I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
Heloise: Ser att din plupp är grön....är du på väg iväg till Elise?
Heloise: Ser att din plupp är grön....är du på väg iväg till Elise?
Pippi är bra! Hon är en tuff tjej precis som Elise!
Blev glad ner jag läste ditt förra långa inlägg där du skrev att ni behöver få glädjas över hur bra ni har det just nu o få vara familj! Precis vad jag tänkte o kände men inte kunde förmedla när jag läste ditt inlägg i gårkväll.
*MASSA KRAMAR*
Nu måste jag jobba o slita som en gnu.....o helgarbete står def på schemat....fasen så lessen jag blir....tur att jag inte fått tag i min pappa o bestämt med honom att vi skulle komma till honom på söndag.....
Ska fira makens farsdag i kväll...o i morgon kommer kompisar på besök med sin Ruben....Busans jämngamla kompis o sen är det svärisarna i morgon kväll.....
Alltså bara söndagen kvar att jobba på.... snyft
Massa till er alla
Fru Bygg? Vilken dag har du tippat?
Va skönt!
*rusar vidare*
Hahaha det var jag som var förvirrad med andra ord!
Lanovia: Ni har en riktigt underbar spillevink! Vilken sovställning....o hur i hela fridens namn kom hon på att hon skulle "in" i stolen?!
Jag borde inte heller vara här....men jag är svintrött o rätt less nu...vill vara hemma med maken o busan!
Igår jobbade jag från 06.30 till 17.15....suuuuuuck!
Hej hopp i lingonskogen, här var det action!!
Nu ska jag läsa in allt som hänt!
Flamman: Tycker att du gjorde rätt som berättade för äldsta dottern......att det var ett kanonbeslut tycker jag mig förstå på hennes humör efter ert samtal.
Maken din är kanske lite skamsen över att han ska äta medicin?
Känns som att vi här i Sverige har ett väldigt starkt motstånd mot att äta medicin.... håller helt o hållet med när det gäller pencillin....men när det gäller mediciner som får oss till att fungera bättre som människor så borde skammen vara lika med noll.....
Blommis: Väldigt vacker stjärna! O vilken tölp till gubbe som bara stövlar in på tomten.... tillhör ju vanligt folkvett att hälsa på folk man inte känner SPECIELLT när man stövlar in på deras tomt....
Men skönt att rörgubbarna verkar bra, håller tummen för att allt ska flyta smidigt när allt kopplas på.
Ninnis: Vilken smarrig middag! Här hade vi gravad lax til förrätt, lyx-entrecot (svindyr men helt underbart mör) med potatiskroketter, ugnsbakad tomat och bearnaisesås, B&J t efterrätt....Chunky Moneky!!!! MUMS!!!!
Villemoa: Hoppas att ni får komma in nu medigenast till sjukhuset närmst! Släng över så många värkar du bara kan till oss! *pustar a la profylax*
Daa: Min barnmorska som förlöste mig förklarade sammandragningarna ung så här....det är livmoderns träning inför förlossningen......i latensfasen så har man många "smärtfria" sammandragningar som då jobbar på att utplåna livmodertappen o föra barnet neråt...... kan du inte ringa in till förlossningen o prata med dem, det skadar ju inte eller?....det är ju speciellt när man bär på tvillingar.....kanske kan få komma in o ta CTG (mäta sammandragningarnas längd intensitet o intervaller) Massa kramar!
Heloise: Blir så glad av att läsa att ni haft en bra dag! O det där med att lägga lite tid på sig själv o kläder mm....det gör så mkt mer för ens välbefinnande än vad man tror.
Massa kramar till er alla!
Ring förlossningen o fråga...de finns till för det! *KRAMAR*
Va spännande!
Vems dag är det????? *tittar mig omkring i tråden....någon som har koll?*