I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
Undra om jag har tappat gnistan lite? Alla de andra mammorna säger suktande till mig *åhh ni har fått den snygga doktorn*. Jag vill mest slå honom på käften, börjar undra hur illa det är med mig, jag har aldrig missat en chans att sukta efter en snygg karl
ltz.se/nyheter/ostersund/1.1239153-allt-fler-for-tidigt-fodda-barn-kan-raddas
Fast jag är naturligtvis tacksam att han är envis och duktig, bara arg för att han vill sätta nålar i mitt barn i tid och otid
Ni måste scrolla ner lite för att se bilden
jag måste gå och lägga mig nu, men jag verkar gå på mamma-mood och kan aldrig sova som jag ska. Men tänkte göra ett försök nu!
Nattnatt darlings
Dagen började bra, den omgjorda cpapen, fungerar och hon går ner i kolsyra.
Jag såg framemot en liten efter frullen tupplur med bästa bebisen och hade precis tagit upp henne och bäddat in oss, när kärringjävlarna från onsdagens test( hjärnstams autometrin) kom inrullande och skulle göra om testet( fick ju dålig läsning på ett öra). Alltså jag har aldrig varit så nära att klappa till nån förut, snyggläkaren den jävla fegisen höll sig undan.
Men tanterna pulade och joxade runt oss och gjorde testet ändå, jag fattar liksom inte poängen, det går fortfarande inte att få in öronsnäckorna i örat på henne, dessutom gjorde de på ett helt annat sätt den hör gången och även om signalerna går fram så vet de inte med vilken styrka etc. Jag sa att de får inte göra om det här testet igen förrens hon är stor nog för att ha de där jävla snäckorna i öronen som det är meningen!
Läkaren kom förbi sen och frågade hur testet gick, jag sa att det visste jag inte men att de var förbi och stökade runt i en timme och rev och slet i henne.
Då svarade han ja jag fattade att du skulle bli förbannad... mmm helt rätt! Kan jag få en dag ifred med henne utan tester, prover och ångest? Bara en dag av bebismys, utan tårar.
Nåja nu är Panzer här och vi ska kura ihop oss i sängen och sova sött. Imorgon ska vi bada Elise för första gången
Kram
Jag vet inte, de säger att det är ytterst osannolikt att hon fått en skada på ena delen av hjärnstammen, det är liksom ett enda virrvarr av nerver, för att ett öra= sida, ska vara skadat när den andra inte är det så betyder det att nerverna måsta ha kapats precis rakt av, så att bara en sida påverkats, dvs det är inte troligt vid en förlossningsskada, tveksamt om man kan göra det ens med skalpell.
Panzer säger att ni ska titta på den här:
Nattinatt
hoppas puerto vänder sig snart. Jag har iofs inte fått barn naturlig väg, men haft värkar och jag föredrar det framför snitt, men å andra sidan blir ju ditt snitt i så fall planerat och allt, det kommer bli en helt annan grej än för mig, och jag måste ju vänja mig vid tanken eftersom ajg aldrig får föda naturligt någonsin.