Inlägg från: Norrskensflamman |Visa alla inlägg
  • Norrskensflamman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Härlig kommentar av lilla M, Bruttan
    Syftet med uppgiften kan man ju ifrågasätta...
    Borde ju finnas andra sätt om man nu är ute efter att barnen ska utöka sin vokabulär.

• Norrskensflamman

Ninnnis skrev 2010-09-13 15:11:03 följande:
      Åh, finns det kvar?*läser visst ikapp i fel ordning*

hehehe... glöm det! Det sa SLURP, så var ett halvt kilo slut
    Nästa gång får du vara lite snabbare

• Norrskensflamman

Daa: Gud, så fin tvårummare du har Jätte-jättefin

Kalixlöjrom, tja jag vet inte vad den kostar i affär. Maken jobbar ju på fabriken som köper in den från fiskarna och paketerar den och säljer vidare. Men nu är han ju sjukskriven, så vi vet inte vad den kostar i år. Förra året köpte vi på vår firma direkt av fiskaren och då tror jag, obs tror, att vi gav 1000 kr. I slutet av säsongen vet jag att den kostade 1300 kr/kg.

Nu kommer den (om det inte redan är klart) att få EU:s högsta ursprungsskydd, så då kommer ju priset förstås skjuta i höjden. Så, ja, jag tror det är billigare för oss som känner någon fiskare att köpa direkt av dem.

Här kan ni läsa mer om den exklusiva och fantastiskt goda delikatess:

www.kalixlojrom.com

• Norrskensflamman

Åh nej, Ken-Lee, jag dööööörr Och Filipp Kirkorov (från Ryssland) i Bulgariska juryn håller på att ruttna totalt

• Norrskensflamman

Villemoa: Vilken sötismage LIten och nätt!

Nu är jag lite ledsen ikväll.

Älsklingen har precis åkt o hämta bilen.

Tur jag har ungarna, annars skulle jag känt mig otroligt ensam.

• Norrskensflamman

Fatta att jag fortfarande, efter så många år tillsammans, gråter så där så snoren rinner och kroppen skakar varje gång han åker iväg? Måste vara nåt galet med mig. Eller så är jag bara fortfarande kär i den där karlsloken som är min man...

• Norrskensflamman

Vinet e tyvärr slut, men han som drack upp det var förbi oss ikväll och gav mig en flaska Asti. Nästan så jag förlät honom bara för det

• Norrskensflamman

Fjällis: Är han synsk eller?!

Ja, vi får verkligen hoppas att han inte pajjar den friska foten oxå. Den ena är ju rymdstöveln fortfarande, så den är ju ganska skyddad, men den andra...

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans