Inlägg från: Norrskensflamman |Visa alla inlägg
  • Norrskensflamman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Leksi skrev 2010-09-07 16:30:45 följande:
      Och jag fyller år två dagar senare på Mikael och Mikaelas namnsdag!
    Ah, du är också Våg *high five*
  • Norrskensflamman

Hej Heloise!

JO, jag glömde ju säga att jag tror STreet dance passar min fröken T mycket bättre. Det är mer fart och fläkt, lite coolt så där, och så känner hon sig betydligt bekvämare i ett par träningsbrallor som hasar lite och en t-shirt och gympadojjor än dansdräkt med volang, trikåer och dansskor.

Lilla K däremot hon gillar det där ballerinastuket än så länge.

• Norrskensflamman

*kramar om Daa* Jäkla jobbig dag du haft. Tur att ögonmigränen gick över. Men inte får du slarva med lunchen, hörru *hytter med pekfingret*

Vad menar ni med ögonmigrän egentligen ? när det gör ont i ögonhålorna liksom eller?

• Norrskensflamman

Morning!

Ninnis, hoppas du fick en bra avslutning på dagen Jag spanade minsann efter dig (och bara liiiiite på Zlatan och Mellberg) men såg ingen Pippiperuk

Duktiga lilla E som somnar när mamma och pappa är på aktiviteter. Så skönt att hon känner sig trygg med mormor.

Och Busan som somnar själv i egen säng på dagen. Just de där stunderna på dagen när man vilade middag är ju så mysiga. Men JAG kunde oftast inte somna själv och slappna av om inte lillstumpan låg brevid. Så är det än idag. När jag är riktigt trött, så där trött så man nästan gråter, men man är så uppe i varv och har så mycket att tänka på att man inte kan slappna av och sova den där välbehövliga halv/heltimmen på eftermiddagen på helgen... Då lurar jag flickorna till mig (det sover inte middag numer, bara ibland), slår på Nick JR eller nåt liknande på låg volym, tar en tjej på varje sida och automatiskt så styker de mig på kinden, pillar mig i håret, och då somnar jag BUMS!!! Det blir som en form av Taktil massage. Alldeles gratis och jättemysigt

Hvidis: Det är som Blomman skriver, E tankar mammanärhet så hon ska klara sig på dagarna utan dig. Det är bara att låta henne tanka för fullt och njuta, det går över, men det kan också komma tillbaka. Det går i perioder.

Smörgåstårta med sallad, menar du klädd med salladsblad eller dekorerad med lite finhackad sallad eller vad? Jag har ätit både och och det är väl okej, men alls inte nödvändigt. Särskilt den som var klädd med sallad kändes lite onödig, bättre med ost och klet istället

• Norrskensflamman

Men vad hände med Mellberg förressten ! Nu kan han ju inte spela mot Holland

Och det där skägget kan han ju ta och raka bort snarast tycker jag.

Blommis: Så fantastiskt kul med trådbesök! Jag är väl snart den enda du inte träffat... Jag tycker du och sambon och Blompojken ska ta en tur upp till Norrland nån gång så NI får komma och vara gäster och bli ompysslade, istället för att du jämt ska gå an som en galning och ha öppet hus. Kom till oss så ska jag pyssla om er

• Norrskensflamman

Jag har föressten ett recept på en jättegod tonfiskröra och gröna ärter mosade och lite annat klet, till att ha mellan smörgåstårtebottnarna. Mums!
    Tyvärr har jag inte med mig det här på jobbet, annars hade jag mejlat över det.

• Norrskensflamman

*vinkar till Blommis* Ha så trevlig

INgis, jag tror man ska undvika att mosa ärtorna kom jag på. Man ska ha delikatessärtor, och så röra försiktigt. Kan lätt bli konstig färg på röran annars...

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans