Tänkte titta in och uppdater.
Hade möte med läkaren idag, och så här är det, han är mer eller mindre väldigt övertygadom att Elise har en hjärnskada, han uttryckte sig så här, det är en liten chans att hon INTE har en hjärnskada. Mao stor risk för hjärnskada. Hon ska få en MRT inom 2 veckor. Visar den inte på skada( mot förmodan) så måste de fortsätta för de är övertygade om att något är fel, är det inte hjärnan så är det en muskelsjukdom som de inte hittat.
Rasade min värld? Ja, den är rätt splittrad just nu, jag och panzer driver runt i nått slags ångesthav, där vi inte vet nått. Även om de hittar en hjärnskada så kommer de iaf inte att veta "hur" den skada kommer att te sig, det kan ta år innan man vet.
På nått sätt måste jag och Panzer( men det är ju mest jag som håller på och bryter ihop) hitta ett sätt där vi inte planerar för framtiden åt det ena eller andra hållet utan vi måste lära oss att ta det dag för dag.
Vi älskar ju henne det är det viktigaste, men jag skulle ljuga om jag sa att jag inte får så ont i hjärtat att jag sprängs när jag tänker på hur det kan bli, hur hon kan bli begränsad i sitt liv av antingen kropp eller utveckling. Jag som önskade henne hela världen, ett liv utan begränsningar.
Jag försöker intala mig själv att allt blir bra, vi älskar henne, alla vi känner älskar henne, hon kommer att vara så inlindad i kärlek att hennes liv kommer att vara obegränsat tack vare det. Men faktum kvarstår, vår underbara rosiga knubbiga underbara lilla bebis är sjuk på ett eller annat sätt, det är bara fråga om olika grader i helvetet just nu.
Å ena sidan denna gräslösa stolthet, glädje och krälek, å andra ångest, oro och sorg.
Ibland slår ångesten för hurdet ska gå mig så hårt att jag kräks. Hon förtjänar bättre, hon som är så underbar förtjänar att vara frisk.
De säger att det kan vara en liten eller stor skada, eller en muskelsjukdom om MRT'n är negativ, mot förmodan.
Jag vet att jag måste plocka ihop delarna av mig själv och gå vidare men jag vet fan inte hur jag ska klara av det, som att jag hade ett val...