Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

passionsblomman skrev 2010-08-23 13:54:04 följande:
    Hur jag mår förresten? Jodå. jag mår egentligen bra. Jag fattar inte riktigt varför jag skrev ett sådant inlägg om sambon nu senast. För det har inte alls dominerat mina dagar de sista dagarna. Men det är klart, det finns ju där, hela tiden, som en ton i vår sambo-klang.Iallafall; idag grinar jag och grinar, för jag började mn förmiddag med att läsa inlägget i andra tråden från tjejen som förlorade sitt barn 2 dgr innan BF.Det är så överjävligt hemskt att jag inte vet vart jag ska ta vägen.

Jag vågar faktiskt inte läsa hennes inlägg....tror inte jag skulle kunna sluta gråta alls.....

Asch...man MÅSTE får ur sig sånt som irriterar en ibland.....oftast så känns det mkt bättre sen liksom....tycker jag......men jag tycker att våra karlar tror att de kan tankeläsa oss o därmed INTE behöver prata med oss....de VET att vi tänker så därmed behöver de inte höra tankarna högt......eller?

• ingenjörsbruden

passionsblomman skrev 2010-08-23 14:39:10 följande:
    Men VAD är det med BT som tar bort radbrytningarna och krånglar!!!

Kommer du i håg för 2 år sen hur struligt o jobbigt BT var då? Man blev utkastad osv......teknikensvunder

• ingenjörsbruden

Kaffedax!!!

Någon som MÄRKT att jag är tillbaka på jobbet????!
    Nu kommer ni snart att längta tillbaka till när jag var mammaledig! *hahahhahahaha*

• ingenjörsbruden

Sonja68 skrev 2010-08-23 14:53:34 följande:
      Jo, det var vad jag också tänkte på, men inte hann skriva...Föräldraledigheten kan få din man att omvärdera saker och ting...När min make var hemma med lilla K, som var 9 mån när jag började jobba, så efter nån månad så där, när allt ramlat på plats och han fått in sina rutiner med barnen (T var ju på dagis 15 tim/v då), så kallade han det helt plötsligt inte längre "semester" att vara hemma med barnen (motsvarigheten på ryska innehåller nämligen ordet semester).Kan inte säga att vårt förhållande just då blev bättre, han spelade väldigt mycket martyr under den tiden (jag pendlade, åkte tidigt, kom hem sent), att allt låg på honom osv. Så fort jag kom hem så räckte han över ungarna och släppte allt och sa typ, "här har du, nu är det din tur att ta hand om dem, jag är helt slut" Vilket jag såklart förstod. Men att jag jobbat och var trött hade han ingen förståelse för. TROTS att när jag var hemma med barnen så var situationen den omvända, men då behövde han VILA efter jobbet och jag... ja, jag var ju mammaledig... och hade "bara" varit hemma. MEN: till syvende och sist: Efter 4 månaders pappaledighet (eller var det 5?) så har han aldrig mer kallat det att "bara" vara hemma med barnen. Han förstår nu det där med att "sno ihop", frukost, lunch och middag, med småbarn snoendes kring benen, inte är så bara och kräver planering. Han fattar liiiiite mer vad handling av mat, matlagning och sån't går ut på och vilken tid det tar. Framför allt fick han en väldigt fin närhet och kontakt med sina barn Och familjen blev än mer viktig för honom.Hoppas din man kommer till insikt, och att ni får till stånd ett bra snack så småningom.*kramar igen*

Ja precis....lite det jag hoppas på....maken har ju varit jättetrött på kvällarna så jag har fortsatt ta hand om disk o busan......först när hon somnade så kunde jag osså ta det lugnt vid tvn.....men det finns inte på kartan att jag kommer att sätta mig framför tvn direkt när jag kommer hem o bara strunta i Busan...då är det GOOOOOS-time!.....men HUSHÅLLSARBETEN....pha,.....DET kommer jag INTE att göra.....jo...skölja av min tallrik! Snällt va?

Jag vet att familjen är viktig för honom....men hans prioritering suger big-time.....det går INTE att köra på när någon är feed-up o inte orkar mer.....SÅ viktigt är det inte att måla eller städa i garaget....men ja.....denna punkt har varit väldigt öm.....jag har klagat sen i våras....men han har tydlligen inte fattat utan kört på...för vi är snaaaaart färdig....det där tar bara halv dag att måla (blev 4 heldagar)......så ja.....men ja eint BITTER! Haahahahahaha

• ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2010-08-23 15:13:18 följande:
    Sonja, gulle dig. Nej, det blir lätt att man glider över till ett ställe för man vräker ur sig något där, och sedan blir det liksom dublett av det hela.Och i IVF-tider och allt som rör det, så blir "den andra" tråden lätt att fastna i, eftersom det där är så många som har genomgått det helvetet.här har väl varit lite dött nu i sommar och med flera mammor som inte längre har samma tid som innan barnen kom. Det fattar man ju. Och nu kommer hösten ien, då bli hela BT mer aktivt.Men tanttråden, den har en lite annan förklaring. Jag inboxar!

Först o främst så blev jag alldeles för nyfiken. Inboxa mig gärna osså om du orkar o vill.

förstår till fullo att du pratar mer IVF i den andra tråden.....man måste ha gått igenom det för att verkligen förstå det......
    men ös gärna av dig om sambon till mig.....tycker det är så skönt att känna att jag inte är ensam om att ha en man som inte är så bra på att kommunicera.

Jag hänger inte längre i så många trådar.....blir bara schitzofren(-are)!

• ingenjörsbruden

Sonja68 skrev 2010-08-23 15:13:42 följande:
    Vet ni... jag mår illa...?! Va' f-n är detta nu då?! Jag vill inte ha magsjuka uppå allt detta nu... Blä...

Nääää, du har inte käkat ngt skumt eller så? hoppas verkligen inte det är någon magsjuka!!

• ingenjörsbruden

Sonja68 skrev 2010-08-23 15:31:19 följande:
    Sådär, nu har jag varit och lättat på trycket. Alltså gjort 2:an. I normal konsistens.  Känns lite bättre. Men jag är tung i skallen. Förkylningen som sitter kvar kanske.

• ingenjörsbruden

Nä nu alla gulliga tjejer!

Nu har jag inte spammat på en hel timme...nästan....o det är dags att gå hem tycker jag!

Massa pussar o kramar från mig!

• ingenjörsbruden

Jag lever men bara knappt.....har knappt fått sova inatt.....för så klart så klarar inte maken av loppan på natten....pluss att han inte hör henne fr vårt sovrum....så ja....jag har inte sovit så mkt......

Men en massa kramar o pussar t er alla....

*lägger tillbaka huvudet på tangentbordet o fortsätter sova....zzzzz*

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans