Inlägg från: Norrskensflamman |Visa alla inlägg
  • Norrskensflamman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Villemoa skrev 2010-09-13 22:38:58 följande:
    Flamman: det är inget galet med dig, du är kär i din man! Jag bjuder på Gott & Blandat om du inte hittar nåt annat i ditt skafferi.Det var väl för väl att han kom med lite Asti, men han kunde gott kostat på sig några flarror till
    Exakt! Långa ensamma kvällar i veckan och en hel helg med manfritt
  • Norrskensflamman

Min man är ganska schysst ibland faktiskt: Idag skulle lilla K på dans direkt jag kom hem från jobbet. Han hade fixat med sin kompis, tillika T:s gudfar-gift med K:s gudmor, att han hämtade skruttan på dagis tidigare, sett till att hon fått i sig mat när jag kom hem så det var bara för mig att åka iväg med henne på barndansen. När jag kom hem hade han satt igång en köttgryta som stod och puttrade på spisen, så jag behövde bara fixa tillbehör. Det blev bovetekorn. Mumsans så gott det var! Bästa var att han gjorde det utan att knota eller vara sur o grinig och leka martyr, ni vet "suck vad jag får ställa upp och fixa och grejja". Nej, inget sånt.

Ibland händer det, vet ni!

• Norrskensflamman

Nu mina vänner ska jag gå och dricka örtte och äta choklad- o vaniljglass. Ungarna tycker säkert att mamma behöver glass och delar med sig gladeligen... eller vad tror ni

• Norrskensflamman

JO, det är det som är så bra med honom, att han är full av överraskningar. NÄr man minst anar det, och när man behöver det som mest, ja då är han plötsligt DÄR och gör allt RÄTT Det är ju en väldans tur att han inte är ENBART hopplös och odräglig HELA tiden

• Norrskensflamman

HÄr snackar vi tvåliters plastbytta...

KOlla här vad nyttigt dryck jag dricker:

"Riga Black Balsam. Herbal bitter. A unique beverage produced with natural ingredients, combining ancient traditions and craftmen's skills. The original formula stems from the 18th century when pfarmacist Kunze integrated the tastes and aromas of berbs, buds, flowers, oils and berries. Use Balsam pure or in cocktails and enjoy teh tradition, mystery and delicious taste of masters' creation."

Ja, ni hör ju själva, rena hälsokuren! Exakt VILKA örter, oljor och blommor som ingår förtäljer inte etiketten, men det kanske är lika bra att man inte vet det...

Jag vet däremot att alla Rigabor dricker det i te när de har en förkylning på G. Och jag är ju som sagt snorig ikväll...

• Norrskensflamman

Blomman; JÄTTEFIN tavla! Ja, tavlor gör verkligen mycket. Jag älskar naturmotiv och jag älskar stilleben. Jag vill gärna se på ett ungefär vad tavlan föreställer. Jag vill att tavlor ska ge mig ro och lugn.

Jag har inte så många, men de jag har älskar jag verkligen

Har du ropat in dem på nätauktion eller på liveauktion s a s?

• Norrskensflamman

Marintema, det gillar jag! I mitt förra hus hade jag ett kombinerat kontor/gästrum som var i marintema. Robust, blått, gammalt träskrivbord med små lådor och järnsmidesbeslag, gardiner i blått och beige, gardinomtagstofsar i repmaterial, överkast med marint tema osv. Det var jättemysigt. Jag saknar det rummet faktiskt.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans