• Daa

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Jaha. Nu glömde jag bort datorns tendens att förväxla "Posta inlägget" med "Logga ut"

Försöker igen:

Aleta: extra många kramar till dig.

Flamman: hur känns det idag?

Fru Bygg: kul att ni triv så bra i lägenheten!

Grattis på namnsdagen!

Kul att läsa lite om trådens historia. Jag började smygläsa den när maken och jag närmade oss bebisverkstads-dags.
    Igår lyckades maken för övrigt med konststycket att bli sparkad på näsan av Fälga. Det tyckte jag var roligt. Han anklagar mig för att vara uppviglare. Ska han säga, som brukar försöka busa upp tvillingarna när jag ska gå och lägga mig.

• Daa

Hur blev frieriet? *nyfiken*

ingenjörsbruden skrev 2010-10-06 11:48:15 följande:
      Kommer du ihåg det?! Hihihi ja det var maaaaassa planer o fixelitrix o frågade alla mellan himmel o jord.....

• Daa

Måste ju logga in för att kika...

Lilla, lilla underbara Elise! *hjärtar*
    Tack för att ni delar med er Heloise och Panzer. *kramar om*

• Daa

Fru E, förresten: vi har ingen aning om vem som är Fälga och vem som är Axel egentligen. Vi bara bestämde så, baserat på Bruttans makes förutsägelser och min känsla av att de båda ligger med huvudena åt vänster och benen åt höger.
    Mycket roligare att säga till exempel att Axel verkar irriterad idag. Ja, och att Fälga sparkade maken.

Oj. Bäst att vara duktig arbetare nu och sätta igång. Få se, på schemat står... kafferast!

• Daa

Flamman: gärna får du titta på det jag skrivit. Maken tycker att det är klockrent, men det tyckte han om min arbetsbeskrivning också.

• Daa

Bruttan, maken och jag har varit och hämtat ut ett paket. ♥

Gulle, gulledig!
    Inboxar dig.

• Daa

Hej, Heloise!
    Så gott att se dig här. Du är verkligen fantastisk som orkar med oss mitt i allt.

Så underbart att du fått hålla din dotter, så fantastiska nyheter att hon andas själv! *rörd till tårar*

Hoppas att de snabbt hittar vad som felas dig och att du kan få krya på dig fort, så att ni kan få njuta tillsammans alla tre. Många kramar till er alla.

• Daa

Ninnis: hur mår du och hur har du mått genom allt som ska ta dig fram till VUL och så vidare? (hmm... vet inte hur öppen du vill vara i tråden nu )

Jag läste artikeln du länkade till och kände genast att jag inte är fullt lika säker på att få igenom min begäran nu. Tänkte att det skulle väga tungt att min arbetsgivare säger att det är orimligt att jag ska kunna arbeta tiden ut, men uppenbarligen är det inte så.

Mamma har fått slåss med FK många gånger. Efter en diagnos, påvisbar med röntgen och allt, en stor ryggoperation och otaliga försök med arbetsträning genom åren har hon nu dragit på sig ett rejält diskbråck och har emellanåt stora problem med att röra sig. Läkarintyget säger att diskbråcket kan gå tillbaka av sig själv om hon vilar. Men beslutet, om hon får sjukpenning eller inte, kan dröja upp till 120 dagar. Jag tänker: Det är ett diskbråck, vad är problemet?
    Då kan jag tänka mig att det är lite svårare att bedöma vad en sådan som jag har för arbetsuppgifter och hur tungt det egentligen är.

• Daa

Alltså: det är ett diskbråck, vad är det som ska bedömas? Är inte det ett solklart fall? Så tänkte jag. Inte att diskbråck inte ger några problem.

Ibland slinter tangenterna allvarligt...

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans