Inlägg från: Norrskensflamman |Visa alla inlägg
  • Norrskensflamman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Daa: Ho-ho, var är du? Är allt väl med dig? *orolig*

• Norrskensflamman

Nu ska jag gå och äta min lunchlåda som består av spagetti och benfria karrekotletter gratinerade i ugn med lök, nåt vitt (majonäs/creme fraiche antagligen), och ost. Maken gjorde middag igår. En riktig kaloribomb, men gott var det

• Norrskensflamman

INtressant Heloise...

Vet inte riktigt vad jag tycker om att staten ska styra upp det där men vem som hämtar och lämnar på dagis, checkar osv. Som jag skrivit tidigare är varje familjs situation unik och jag tror de flesta föräldrar är kapabla och har en vilja att fixa vardagen så att det blir till barnens bästa, utifrån de förutsättningar man har.
    Det är jäkla synd o skam om vi ska måsta lagstifta för att båda föräldrarna ska ta sitt ansvar och det ska bli "jämlikt".

Som jag beskrivit tidigare så hade jag nog inte kunna skaffat T o K med min man om det hade varit stenhård kvotering på FP 50/50. Inte förräns kanske nu när han har fast jobb och så. Och nu är jag ju lite till åren och bäst-före-datum går väl snart ut här, och med tanke på att bebbar VERKLIGEN inte kommer på beställning, så tja, jag hade väl inte haft mina småprinsessor då

men som sagt, intressant det du skriver, *funderar vidare*

• Norrskensflamman

Ninnis: skickar också över sol och härlig, klar, hög frisk luft
    Låter troligt att hormoner spelar en stor roll i hur du känner dig.
    När är det Zlatan ikväll och vilken kanal Det vill jag inte missa!

• Norrskensflamman

Heloise skrev 2010-09-07 11:59:17 följande:
    Jag tycker ju inte att man ska styra upp det, men jag förstår inte varför inte barnbidrag är med i diskussionen alls, där skulle man ju verkligen kunna TVINGA fram en förändring och verkligen se till barnens väl, med barnens väl menar jag ju naturligtvis ur den påtänkta lagens mening, den som säger att lagstiftad kvotering skulle gynna alla barn och alla familjer och alla kvinnor.   Natruligtvis vet varje familj själva hur de ska styra upp det i sin familj. Vi får sälja vårt hus om Paner måste vara hemma halva tiden, iofs kan han ju knäcka extra på gatan Jag är emot kvoteringar och lagstiftningar som rör familjer, MEN OM man nu måste lagstifta så tycker jag att barnbidraget är en bättre ände att börja i.  

Jo, jag förstår hur du menar. Tål att funderas på. Har du lämnat en motion till Fp,du som har försänkningar där?

Ninnis: Inte aaaaaalls avundsjuk på dig att du ska få se kungarnas kung ikväll LIVE *kniper ihop munnen, grön i ansiktet*

• Norrskensflamman

Daa har sms:at till mig att hon har rätt så körigt på jobbet och inte hinner hänga med oss som vanligt på lunchen. Men hon mår bra, dock är hon väldigt trött.

• Norrskensflamman

jag gillar också Hägglund, tyckte han var bra i utfrågningen, Wetterstrand har jag gillat förut men börjar bli lite less... Och så har Mp några förslag som jag inte kan förlika mig med, samt vänstervridningen som du skriver.
    Nu har jag missat en massa debatter när det varit så turbulent hemma. Synd, för jag ville verkligen hänga med denna gång och göra ett genomtänkt val i år!

• Norrskensflamman

Heloise skrev 2010-09-07 10:27:51 följande:
    Jag är lite kär stundtals i Magnus Betnér... kollar just på hans uncut på youtube

Just nu är jag lite kär i min man *fnissar*. Han har lovat att utfordra ungarna när de kommer hem, för jag har ont om tid. T ska första gången på Street dance kl 17 redan!
    Hon ville inte fortsätta Barndansmixen utan vill gå Street dance. Så hon får väl prova det då. Lilla K däremot tycker än så länge barndansen är jättekul och hon har ju väntat två år på att få börja, så hon är nöjd nu

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans