• Heloise

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

passionsblomman skrev 2010-10-01 13:01:53 följande:
    Jag är så himla glad för att jag har den här jobbcoachen! Skitbra möte. Jag känner mig full av hopp om att jag ska kunna bli "det mesta jag kan bli av mig själv" och att jag ska kunna hitta kanaler för min potential och få använda det jag bär på, har med mig och kan.Att det sedan är en väg att gå, som innehåller svåra kurvor, halka och gupp-och kanske ett och annat dike, det ingår. Men det är MIN väg. Och ingen annan kan gå den bättre än jag.
    Underbart! Klart  att ingen annan kan gå din väg lika bra som du! <3
  • Heloise

Jag vill verkligen verkligen verkligen inte alls gå och jobba

• Heloise

Hurra Solde, klart ni ska tacka ja, så länge +'en är fler än -'en!
    Flamman: spännande, nä vi bor tyvärr en bra bit ifrån Örebro

Villemoa: det var så himla coolt, typ 100ggr bättre än jag föreställt mig. Vi kom i grevens tid dock, de höll på att stänga dörrarna när vi kom då fuskade vi ändå och parkerade i solna centrum och tog t-banan in till stan. Alltså nog för att Sthlm är vackert och jag älskar att vara där, men helt ärligt jag skulle förlora förståndet om jag bodde där, köer in till stan, köer ut ifrån stan, köer överallt 

Panzer är med sin mamma och hämtar en grill, inte vilken grill som helst utan en grill som vi köpt, japp, och det är INTE bara en grill, utan en WEBERgrill, som på extrapris kostade hutlösa 2600kr( ordinare pris 3995kr) hur är det ens möjligt att en grill kostar så mkt? Nåja Panzer har drömt om en sådan grill i evigheter och lyckades övertala mig i ett svagt ögonblick. Hade nått att göra med Jullans namngivningsfest och bbq buffé
      Jag är ganska svag när det gäller Jullan och fester...

• Heloise

Daa: Hoppas de ringer upp som lovat och att handläggaren har bättre svar. Klart ni måste ha en häftig bil från förr a la family style

Idag är jag less på att vara gravid, jag är less på att vara orolig för allt som är nytt( muff-snor, ont här och där, att Jullan inte rör sig som hon ska) just nu nojjar jag över att Jullan inte rör sig, har itne känt av bebben sen igår tidig kväll på jobbet, hon brukar alltid böka runt på kvällen innan jag somnar men inte i går och Panzer försökte väcka henne idag på morgonen men inget hände. Sen har jag ont precis överallt, rygg, knän, mage, och det bara rinner snor ur näsan, tårar ur ögonen och så det andra "snoret" då

Jag tycker att det är lite läskigt med alla dessa förändringar, de behöver ju naturligtvis inte alls vara"farliga" men det är iaf lite skrämmande när kroppen helt plötsligt beter sig på ett helt annat sätt än tidigare, och jag har inget att jämföra med, jag vet inte vad som är "normalt" eller "onormalt". Men som tur är ska jag jobba så jag behöver inte direkt oroa mig, jag brukar överge nojjorna til förmå för faktiskt smärta ungefär 2 timmar in i jobbet. Och ja jag gnäller och ä'r ego idag( med). Hoppas ni alla får en härlig lat lördag!

Vi ska in till stan och köpa bebispyjamaser

• Heloise

Daa skrev 2010-10-02 11:58:34 följande:
    Heloise: KRAAAAM!Jobbigt att känna sådär. Jullan, kom igen! Nu har du vilat klart!Jag har också muff-snor (det skrev jag kanske aldrig. Jag tänkte iaf göra det när du frågade först). Det är äckligt och klibbigt som tusan och jag har haft det ganska många veckor. Tänkte att det inte är någon fara så länge det inte börjar lukta. Men visst är det lite läskigt när saker börjar kännas annorlunda.*kramar om Heloise igen*Hoppas dagen blir bättre snart.

Jullan har fortfarande inte vilat klart, är liiiite orolig, men å andra sidan, jag skulle gladeligen ligga still och itne röra mig alls så det är ju itne konstigt att hon nappar, hon brås väl på sin mor

Dagen har blivit bättre, den blev bättre rätt omdelbart. Det är bara det att ajg är trött på att ha ont överallt och på att vara trött hela tiden. Jag känner mig sliten, utarbetad, lite håglös, jag hatar att känna så. jag är van att jobba på i full fart, inte oja mig som en 80årig kärring för varenda lyft och rörelse.

Vi shoppade 2 smurfpyjamaser och kappahls newbie byxor och body, samt 4 par ministrumpor. Sen åt vi lunch och jag gick till jobbet. Panzer kom förbi nyss med pussar, 2 nya dvdboxar( Solsidan och Entourage) och en stor härlig latte från prego, man kan inte ha en dålig dag med en så bra man vid sin sida Han är underbar och förlåten både hyllstöld och smidiga kommentarer om brästvårtor och hur jag ser ut som stra D eller P

• Heloise

Jaha nu ringde jag förlossningen och de vart väldigt oroliga, så nu är jag jävligt orolig. Måste åka in direkt efter jobbet, helst innan men det finns ingen som kan jobba så det får bli direkt efter vi stängt.

• Heloise

Hemma igen efter en informativ tur till förlossningen, allt är bra med Jullan hon ligger som ett j-vla miffo bara, så sparkarna tar antingen i moderkakan eller mot ryggraden. Varför då? Ska hon sparka så ska hon sparka så det känns *mutter* skrämma slag på en så där, men hon viftade så glatt med tossingar och händer på ultraljudet.

Jag har förvärkar men det är ingen fara, däremot tror de att jag kan ha uvi, och därför har jag fått muff-snor och mer sd än vanligt, snabbprov( på typ 1h kiss) visade på vita blodkroppar. Ska lämna morgonurin på måndag.

Känner mig lite fjollig som ringde, men jag hade verkligen inte känt henne på 24h när jag ringde och sen var det BM som hetsade upp sig när hon fick höra om muff-snoret.

• Heloise

Ja det var tur att vi åkte in, för i natt har jag vridit mig i smärta, vet inte om det är förvärkar eller vad det är, men läkaren sa att det inte var förlossning på g så det måste väl vara förvärkar.
    Dessutom har jag blodblandade flytningar, har ju inte blött en droppe på 29 veckor så det är klart att jag blir lite rädd, men återigen allt var ju så bra så det är väl ingen poäng att oroa sig, utan bara att bita ihop och flåsa sig igenom förvärkarna som kommer typ var 20e minut. Det här kommer att bli den längsta dagen någonsin på jobbet

Ännu värre är att jag blir rädd för att jag blir så hysterisk när det gör ont, jag får som klaustrofobi och skulle kunna bita huvudet av alla runt omkring, hur ska det då gå när det är dags att verkligen föda barn? Funderar över om jag ens är skapt för det här, kanske ska ta en snack om kjesarsnitt med Bm?

Ja som ni märker är självförtroedet  och humöret på topp här i Gävle...

• Heloise

Hvidbrud skrev 2010-10-03 12:14:54 följande:
    Heloise: nä, nu tycker jag att det är dags för dig att sjukskriva dig! Så kan du ju inte ha det! Vad är pengar jämnfört med din och jullans säkerhet? Har du inte semesterdagar du kan ta ut? Svärmor och den andra chefen får hitta någon annan som kan jobba helt enkelt, du har betydligt viktigare saker att bry dig om just nu!

Hvidbrud skrev 2010-10-03 12:14:54 följande:
    Heloise: nä, nu tycker jag att det är dags för dig att sjukskriva dig! Så kan du ju inte ha det! Vad är pengar jämnfört med din och jullans säkerhet? Har du inte semesterdagar du kan ta ut? Svärmor och den andra chefen får hitta någon annan som kan jobba helt enkelt, du har betydligt viktigare saker att bry dig om just nu!

passionsblomman skrev 2010-10-03 12:39:17 följande:
      Skriver under på vartenda ord!

Ja jag ska ringa svärmor ikväll och be henne ringa in min ersättare tidigare. Jag tror inte att jag orkar mer. Jag har massor med semester kvar däremot vet jag itne om jag kan bli sjukskriven, läkaren sa inget om det alls igår, men jag kan iaf ta ut semester.

• Heloise

Hej älskade vänner!

Idag andas Elise själv

Vilken tur Panzer och jag har som har förmånen att omringas av så många underbara människor, med så varma hjärtan! Vi kan inte nog tacka för all er kärlek och omsorg.

Idag är en underbar dag, jag har fått hålla i min dotter för första gången hon somnade så fint på mitt bröst samtidigt som hon fick i sig lite mat( via sond). Nu är det vi, bandet är där, hon är min! (vilket även mina bröst tycker som rinner av mjölk)

Panzer har varit ute på stan i usala coh köpt ett trådlöst internet, kamera, kläder och just nu är det hans tur att njuta av en stund med sin dotter, medans jag ska försöka mig på en dusch. Jag orkar tyvärr bara vara med henne i kortare intervaller eftersom ajg får så ont när jag sitter upp, men jag ska ner igen efter middagen.

Jag är fortfarande nedsatt pga infektionen och får intravenöst bredspektrum antibiotika var 4e timme. Tydligen var min livmoder inflammerad väldigt inflammerad, och moderkakan dessutom. Vet fortfarande inte vad för slags infektion, bakterie etc men de hoppas få några svar imorgon.

Det är så mkt jag vill skriva, men jag får ta det en annan gång. Tack blomman för din underbara beskrivning du gjorde den bättre än mig Tack för alla sms, alla böner vi är evigt tacksamma!

Ninnis: jag har inte glömt och håller alla tummar!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans