-
Stort grattis!Fru E skrev 2010-09-24 13:15:24 följande:Daa-förra veckan fick jag kortet *stolt som en tupp*
-
Ibland får jag liksom en gnutta hopp om pappa, men så säger han nått, som idag, och då är allt hopp borta.
Han ringer på fullaste allvar och vill låna pengarna som jag skrapat ihop för att betala en räkning i mitt namn( som han så klart förfalskat) som annars kommer att gå till kronofogden. Han vill låna de pengarna ett litet tag, ska betala tillbaka så klart... Är han helt jävla dum i huvudet? Räkningen ska betalas på måndag, men han tyckte att jag kunde dra över en vecka... Ibland vill jag bara gråta Hur kan han ha uppfostrat mig? Hur kan vi ens ha en jävla gen ihop?
-
Om vi bestämmer oss för Köpenhamn så flyger vi Det var därför jag funderade på just Köpenhamn eftersom det var jättebilligt att flyga ifrån Arlanda. Och nära, bara knappt 1 timmes flyg.Soldemor skrev 2010-09-24 15:10:37 följande:Snart tänker den här tanten hålla fredag. Jag skall hämta maken i Sjöbo för vidare färd till Tomelilla. Där ligger en trevlig klädaffär där maken har lagt undan en kavaj jag skall få i födelsedagspresent. Sedan hem och stryka burklädslar och packa utställningsväska. I morgon typ 047.30 el så åker vi till Karlshamn med tjejerna och utställning där. Solde är headhuntad - det finns inga fler långhåriga huskatter med, så hon kan gå till panel om hon sköter sig, dvs inte är sur och förnäm dam, utan söt och trevlig. Och sår i öronen lär vi ha, för hon kommer tala om för oss hela vägen upp och ner hur hemskt hon tyckter det är att åka bil, att vi genast borde vända hem igen och lämna henne, att hon faktiskt inte alls vill åka längre och hur hemskt det är att det lilla spräckliga möget är i samma bil som hon. Och allt detta sagt med hög och klar stämma - halv fem på morgonen. Ja, det var väl mitt egoinlägg det. Heloise: när tänker ni åka till Köpenhamn? Passerar ni Malmö på något vis? Bor ju inte jättelångt därifrån!
Jag klarar inte av att åka så långt i bil, utan måste ju stanna för ryggont, kissning etc typ 1 ggr i timmen.
Nu ska jag klä på mig och göra mig fin för vetrinären.
Tack för kramen Daa, och ta det lugnt nu med jobbandet, ta hand om dig och besarna!
Hoppas det inte är nå större fel på gamla tanten, och att den lilla bölden vid ögat bara är en vätskeböld som man kan punktera.
-
Njut! KramNinnnis skrev 2010-09-25 11:32:53 följande:Rusar in och säger kram och vi ses nästa söndag! *mot solen*
-
Flamman: Min vännina har 3 egna hästar, 2 unghästar med massor av energi och en äldre som måste hållas igång hela tiden för att inte bli stel och dan. Mao hennes muffla fick aldrig vila, dessutom var det så illa( för hon väntade och led i år) att gynekologen talade om för henne att hon inte hade ngt val annat val än operation, annars så skulle det gå illla för hennes muffla Men nä har man inte så pass stora besvär som hon hade så rekomenderar jag ingen att göra det, för operationen och eftervården/läkningen var verkligen jättejobbigt, men nu är det bra och hon har inga som helst problem på det området.
Vad det regnar här, det bara öser ner. Panzer och jag har varit på Mediamarkt och tittat ut allt vi måste köpa( vi kommer bli FATTIGA) sen har vi varit på travet och fått trattisar av mamma och så på antik och samlar mässan här i stan. Nu har jag tagit en tupplur, och Panzer kollar på Liverpool, sen bär det av in mot stan och middag med vänner.
Igår var jag hem till ena systern av hjärta och träffade den andra systern där samt en god vän till oss. Vi hade en härlig kväll, jag skrattade så att jag har ont i magen fortfarande Ibland är det det enda som krävs för att man ska ha laddade batterier, en pizza, sallad och underbara vänner!
Hoppas ni alla har en underbar helg.
-
Aleta: får tårar i ögonen, stackars liten, klart han ska vara med er!
-
Bruttan: Det är samma räkning som förut, så han har inte gjort om det. Blir ingen polisanmälan, blir så jobbiga jular för jullan då, men däremot så blir det hårda tag och inga allmosor!
Jag är lite fjollorolig, Panzer hade dragit igång och städat klädkammaren när jag kom hem ifrån jobbet, naturligtvis var jag tvungen att lägga mig, för sån är jag Iaf så blev det så att jag hjälpte till och lyckades på nått sätt gå rakt in i ett hörn när jag bar en kartong, så den åkte rakt in i sidan på magen. Gjorde skitont, och jag vart jätterädd, men det är väl ingen fara så änge man inte blöder, eller har "ont", ont har jag men mer ont i blåmärket som blev, än ont i gravidmagen.
Nu ska vi in till stan och äta på en mellanöstern restaurang, liten belöning efter att vi båda slängt massor. Jag har slängt ALLA mina papper ifrån skolan( senaste 5 åren). Tänk att man har kunnat allt det där en gång
-
Jag menar inte att vara ego men jag är helt slut, får återkomma med feedback på både sviniga svärfäder och bra tränare!
-
Hurra hura hurra på bästa Flammans födelsedag!
Jag är säker på att tårtorna vart underbara, det känns när tårtor är bakade med kärlek!
Jag ska ge dig ett superrecept på marängtårta, lite småseg, smulig sådär som man lägger ihop med hallongrädde mellan, lätt som en plätt att göra, MEN man ska aldrig baka maränger en regning dag
Jag kommer in och hänger alldeles snart, ska bara betala av liberias stasskuld först...
-
Daa: Du är verkar helt klart tillhöra den skara människor som inte utnyttjar det faktum att du har tillgång till internet på din arbetsplats, annat än när du har lunch, och då får du väl göra vad du vill? Jäkla gubbe, komma där med en massa anklagelser, dessutom får man väl skylla sig själv om man hänger med polarna istf att jobba!
Bruttan: Härligt med pållarna, Demilia hade vi en travare som hette en gång i tiden. Menskopp ska jag också köpa så fort Jullan är ute, kände mig lite nedslagen ett slag när jag läste informationen, ingen unge och ogravid muffla längre, utan stor har varit gravid muffla
Blomman: vad skönt att ni har kommit in i gemnskapen i byn så fort, fast ajg hade nog inte väntat mig nått annat
Grattis till vinsterna Solde, själv har jag försäkrat Tirza och ska ta det stora enorma steget med att släppa ut henne på egen hand i världen, jag vill egentligen inte för jag är såå rädd att nått ska hända henne, men det går inte att ha henne inne längre hon driver oss alla till vansinne. Slåss med fluffisarna, bråkar med mig, har ner alla blomkrukor, tuggar sönder och river på allt. Så jag har gett mig och insett att hon inte är lycklig inne utan vill vara ute, så då får hon väl vara det.
Hvidis: stort steg att sluta amma, hur känns det?
Nu är räkningarna betalda* insert gråtande smiley här* och jag ska gå och göra lunch, sen röja av köksbordet så att jag kan äta. Har en jobbig vecka framför mig, kommer jobba 9 dagar på raken Det kommer inte att bli kul, men sen är det inte mkt kvar innan jag äntligen får gå hem!