• Heloise

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Villemoa skrev 2010-09-21 12:11:38 följande:

Jag kollar oxå på Gossip Girl, och nya bevvan, äsch vem försöker jag lura, jag ÄR en tvseriejunkie

Vinkvink och kram soldemor!

Jordgubbssylt och plommonkräm here we go!

• Heloise

Härliga I Bruttan, blir oxå stolt över dottern din, men å andra sidan hon har bra möderne att brås på

Bästa H och lilla Elsa är på väg hit, H lät lite nere, hoppas att det inte är efter ännu ett bråk med sambon. De åker snart till Aussieland, det blir ju kul för dem, men mindre kul för mig som vill får vara utan Elsa och H i 2 månader!

Nu ska jag ta en dusch och dammsuga, måste ju kunna ha Elsa på golvet, just nu ser det mest ut som en svinstia på golvet.

Puss på er

Jag läggerm in röst på en svart handväska, lite tråkigt kanske me ack så tantigt och passande

• Heloise

Åh choklad... Här blir det köttfärssås och spagetti, jag och Jullan måste passa vikten, ingen stor sockerstinn bebbe och mamman måste hålla sig på ett minimi av socker intake så att et inte blir nåt grav.diabetese.

H och hennes sambo hade mkt riktigt bråkat, ibland vill jag bara säga åt henne att ta E och dra, saker som hennes sambo säger och gör, gör mig vansinnig, och hon försöker att ändra sig så gott det går, men det spelar ingen roll, allt hon gör är fel, allt hon är, är fel. Ibland vill jag fan bara vrida nacken av honom. Men det är ju itne så produktivt direkt. Hon älskar honom, han älskar henne, de har bara kommunikationsproblem och så är han ifrån Australien och hon ifrån Sverige, man kan tro att det inte skulle vara nå problem men han blir så jävla utmanad av hennes självsäkerhet och driftigthet, att han sänker sig till att försöka "ta" det ifrån henne. Stryk skulle han ha!

• Heloise
    passionsblomman skrev 2010-09-21 18:13:25 följande:
    Ha! Här gick jag över till grannen med en påse päron-som vi har alldeles för många av.Då fick jag kantareller och trattisar i en påse av henne.Jag gillar skarpt den typen av ömsesidighet.
    Åh härligt! Trattisar är ju underbara,

Själv har jag haft en produktiv dag, men syltkok och krämkok.

• Heloise

Jag funderar också på att köpa sådana dära MBT'isar som ni alla studsar runt i

Har för första gången på typ 3 år haft ett lugnt, sansat, produktivt samtal med min pappa om husethelvetet. Där vi pratade om mäklare, vikten av att inte ljuga( gäller honom) vitkten av att inte sätta på sig 40-talist gubbkepsen( han igen) och tillslut vikten av att betala tillbaka pengar man är skyldig sin gravida dotter innan hennes barn tar studenten( riktade sig återigen till pappa). Vet inte om det egetnligen vart så mkt bättre men han är med mig nu, inte tjafsar emot utan han kommer med förslag, visar nått form av engagemang.

Jag vill inte jobba idag, egentligen vill jag inte jobba alls, men det går ju inte... Är fortfarande sur över att min ena chef bara ger mig mer timmar utan att fråga, upptäckte i måndags att jag tydligen ska jobba söndag, min lediga söndag. Hon måste ju fråg amig om jag vill/kan jobba inte utgå ifrån att jag SKA jobba. Jag har ett fast schema, jag är itne timanställd, jag har haft det här schemat, samma j-kla schema i 6 ÅR! Klart att jag utgår ifrån att ajg ska få ha min alediga dagar och planerar mitt liv utifrån dem, men nej det ska jag tydligen inte alls kunna göra. Är väldigt väldigt frestad att ta min BM på orden och gå till läkaren för en sjukskrivning, jag har väldigt mkt sammandragningar och så har jag ju problem med karpaltunnel syndromet och tappar, slinter och fumlar med allt som är handrelaterat hela dagarna.

• Heloise

Andbeyond: skickar en stor kram till dig och minibeyond! Klart att det känns tungt, jag skulle vara så himla orolig även om alla sa att det ser bra ut, MEN försök ta det lugnt. Om du inte har läst den än så gör det : På Smällen, Hanna Rosander( vet inte vad hon heter nu när hon är skild) hade precis som dig blödningar genom hela sin graviditet, och hon skriver jättebra om det, om sin oro och alla besök på akuten. 

Det är inte lättgjort att koppla av prov, och skola och tillställningar, men å andra sidan, det här är ju så kort tid. Dessutom borde du väl kunna plugga lite i sängen etc. Ang val av utb, jag har snart klarat av en 5årig utb, och upptäckt att jag nog skulle ha valt en annan inriktning... Det är ju lite sent, men så försöker jag tänka att jag har ju iten kastat bort 5 år jag vill ju jobba inom information, men måste kanske läsa en kurs till för att känna att jag har ordentligt på fötterna. Det är ju så lätt att börja ifrågasätta alla val när livet gungar till och man blir osäker, men jag tycker inte att du ska tänka på det nu, tiden går så fort, det känns itne så men den gör det och gravid är man bara ett kort tag. Sen kan du reda upp skolan, när mini är ute

• Heloise
    Norrskensflamman skrev 2010-09-22 12:13:53 följande:
    Kram till Heloise o Andbeyond!Heloise; Låter som att du ska lyssna på BM. Karpaltunnelsyndrom gör ju inte din situation lätter heller. Har du inte opererat det? Min make fick det för några år sedan och opererades. Sedan hade han tur och fick övergå från Industristäd (stå med högtryckstvätt och tvätta fabriskhall och maskiner i 6 timmar) till heltid i produktionen istället, och då besvärades han inte mer. Andbeyond: Usch så jobbigt med blödningarna. Som du säger så kan det ju få vem som helst att oroa sig och bli nere, och man blir ofrivilligt "asocial" pga av det. Ännu jobbiare om man dessutom kämpar mot en underliggande depression. Vännen, här får du massor med stöttande kramar. Nu: LUNCH!
    Operation är inte aktuellt än, eftersom jag fått det här nu under graviditeten, det är tydligen ganska vanligt när man är gravid. Blir det inte bättre när jullan är ute så blir det operation, men det tror jag det blir. jag har aldrig haft några problem tidigare. Ja vi får se, det kommer att ställa till det på mitt jobb om jag skulle gå hem tidigare... Dessutom ställer det till min fina utträknade budget

Ska prata lite mer med BM nästa vecka när jag ska dit.

• Heloise

Har skjutsats Panzer till jobbet, de ska på nån utbildning till Liljeholmen. Okristligt tidigt är det dessutom( har varit uppe sen 5:30) så nu äter jag frulle och försöker förstå vad det är för fel på alla mufflor?

• Heloise

Skrämmande än så länge, men väldigt bra journalist.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans