• Daa

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Jag följde till Stockholm med några jag jobbar med ibland. De ville att jag skulle vara med och prata lite på ett tjugominuters-seminarium som de skulle hålla i. Visst, tänkte jag och gick med på det. Det var först idag jag fick veta att tjugominuters-seminariet skulle hållas sex gånger på raken. Helt slut efteråt. Och väldigt less på det vi hade att säga.

• Daa

Jamen precis, hur kan man låta det bli något sexuellt?

Hvidbrud skrev 2010-09-29 21:00:57 följande:
    Läst! Jag har idag lärt mig att det fins folk som tycker det är äckligt att se på ammande kvinnor. Ja ha. Jag har dragit upp juverna både här och där utan att ens tänka övet att det skulle vara opassande. Har hört om amnings förbud på cafeer och butiker i Danmark men inte trode jag att det var så här. Jag märkte iallafall inga vibbar... Ja, sexualiseringen av brösten ät ju ett faktum, men inte är det sexuellt när en bebis ska ha mat?

• Daa

Så jag inledde just ett inlägg med "jamen precis" exakt som Heloise gjorde några inlägg tidigare, utan att jag reflekterade över det? Vad betyder det?

Kanske lika bra att lägga ner för ikväll.

• Daa

Eller att jag är ett lättpåverkat mähä?

Hmm... tyckte nog att din förklaring lät bättre.

Heloise skrev 2010-09-29 21:14:21 följande:
    Att jag har bra inflytande

• Daa

Fru Bygg: man kan känna ägglossningen så. Jag har upplevt hur känningarna förändrats. Kroppen signalerade ÄL mycket tydligare efter mf:en, så barnafödande borde väl rimligtvis kunna påverka känningarna också.

Solde: jobbigt att tösen gått ner i vikt. Hoppas ni hittar rätt sätt för henne. Spännande med lägenheten.

*vinkar till Blommis i Växjö* Ha det fint du med!

Villemoa: lycka till hos BM.

Flamman: lycka till med allt du har att göra på jobbet.

• Daa

Så det är dags nu? Spännande. Jobbigt, men skoj

Fru Bygg skrev 2010-09-30 11:36:26 följande:
    Det märks att jag har det lite lugnare på jobb nu idag va? Är inne och tjuvsurfar lite. Eller egentligen har jag en hel del att göra, orkar bara inte motivera mig idag. Har ju bara flytten i tankarna och imorgon har jag ledig. Jaja, bara en halv dag kvar innan det är långhelg med flytt!

• Daa

Vant-premiär i morse. Minusgrader och ganska hårt islager på bilrutorna.

Nu ska jag ta mig lite lunch. Efter gårdagens middagsmiss ligger jag lite efter och har tänkt på mat hela förmiddagen.

• Daa

Fru Bygg: lite förkyld fortfarande. Men idag har jag inte tagit nässprej alls, inte ens koksalt-varianten, och andas obehindrat genom näsan. *klang och jubel*

...och intresseklubben antecknar. (men jag är glad)

• Daa

Jag har just fått avslag på min ansökan om havandeskapspenning. För jag har inga tunga lyft, enligt utlåtandet om omplacering. 5-10 kg några gånger om dagen står det där. Har god lust att ringa chefen såhär utanför arbetstid och rya: "Vad har du skrivit egentligen??! Du tycker ju inte heller att jag kan jobba som vanligt!"
    Varför har FK inte reflekterat över min ansökan, där de tunga lyften anges vara betydligt tyngre och fler än så? Varför skriver de ingenting om alla andra svårigheter jag beskrev? De bedömer att min graviditet inte minskat min förmåga att utföra mitt arbete med minst en fjärdedel. Hallå, har ni inte läst bilagan överhuvudtaget?
    Drygt halvvägs genom graviditeten har min förmåga att utföra mitt arbete minskat drastiskt. En del av mina arbetsuppgifter måste jag säga nej till, för det går inte längre.

Så hur gör de egentligen bedömningen på FK?

Måste alltså börja fila på ett brev om omprövning... *suckar tungt*

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans