Aleta ! Jävla äckelunge Bra att du sa till och även kontaktade föräldrarna. Jag skulle dööööö om min unge betedde sig så där. Och jag skulle gärna vilja veta om det var så, och sedan skulle jag ta ett rejält snack med mitt barn. Fy fabian, så där elak redan, vad ska bli av den flickan?
Jo, de här gästerna vi hade tors-mån och även nu tors-fre. Alltså, jag förstår att hon har en tvåmånadersbebbe och allt det där. Men bebben är superlugn o snäll, ligger nöjt och sover, äter en skätt och sedan ligger hon en stund i sin babysitter och kollar på oss andra. Flickan med benet i gips besvärar inte mamman så mycket, det är mest pappan som pysslar om henne, och jag, mamman verkar inte bry sig så mycket, bara om bebisen.
Jag stiger upp 5:30 varje morgon och gör i ording mig och ungarna, kommer hem 17:00 och har dessutom lite aktiviteter. Under helgen var jag hela lördagkväll med deras barn på akuten, hela måndag flängde min man runt mellan vårdcentral, akuten och sjukhuset för att hjälpa familjen med nödvändiga papper för att de ska få ut pengar från sitt försäkringsbolag, fixade en rullstol. Samma i fredags när de var på återbesök och omgipsning. Dessutom har han hjälpt pappan att inhandla och beställa en hel massa byggmaterial. Detta med en fot i gipsstövel. När han egentligen borde ligga och vila.
Klart vi blir lite sura när vi, förutom att vi får fixa frukost, lunch och middag, dessutom kommer hem trötta som fan, och mamman har inte ens idats plocka undan tallrikar efter sig, hela diskbänken är belarmad med smutsiga kastruller och överhuvud taget så har de inte lyft ett finger någon av dem för att hjälpa till med mat eller disk.
Jag frågade lite försynt om bebisen varit jobbig i dag. "Nej, gud nej, hon har sovit ute 3-4 timmar". Grrrrrr...
Att pappan i familjen helt ogenerat dricker upp allt lådvin första kvällen, som jag planerat ska räcka hela helgen. Vi köper mer, han dricker upp allt igen. Och nu i torsdagskväll så såg jag till att vi hade två lådor så att jag och maken skulle ha i helgen bla. Döm om min förvåning på fredagkväll så är det bara små slattar kvar ! Han hade återigen stjälpt i sig allt. Inte en tanke på att själv ta med sig något drickbart, när han nu verkar vara en sån storkonsument...
Jag är inte snål eller ogästvänlig på något sätt, men jag blir ledsen när man anstränger sig så jävla mycket för andras skull, för att de ska ha det bra, för att hjälpa dem osv, och så tar de bara för givet att det ska vara så! Man känner sig som ett tjänstehjon i sitt eget hem liksom.
Så där , nu har jag fått gnälla! Tack.