I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
Kraaaaaam Fru E!
Kraaaaaam Fru E!
Flamman! Så bra att du har orkat ringa, våga berätta hur illa det är för dig nu så att du får komma fort, fort, fort. Du är visst stark som har orkat ända hit, men ingen kan vara Pippi Långstrump hela tiden, tillslut klappar man igenom. Be om hjälp av alla du kan tänka dig medan du ännu orkar. Kan dina föräldrar hjälpa med ekonomin ett tag så att du slipper oroa dig? Att de håller lite koll så att din make inte stökar till det.
Lilla Elise! Ungarna kom förbi datorn och blev sittande, helt fascinerade!
Hördu Elise, dina föräldrar har väldigt stora händer! (Fast visst har hon vuxit lite?)
Gullunge! ♥
Tack alla för reselyckönskningar eller vad det kan heta. Vi kommer hem på lördag redan.
Fru Sy, visst är det skönt att få höra hjärtljuden?
*Pust*
Det har tagit hela dagen att läsa ikapp. Avbrott för att vara med flickorna som har saknat oss och skridskoskola och djur som vill ha uppmärksamhet.
Jag har läst med hjärtat i halsgropen blandat med gapskratt och tårar.
Först av allt:
GRATTIS FRU E!!!!!
HURRA BLOMMAN FÖR GULDÄGGET!!!!
*torkar svetten ur pannan och andas ut lite*
Flamman, du kloka, vackra (tyvärr kunde jag inte se bilderna på häxan, men jag har målat en bild i fantasin enligt dina beskrivningar ) Miljoner kramar till dig. Oj så jobbigt att maken vänder allt mot dig nu! Vilka fantastiska chefer som ställer upp, de vet vilken tillgång du är och är kloka att vårda dig. Bubbelbad i lugn och ro läat som en bra idé.
Daa, vilken bra läkare!
"Duktig kan du vara sen." Det finns nog fler stunder i livet som man kan tillämpa det!
Skönt att FK äntligen fattade!
Tinkerbelle! Vad kul att se dig!
Panzer! Stor, stor kram även om det är alldeles för futtigt. Vilket hemskt besked om din syster.
Elise, grattis på enmånadersdagen lilla vän.
Heloise, det är ett enormt lass av oro ni måste bära på, inte konstigt att det brister. Ciggen skippar jag, men resten är jag med på!
Soldemor, vi bar lite möbler idag och vi har bara en enda katt, men nog var han precis under fötterna på båda två samtidigt. Hur bär de sig åt. Jag kan verkligen se hur du packar ner prylar och upp katter.
Lanovia, så skönt att det verkar hjälpa med att hjälp finns. Hoppas ni kan ha tid med varandra. Jobbigt når saker och ting krockar och man inte vet åt vilket håll man ska vända sig.
Bruttan, vad härligt att maken kommer ihåg hur underbar du är!
Och vilken redogörelse över dina dagar, full fart hos er som vanligt!
Synska familjen förresten, kan någon av dem stämma blod också? Det kunde morfar, men han berättade aldrig hemligheten vidare till någon, för han sa att då skulle han förlora förmågan...
Ingis, hoppas du är frisk nu.
Bobou, skönt att höra att du mår bättre. Läskigt med svår ångest från ingenstans.
Ninnis, vad härligt att somna 21.
Angående biljetterna, köp! Det gäller att vara positiv! Min kompis var ute på stan med sin unge efter 4 dagar. (Själv gick jag över BF med 16 dagar och fick sedan inflammation i livmodern och blev inlagd med penicillindropp...men det är att tänka negativt! )
Fru Sy, oj, det år verkligen upp och ner för dig, hoppas att du snart känner dig pigg igen och orkar sy lite. Arbetsnamn på magen: "Hjärtat"?
Villemoa, vilken dramatik med Puerto! Skönt att det lyckades och att de hittade hjärtljuden! Jag gissar på...imorgon!
Hvidis, skönt att få se det lilla livet, det är verkligen förunderligt att man kan det. Jag hade egentligen tänkt ta med mamma så att hon skulle få se eftersom hon aldrig har gjort det, men nu blev det ju tyvärr inte så.
Jag har säkert glömt någon, men ni är inte bortglömda egentligen, jag är bara vimsig av all läsning och allt springande hit och dit.
Resan då?
Underbart! Stället vi bodde på var perfekt. Maten där var suverän.
Vi har verkligen laddat våra batterier och om någon skulle få för sig att ta en tur till Marrakech så kommer jag gärna med jättebra tips. Här får ni några alldeles gratis:
*Vänta inte tills ni är vrålhungriga med att leta efter matställe.
*Gå inte in på det ett ställe som är ett hål i väggen där det serveras mat som inte går att identifiera.
*Speciellt inte om stället är fullt med flugor!
*Peka inte bara på en gryta utan att undersöka eller åtminstone försöka fråga vad som är i...
...för då får ni riktigt läbbig komagegryta till lunch!
Passionsblomman får bäras i gullstol hädanefter för jag tror också på zonterapi (efter att exets mamma blev av med en hel massa smärtor).
OK, vi som inte är gravid ställer upp på led, två och två!
Vart vill du åka Blomman?
Ninnis, vilken stjärnkarta!
Fru Sy, vad skönt att få jobba lite lagom halvtid och vad gulligt med blommorna.
dfk, fryspizza är väl aldrig fel?
Underbart att höra andbeyond! ♥
Jag har också varit i mörkret och vilken känsla det är när man känner lycka igen för första gången! Lyckotripp! Kraaaaam!
Hvidis, var det idag de skulle kolla? Har det gått bra?
Fru Bygg härligt med lite extrasömn, men hoppas du får sova ut snart på natten, det gör en så stor skillnad att man inte kan fatta det. (Är ju hemma med mina bökiga barn igen...)
Vi bodde förresten grannar med en moské på semestern. Klockan 5 klämde den lokala muezzin i med tordönstämma. (20 minuter före alla andra.) Första natten vaknade vi såklart, men nästa natt sov jag rätt igenom alltihop och undrade förvånat när jag vaknade om de hade ledigt på fredagar? (Maken komstaterade lite småsurt att jag hade snarkat mig igenom alltihop.)
Lång historia, men när det är ens egna barn inblandade, då räcker det med en extra djup suck från dem dör att man ska vakna!
Bruttan, oj, vad fort tiden går, Grodan springer redan runt i gåstol!
Och vad läskigt med ala olyckorna!
Storträff är en jättebra idé!
Nu ska jag gå ut i snö/regn/blåsten och möta dottern. Hon vägrade gå till skolan i morse utan en lapp med vad 0-10 heter på lulesamiska. Hon vill absolut lära sig samiska precis som jag ville när jag var liten. Då var det helt omöjligt, men nu kanske vi kan göra det hon och jag tillsammans!
Hivas!
Kan vi inte ta med oss en brädbit var och bygga ihop ett sånt där trävarmbadkar till Blomman?
Fjällträff låter också bra!
Jobbigt Hvidis, men det var bra?