• Heloise

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Villemoa skrev 2010-08-25 16:39:13 följande:
    Flamman: grattis till löneökningen, den var du värd! Tur för kärringen annars hade jag gjort blixtvisit upp till norr Har du fått svar från support än?Fru sy: idag kom den apsöta apklänningen! Daa: *torkar en tår ur ögonvrån* så härligt att allt såg bra ut på ul! Jag är så glad för er skull!Heloise: det låter ju inte klokt att du ska behöva packa upp läsken själv!! Men HURRA för beviljad HP!! Hur kommer det sig att du inte blev beviljad de övriga 25%? Det tycker man ju att du borde blivit men vad skönt att du ändå kan vara hemma från den 23/10. Jag ska ju vara f-ledig från den 18:e så vi kan ligga på sofflocket ikapp Liksom de andra kramar jag också om hålla-handen-gänget och önskar att alla ni som har huvudvärk snart blir av med den!Idag har jag varit och shoppat med grannen, lite till mig men mer till Moa Det finns ju massa fint och tufft i affärerna nu. Och vi ska inte prata om alla söta bebiskläder! Men, vi har ju massor med bebiskläder hemma redan så det är bara att hålla fingrarna i styr....

Jag har beställt apsöta byxor till jullan

Jo jag vet inte riktigt varför jag" bara" blev beviljad 75% hp, jag måste ringa och kolla med dem hur de menar imorgon.
    För jag har en heltidstjänst, men har pga studier jobbet 75%, nu är jag klar( iaf csn klar) med studierna oc har alltså rätt till min heltid. Men fk vill veta hur mkt jag jobbar NU, dvs 75% men jag skrev att jag har rätt till och kommer att arbeta 100% from slutet av aug.

Så antingen menar de att jag får 75% av min heltid, eller så menar de att jag får 75% av mina 75%, de frågade min chef vilken fördelning det var på varuplock kontra kassa och hon sa 75% varuplock, 25% kassa, av princip får man tydligen typ aldrig hp för kassatjänst. Men de hade gjort en del andra fel, ex skrivit att jag ett normalt pass lyfter 5-40kg, det ska vara 50kg-4 ton, ganska STOR skillnad.  Men hur som, huvudsaken är att jag slipper jobbet, de sista veckorna. Jag satt och räknade lite och kom fram till att rik kommer jag itne att bli under den tiden, men det är lugnt jag kan äta havregrynsgröt bara jag slipper jobba

Sen är det ju så att Panzer fått en rätt fin löneökning( mot  vad han haft innan nya jobbet) så jag behöver faktiskt inte få så mkt för att det ska gå runt. Vi kan inte leva i sus och dus men det kommer att gå bra. Så jag kommer nog bara behöva ta ut kanske 4 dagar fp eller nått.

• Heloise

Du har plats 367 i kön... man måste älska försäkringskassa

• Heloise

Men herregud, först får jag vänta i typ 45 minuter, sen kommer jag fram till en nisse som itne kansvara på mina frågor och han säger att en handläggare ska ringa upp mig. Jaha ringer handläggaren senare idag då? Undrar jag, nää inte alls kanske imorgon men troligtvis i början på NÄSTA VECKA, men herregud hur jävla svårt ska det vara? Allt ajg vill veta är vilken årsinkomst jag ska ange? Den jag haft när jag studerat, den jag hade innan, en mix? Miffon!!

• Heloise
    Villemoa skrev 2010-08-26 09:27:26 följande:
      Maila till dem, de är mycket snabbare på att svara via mail än telefon! Kom ihåg att maila ditt personnummer också så att de kan svara specifikt på din fråga. Det har jag fått till svar när jag mailat dem utan pers.nummer. Jag förstår mig inte på FK. Ofta är det så att den man frågar inte kan svara på frågorna eller så får man olika svar av olika handläggare på samma fråga.Att man sen har köplats hundrasjuttielva varje gång man ringer är helt oacceptabelt!! Jag ringde i måndags och hade väntetid på 27 minuter, jag knappade in att jag ville att de skulle ringa upp mig. Inte tänker jag sitta en halvtimme i telefon och vänta!!
    Jag får prova maila, det är ju ganska viktigt att min SGI bli rätt, ska jag ta förra årets årsinkomst så är den ca 80 000kr lägre än innan jag började plugga, rätt stor skillnad... men de senaste 6 månaderna skulle duga bra de med, för jag har jobbar arslet av mig i sommar, men nä det var för svårt att svara på, han sa låt ditt jobb fylla i... Jo men alltså det fattar ajg oxå, men det kommer inte heller att fatta för det står bara jan-dec och inte vilket år etc
  • Heloise
    Fru E skrev 2010-08-26 09:36:33 följande:
    Heloise-tom csn är snabbare än fök Daa-kan inte sluta tänka på att ni har två små liv i magen  
    Mmm csn verkar helt överlägsna, deras regler är enkla. Det mesta går ut på att du får så lite som möjligt och måste betala tillbaka så mkt som möjligt, ja eller så säger de nej, spelar ingen roll till vad,de säger bara NEJ

Flamman jag finns på fb

• Heloise
    Fru sy skrev 2010-08-26 10:54:17 följande:
    Jag stannade hemma idag. Hade ont i huvudet och halsen när jag vaknade och har dessutom sovit riktigt dåligt inatt. Tänkte vila upp mig idag och imorgon så hoppas jag det blir bättre, vill ju inte gärna åka på en inflensa med feber och så. Tänkte ta mig iväg till apoteket i eftermiddag. Funderar bara på de där armbanden, blir inte det rätt uppenbart vad det är med mig om jag går med illamående armband?
    Långärmade tröjor borde ju dölja dem? Usch stackare som mår så dåligt, hör med dem om åksjuketabletter också, jag har itne provat dem, men det är mest för att jag inte kommit mig för, jag är inte så smart att det stör liksom
  • Heloise

Jullan och jag rockar just nu loss till den här( som konstigt nog blir bättre för varje gång man hör den, sen är videon cool!)

• Heloise

Flamman: vad bra! Men det är klart alltid är det nått som ska suga

Fru E- uppkörnin vad spännnade!

Ingis: fint med blommor, jag köper iofs blommor till mig själv varje måndag, för måndagar suger

• Heloise
    Villemoa skrev 2010-08-26 12:48:49 följande:
    Ja just det, angående foglossningen så rekommenderade hon mig att kontakta sjukgymnast. Det är ju synd att jag ska vara så jäkla envis och tro att "jag klarar mig, det blir nog bättre". Man kan ju gå på gratis föreläsning hos sjukgymnast när man är gravid för att lära sig mer om bäckenbesvär men det vet jag allt om. Det jag behöver är att få tips om övningar för just mina problem, kanske också en krycka eller två när det är som jobbigast. Får nog ta och ringa dem....snart....eller nåt....
    Du jag har hört att akupunktur ska fungera  mot foglossning, funderar själv på att ringa sjukgymnasterna här i stan och kolla om de erbjuder akupunktur annars får jag väl gå privat, tänkte iaf prova. Det börjar eskalera för mig nu och igår kunde jag knappt gå på jobbet
  • Heloise
    Daa skrev 2010-08-26 11:49:37 följande:
    Och vi kan inte begripa det Det spelar ingen roll att vi har sett dem, eller att en bild hänger på vårt kylskåp.  
    Åh får ett par tårar i ögonvrån! Fina B1 och B2
Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans