick smaka cheesecake, för att vi ville vara med vid presentöppningen, för att vi hade ljus på soffbordet mm)
    Sen ringde hon mig igår och sa att hon ville träffa E nu i veckan (för vi ska till Blekinge i helgen) och då får hon ju inte se E på en hel vecka. Till saken hör att de bor 300 m ifrån oss och att mina föräldrar träffar E typ max 1 gång per månad. Vi har hela veckan planerad med jobbfest, barnvakt åt en kompis, afterwork mm, så vi hade inte en dag ledig och detta blev hon sur för......

Sen en sak till som iofs gjorde oss på bra humör igår, men som har legat och gnagt i oss ett bra tag. På E:s 10-månaderskontroll så sa läkaren att E hade ett blåsljud på hjärtat och att hon skulle skicka en remiss till sjukhuset för att kolla upp det. Det tog mer än 2 månader innan vi kom dit, men igår var det alltså dags. E fick göra ett EKG och lite andra tester, men sen konstaterade läkarna att det var ett "snällt" blåsljud som hälften av alla barn får under sin uppväxt. Det påverkar inte E på ngt sätt alls och kommer att växa bort (inom 1-5 år). Puh, vad all spänning släppte. Jag avskyr (vem gör inte det) att vara på sjukhuset, speciellt när det gäller ens barn.

Så allt detta har gjort mig rätt så låg på sistone. Tur att jag har världens bästa make som alltid stöttar mig. Jag vet att E:s hjärta är en stor sak, men allt det andra är ju småsaker jämfört med vad ni andra alla går igenom.
    Hoppas ingen tar illa upp.

• Fru Bygg

passionsblomman skrev 2010-10-20 11:51:26 följande:
    Fru Bygg; om bara det skulle skrivas när något är "värst i hela ens liv" eller helt as-jobbigt, då skulle det här bli en outhärdlig tråd!Det jag gillar med våra snack är att där faktsikt ryms hysteriska skrattutbrott åt helt osannolika skämt samtidigt med sprutande tårar, molande värk, gastkramande ångest och värkande oro, mitt i sprittande glädje, spänd förväntan, stilla eftertanke och urlakad trötthet.Om du inte skriver din del och dittt liv, så blåser du ju oss på DIG. Fattar la du!

Förlåt att jag inte skrivit om allt!
    Jag är bara så ovan vid att ha en så stort gäng med underbara tjejer som bryr sig om en och inte sviker sen. Har bara haft så dålig erfarenhet av tjejkompisar, så jag har inte vågat tro att ni kommer att vara där för mig i vått och torrt. Jag vet att det är dumt tänkt, men jag ska försöka komma över det.

• Fru Bygg

lanovia 08 skrev 2010-10-20 12:04:07 följande:
    Fru Bygg, nej du har inte ett ägg implanterat eller en nyfödd dotter som föddes för tidigt. Men dina problem är för mig lika viktiga som Ninnis, Fru E, Blommis eller Heloises, bara av en helt annan art.Det var mycket skit på en gång. Jobbigt med gubben som tatt över och svärmor som "bråkar" med er. Dessa svärmödrar är inte lätta.Vad skönt att det inte var någon fara med Es hjärta.

Ni är för underbara. Sitter med tårarna rinnande ner för kinderna för att ni är så bäst! Tack!

Så skönt att få allt ur sig och kunna börja om igen! Man känner sig så mkt lättare, när man kan ösa av sig all skit och gå vidare.

• Fru Bygg

lanovia 08 skrev 2010-10-20 12:13:29 följande:
    Igår hade jag en snack med maken här. Vi är rätt trötta båda två just nu. Svintrötta minst sagt. Ja köket är klart (så det stämmer Flamman glömde svara på det igår). Men kvar är ju att få iordning på resten av huset. Det är byggdamm och KAOS ivarenda rum. Vi har två städade rum och det är köket och badrummet. Försöker att hålla mig i bara dessa men det funkar ju inte heller riktigt.Ialla fall detta tär rätt mycket på oss och jag blir tokig av att gå hemma i skiten men jag hinner inte göra så mycket åt det när jag är själv på dagarna. Denna maktlöshet över skiten och tröttheten för att vi inte är allt för trevliga mot varandra hela tiden. Jag blir ledsen och tar illa vid mig. Jag går ju med min ständiga skräck att han skall göra som vissa andra och bara sticka. Medan maken tycker att det är väl ingen fara, visst vi är trötta nu, men det är ju bara bagateller vi bråkar om (och det är det verkligen). Men det hjälper ju inte när jag mår dåligt av det.

Det är jättejobbigt att gå hemma i röran hela dagarna utan att hinna med ngt. För det gör man inte när man har småbarn. Skönt att du kan prata om det med maken iallafall, annars har du ju oss också!

Bjud hem lite hjälp och få allt färdigstädat, så ni kan ta det lugnt sen. Det hade jag gjort! Jag hade också utan att tveka kommit hem och hjälpt er att fixa klart om jag bott lite närmare. Be om hjälp av vänner, så kommer ni må bättre sen!

• Fru Bygg

Fru sy skrev 2010-10-20 12:17:13 följande:
    Det är farligt för plånboken att sitta hemma vid datorn och inte kunna göra så mycket annat. Jag har i huvudet sytt och planerat massor inför julmarknaden, men det skall ju göras på riktigt oxå. (Planerna är fortfarande att jag skall kunna vara med på en julmarknad första advent... hoppas mkt på det)Men nu har jag suttit och köpt massa tyger och bra ha saker till syrummet här istället eftersom det orkar jag. Räknade igenom företagsekonomin här igår och då låg jag några tusen plus, de har jag bränt nu. Vet inte om jag skall göra såhär eller såhär

• Fru Bygg

Villemoa skrev 2010-10-20 12:23:22 följande:
      Så kan jag också känna det ibland!MEN, vad motigt du haft det! Tur att allt är bra med lilla E:s hjärta. Många kramar till dig!

Kramar tillbaka. Håller tummarna imorgon att den lilla har vänt sig!

• Fru Bygg

Åhh, vad skönt att höra att allt är bra med Elise!

• Fru Bygg

Jag blir så irriterad på vissa människor ibland. Varför är det alltid så mkt snack om när man ska ha barn? Vi var iväg på jobbfest igår (20 pers) och folk som jag aldrig träffat frågade ut mig om det inte var dags för barn nummer två snart. Nu hade jag och min make tur att det gick så snabbt med första barnet, men det är ju inte säkert att det gör med nästa. Och vad vet de om det? Vi kanske kunde haft jättesvårt att få bra. Kan man inte vara lite finkänslig?

• Fru Bygg

Låter verkligen som du fattat rätt beslut ang julmarknaden.  Skönt att bara koncentrerad dig på att må bra och vila dig!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans