• Heloise

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Ja jag rekomenderar det verkligen, speciellt när man måste ta till järntabletterna Krämen blir mer lite söt/syrlig än så där köpesliskig. Ska koka äppelkräm till mormor och morfar också, och så ska jag försöka hinna med att göra en sats köttfärssås till dem. Mormor har ju lagt ner det där med matlagningen totalt och morfar kan i sann gammal gubbe-anda inte laga mat. Dessutom är han både mjölk och glutenintolerant...

Jag blir alldeles matt när jag kommer hem till dem och kollar i kylen, där det finns tyo soya och mjölk(en bra dag)! Alltså jag tänker inte stå på sidan medans de svälter ihjäl för att de är för dumma för att fatta att de måste äta iaf en ggr om dagen!

• Heloise

Och ja då jag lyssnar på Jullan, hon är just nu upptagen med att rocka loss till MUSE, har ni inte upptäckt dem än så är det på tiden jag är alldeles superkär i Muse, jag har varit på många konserter men inget band/ artist har någonsin fått mig så lyrisk som Muse, sanslöst läckert, underbar kreativ musik och snygga brittpop killar, kan inte bli bättre

• Heloise
    andbeyond skrev 2010-09-16 12:26:59 följande:
    Villemoa: Bor västerort, grönalinjen :) Men.. om det är en liten IRL-träff á la gravida kvinnor halvsomnar till idol här i stockholm. Får man vara med då?  
    Dammit jag vill också vara med fast jag har iofs 2 fel 1: Jag tittar inte på idol och 2: jag är inte speciellt kvällstrött Ja och så fel 3 då, jag är inte i Sthlm den 29, utan den 30e september
  • Heloise
    Norrskensflamman skrev 2010-09-16 12:49:12 följande:
    Hej alla! *vinkar*Jag vill också göra Plommonkräm! Nu är jag ju ingen matlagningsguru och med risk för att göra bort mig totalt ställer jag generat frågan:Vad menas med "bitade" plommon? Ska det vara färska plommon (de finns inte alltid att få tag på här, men just nu tror jag jag såg dem på ICA)?Jag skulle behöva göra dels åt mig själv men framför allt till mina päron. Skulle vara bra för deras förstoppade magar.
    Jag skrev slarvigt, vad jag menade var att man kränar ur och skär i mindre bitar, jag brukar kvarta den dvs skärva i 4 delar runt kärnan. Vill man vara riktigt husmoderlig så kan man knäcka kärnan och ta ut"mandeln" knyta in dem i en duk och koka med. Men så långt går inte jag

Jag har bara gjort på färska plommon, men rent teoretiskt sett så borde det gå bra med tokade, som man låter ligga i blöt. Då skulle jag dra ner på sockret alt sockra i efterhand. Men får du tag på färska så prova det!

Man kan även frysa in plommon( det göra jag) då delar man dem i halvor, tar bort kärnan och lägger dem med snittytan neråt på en plåt. In i frysen och sen när de fryst så packar man dem i påsar, då är det bara att ta fram så många man behöver. Både svärmor och mamma har plommonträd och jag älskar plommon, plommonsylt är ljuvligt, speciellt om man blandar i lite persika mums!

• Heloise

Flamman: recept på torkade plommon!

1 påse torkade plommon
    kokas 10 minuter i 5 dl vatten.
    Tillsätt 1/2 dl socker och låt koka 5 minuter till.
    Blanda 2 msk potatismjöl med lite vatten och rör ner i den
    kokande kompotten. Låt det bara få ett uppkok.
    Häll upp en i skål och strö över socker så att inte krämen skinnar sig.

• Heloise

Usch nu är jag jättetrött och måste sätta mig och vila, fan att kroppen inte hänger med. jag försökte verkligen ta det lugnt, men det verkar inte fungera. Maten är iaf klar och mannen ska dammsuga. Sen ska jag ta en dusch och klämma in mig och Jullan i nya klänningen och måla ögonen!

Gulaschsoppa med vitlöksbröd och gräddfil blir det i casa smurf, och till efterrätt köpe daimtårta

• Heloise

Fru Bygg: usch för tröga gubbar!

Blommis: det finns så mkt fint som du kan skriva på ditt CV, som fru bygg skrev, finaste blomman!

Aleta: du det är nog dags för en insändare, fy så äckligt!

Daa: darling krya på dig och lägg dig du på soffan med huliganerna, en kopp te och bra böcker!

Jag har bestämt mig för hur jag ska rösta, valet var ganska lätt den här gången, iaf för kommunfullmäktige, nr 24 har en viss attraktion för mig Vi ska på O'Learys ikväll för middag med nå Fp folk och så ska vi se någon debatt. Jag är väl egentligen inte inbjuden, men om Fp tror att det kan sno min man en fredagkväll och itne få mig på köpte så tror de fel!

Jag håller på och laddar inför min jobbhelg, ser verkligen inte framemot den

Ska ta en stödvila innan jag måste ta bussen intill stan, jag är så himla trött jämt nuförtiden.

• Heloise

Tänker på dig ninnis!

och Yay för din syster Ingis!

• Heloise

Nu måste jag bara få gnälla av mig!
    För 5 min sen ringer Panzer till jobbet och säger att ajg kan inte komma till O'Learys för ajg får inte plats, det är helt fullt, Han har varit där i 45 jävla minuter och vetat att det inte finns nån stol. Nog för att jag är fet men så jävla fet är jag INTE! Så jag kan väl gå till nån eller ringa nån eller nått, ja men verkligen det löser jag på 15 min, idiot! N'ä sa jag då åker jag hem, men det kan du inte säger han. för du ska ju köra hem mig och M. Men va fan de får väl ta bussen hem, nä det går tydligen itne, då sa jag att jag kan ta bussen hem, nä det går inte heller, för Panzer har tagit en öl. Så kortfattat, han vill att jag ska sitta i stan vart som helst med vem som helst och göra vad fan som helst tills HAN behagar vara redo att åka hem. Jo men tjen vem fan tror han att han gifte sig med, taxi stor och liten?

Så jag och Jullan tar bilen hem, köper lite kina på vägen och ser en tjejfilm. I nuläget skiter jag i om Panzer så ålar hem!

• Heloise

Och nä jag har inte alls fått ett anfall av gravidhormoner

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans