Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Ninnis jag tog en gravidförsäkring hos Länsförsäkringar. Tror inte försäkringen började gälla förrän typ v 23 vi valde plus varianten dvs den som gällde typ 6 mån eller något sådan efter födelsen. Vi tyckte det var skönt att ha någon trygghet vid födelsen.

• lanovia 08

Men jag go crazy banana snart! Hur kan man vara så trött men ha så svårt för att sova???
    Nu hör jag i babylarmet att hon vaknat och börjat röra på sig. Men sov då tjejen när det är det du behöver!

• lanovia 08

sådär jag nu har hon somnat om och mamma är nöjd.

• lanovia 08

Hur skall jag svar på detta utan att vara neggo?

Du vet ju inte ens om barnet har hunnit komma, eller hur länge ni haft det hos er då.
    När E var 3 v lämnade jag henne första gången ca 2h. Det var skitjobbigt för mig men det gick. Längre hade jag dock inte velat vara borta. Men då kunde jag amma precis innan jag åkte och sedan komma hem till amning.
    Men sedan beror sig allt på hur barnet är, hur lätt amningen kommer igång om den vill ta mat på annat vis än från dig.
    Sedan kanske du inte kommer amma av någon anledning och då är det ju inga problem mer än dina känslor.

Ninnnis skrev 2010-11-05 13:06:59 följande:
    Jag vet inte om jag gjort något dumt nu...Jag har beställt biljetter till Take That (med Robbie ) i Köpenhamn nästa sommar. Jag tänkte gå med lillasyster. Konserten är 16 juli, och om allt går som det ska borde vi ha beräknad födsel typ 3 juli. Men man kan ju inte räkna med någonting, och jag kan bara inte missa chansen att se Robbie live igen.Kan man lämna en tvåveckors bebis några timmar om det skulle bli aktuellt?

• lanovia 08

Ninnnis skrev 2010-11-05 13:08:06 följande:
    Maken kan ju åka med och strosa runt utanför med bebben när vi är på konsert

Det är ju en bra lösning.
    Allt går att lösa

• lanovia 08

Nej visst allt kan hända. Men du kan ju inte gå och tänka att det kanske inte blir ett barn. Det får du ju förutsätta, du är ju gravid.

Men både du och din syster får nog vara beredda på att när dagen väl kommer kanske du inte alls kan eller vill gå på konsert. Helt beroende på hur allt gåra för er.

Ninnnis skrev 2010-11-05 13:23:01 följande:
    Tack för input, Lamovia!Det är det jag menar. Vi vet ju faktiskt inte säkert att det kommer ett barn, och framför allt inte när eller hur det går och hur det känns.Nu har jag bokat, så får vi se hur det blir. Jag har i alla fall Robbie som backup om inte annat...

• lanovia 08

Villemoa skrev 2010-11-05 13:36:16 följande:
    Ja, just det. Har haft molvärk/mensvärk i omgångar sen 7.30 imorse som sitter i en stund. Första gången jag haft det hittills och det behöver ju inte betyda nåt, kan ju fortfarande ta flera dagar. Men jag hoppas att det är på G snart!

• lanovia 08

Blommis jag håller tummarna för ditt embryo. Min 1½h promenad idag bestod av böner för dig, väldigt länge sedan jag bad sist, men idag var det dags tyckte jag. Kom igen nu embryo!!!

Och du att du känner som du känner tycker inte jag är ett dugg konstigt. Jag skulle känt likadant. Klart du också vill plussa hur mycket du än unnar de andra deras plus.

Nu grymtar maken i soffan, tror han vill ha sällskap.

*dansar en embryodans nedför trappen*

• lanovia 08

dfk förresten, trevlig med en presentation.
    vilken del av sverige ligger kuststaden i?

• lanovia 08

Hej Aleta, välkommen tillbaka. Dags för gryttipset, komage klarar vi oss utan.

Jag är mäkta imponerad över hur mycket du klarat få med dig och kommentera.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans