• Villemoa

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

anne på grönkulla skrev 2010-10-04 19:16:26 följande:
    *kikar in som smygis* kan bara försöka peppa er i dramatiken med en liknande historia av solskenskaraktär, känner en liten 2 1/2 åring som hade alltför bråttom ut i världen och föddes i v 28, ca 1 kilo lätt. Det var oerhört påfrestande för alla inblandade och hon låg på neo tills dess att hon skulle ha fötts men har efter det varit en av de piggaste ungar jag nånsin skådat - inga tecken på efterhängsna konsekvenser av den förtidiga dramatiken kring födseln.Så jag håller tummarna för att Jullan är en liknande liten kämpe!

From your mouth to God´s ears!!

• Villemoa

Nu ska jag gå och natta min lilla skrutt och krama henne lite extra *torkar en tår ur ögonvrån*

• Villemoa

Har också en solskenshistoria: en bekants syster födde sin dotter i v.24 och hon vägde runt 700 g. Idag är hon en pigg 3-åring utan några som helst men. Blommis: vet du ungefär när det är dags?

• Villemoa

Bruttan: ja det var positivt att höra! Stackars Grodan, hoppas hon kryar på sig snart! Moa är också snorig och täppt. Hoppas det antingen bryter ut ordentligt eller går över innan bebisen kommer! Det går både magsjuka och svinkoppor på dagis så vi får se om vi klarar oss. Jag skulle inte vilja va magsjuk när det hela sätter igång...

• Villemoa

Ja, de borde ju vara på OP nu. Usch, ikväll har jag haft fler sammandragningar än vanligt men det är ju inte så konstigt med tanke på den grad av oro som finns i kroppen just nu.

• Villemoa

Välkommen till världen lilla Elise! Kämpa för allt du är värd allas våran lilla Jullan! Ja, tack Heloise o Panzer för att ni orkar och vill dela med er! Många styrkekramar till er!

• Villemoa

Vad bra Bruttan att du uppdaterade. Fick också SMS vid 04.00 men jag visste inte vad jag fick skriva. Kunde inte somna efter det, tänkte på dem hela tiden. Vilken start Elise fick här i livet, lilla gumman. Måtte det gå vägen!

• Villemoa

Fjällbruttan skrev 2010-10-05 08:58:56 följande:
      Jag flög rakt upp och sen bröjade jag gråta, tur maken fanns bredvid och faktiskt kopplade vad som hände..Först vid halv sju slumrade jag en stund igen... Grodan har sett rätt förvånad ut över en mamma som grinade när hon åt.Ja inte är det en start som man önskar sin värsta ovän!Lilla Elise, jag hoppas det är lite bättre denna morgon!

Ja, jag väckte gubben och han låg vaken med mig en stund. Först några minuter senare förstod jag innebörden av "...kämpa förgäves för sina första andetag...". Då var jag tvungen att buffa på pyret i magen för att få ett gensvar och det fick jag tack och lov!

Nu är jag så trött så jag håller på att svimma! Moa är hemma med mig idag för hon är genomförkyld, hostar och har lite feber. Ska se om jag inte kan övertala henne att vila med mig sen...

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans